• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Trollfia

Gick in i v 20 idag. När jag vaknade idag så kändes det som jag hade kört ett ordentligt pass med magövningar igår. Känns dom jag har träningsvärk. Det har inte blivit bättre under dagen. Någon mer dom har det så?

• Baby2014
    verkar skrev 2013-09-01 20:39:28 följande:
    Vad är minettan? 6-års? Här Linköping får skol barnen de sim går i 6-års inte vara på fritids om man är föräldraledig/ arbetslös. Barnen på förskolan har 15 h oftast utlagt på 3 tillfällen i veckan.

Vi bor i samma stad!
  • verkar
    Baby2014 skrev 2013-09-01 23:32:02 följande:
    Vi bor i samma stad!

Där ser man
    Ursäkta min dyslexi
  • Oh baby
    Trollfia skrev 2013-09-01 21:36:38 följande:
    Gick in i v 20 idag. När jag vaknade idag så kändes det som jag hade kört ett ordentligt pass med magövningar igår. Känns dom jag har träningsvärk. Det har inte blivit bättre under dagen. Någon mer dom har det så?

Tycker magen växte förskräckligt mycket på kort tid de där veckorna. Så det är nog rätt normalt. Helt plötsligt vart det en gravidmage. Jag är i v 22 nu.
  • Me2

Ligger fortfarande 1-2 kg minus, v 20 nu Tog en massa prover i förra veckan för att se om det saknas något, är så extremt trött, både "sov trött" och fysiskt trött. Kan inte direkt göra någon fysiks ansträngning utan att behöva vila efteråt. Själv tror jag att det beror på att han där inne tar all energi och inte lämnar något till mig. Väntar på ett provsvar, men de andra har sett bra ut. Fasar för sjukskrivning. Med de andra har jag varit sjukskriven över halva graviditeten och det vill jag verkligen inte nu.

Undrar över sammandragningar vid UVI, har man konstanta sammandragningar då ? Min mage blir stenhård så fort jag rör mig och i fredags, efter en veckas jobb hade jag riktigt jobbiga kramper så jag satt och bölade i soffan. 

Själv fasar jag över att berätta för barnen att de inte kommer få gå på dagis och fritids när lillebror kommer (15h dagis/v). Vi har riktiga dagisbarn som blir arga oavsett hur sent man hämtar, för de vill vara kvar längre. Äldsta började 6års nu i höst. Första tre dagarna var maken kvar hemma med andra barnet så han gick inte på fritids utan bara på skolverksamheten och var så arg att han inte fick gå på fritids. Vet inte riktigt hur jag ska våga lägga fram att efter jul så blir det inget mer fritids. Förstår honom verkligen för de gå så himla mycket roliga saker ! 
    Och andra älskar sitt dagis och sin kompisar där. Förstår det, har man träffats i stort sett varje dag i 4års tid, så hur kul är det att vara hemma med mamma och en lite bebis.... Kommer bli ett väldigt hattande också för här går man 2dagar ena veckan och 3 andra på dagis och helt andra tider än vad skolan har.

• SB2011

Tack alla! <3 ska försöka att inte oroa mig då! Ska va där kl 10! Skönt att de iaf e en tidig tid

• Mademoiselle

Jag har inte haft konstanta sammandragningar när jag har haft uvi men däremot väldigt, väldigt mycket sammandragningar.

• M Hedell
    SB2011 skrev 2013-09-02 07:35:55 följande:
    Tack alla! <3 ska försöka att inte oroa mig då! Ska va där kl 10! Skönt att de iaf e en tidig tid
    Lycka till!
  • Siiran
    SB2011 skrev 2013-09-02 07:35:55 följande:
    Tack alla!

Håller tummarna för att det går bra!
  • rumpeflin

Idag har jag RUL! :) långt efter alla er andra känns det som ;) kl 11 ska vi vara där, åhhh så spännande och nervöst!

Svar på tråden BF januari 2014