• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Chaplin89

Siiran: Känner igen mig i det du beskriver. Har också varit hemma från jobbet sedan i torsdags. Vaknade inatt med världens ångest och kunde inte somna om, ringde och sjukskrev mig igen. Hoppas kunna gå till jobbet på fredag och lördag iallafall :(

• Siiran
    Chaplin89 skrev 2013-09-02 13:08:26 följande:
    Siiran: Känner igen mig i det du beskriver. Har också varit hemma från jobbet sedan i torsdags. Vaknade inatt med världens ångest och kunde inte somna om, ringde och sjukskrev mig igen. Hoppas kunna gå till jobbet på fredag och lördag iallafall :(

Usch, det är ju så jobbigt. Min bm trodde att det rör sig om depression och att jag nog skulle behöva vara sjukskriven, så får se vad läkaren säger imorgon. Nervös för att hon ska avfärda det bara :/ Hoppas att du också får må bättre snart!
  • LeaveMeAlone

Tråkigt att höra att man inte är ensam om att tycka det är ganska jobbigt att vara gravid. Skulle gå ner till centrum och handla lite småsaker idag och det var världens pers. När jag nästan var hemma höll jag på att börja gråta över hur ont det gjorde i ryggen och det är ändå en promenad som i vanliga fall tar max 15 min fram och tillbaka. Nu längtar jag tills läkarbesöket imorgon. 

En helt annan fråga. Ni som känner av bebisen mycket, svarar den när ni tar eller trycker på magen? Min har börjat göra det nu senaste veckan. Om jag klappar på magen så sparkar den ibland just där jag sätter handen. Härligt att få hälsa :D  

• LillFrö

När jag lägger min hand på magen med lite tyngd, då bluffas det snart under handen. Likaså om jag har några byxor på mig som sitter lite hårt i resåren då bluffar den precis under resåren,, som att den tycker att det trycker 😊 Gulligt!

LeaveMeAlone skrev 2013-09-02 13:14:47 följande:
    Tråkigt att höra att man inte är ensam om att tycka det är ganska jobbigt att vara gravid. Skulle gå ner till centrum och handla lite småsaker idag och det var världens pers. När jag nästan var hemma höll jag på att börja gråta över hur ont det gjorde i ryggen och det är ändå en promenad som i vanliga fall tar max 15 min fram och tillbaka. Nu längtar jag tills läkarbesöket imorgon.  En helt annan fråga. Ni som känner av bebisen mycket, svarar den när ni tar eller trycker på magen? Min har börjat göra det nu senaste veckan. Om jag klappar på magen så sparkar den ibland just där jag sätter handen. Härligt att få hälsa :D  

• LillFrö

Buffar skalder ju stå ☺

LillFrö skrev 2013-09-02 13:25:24 följande:
    När jag lägger min hand på magen med lite tyngd, då bluffas det snart under handen. Likaså om jag har några byxor på mig som sitter lite hårt i resåren då bluffar den precis under resåren,, som att den tycker att det trycker 😊 Gulligt!

• LeaveMeAlone
    LillFrö skrev 2013-09-02 13:25:24 följande:
    Samma här. Visserligen brukar inte jag vara så förtjust i dom byxor som sitter åt heller :) 

Min mage börjar så långt ner på något vis så tycker inte några byxor käns sköna. Jo hm's byxor går lågt ner i linningen.  
  • Makeithappening
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-02 13:14:47 följande:
    Tråkigt att höra att man inte är ensam om att tycka det är ganska jobbigt att vara gravid. Skulle gå ner till centrum och handla lite småsaker idag och det var världens pers. När jag nästan var hemma höll jag på att börja gråta över hur ont det gjorde i ryggen och det är ändå en promenad som i vanliga fall tar max 15 min fram och tillbaka. Nu längtar jag tills läkarbesöket imorgon. 

En helt annan fråga. Ni som känner av bebisen mycket, svarar den när ni tar eller trycker på magen? Min har börjat göra det nu senaste veckan. Om jag klappar på magen så sparkar den ibland just där jag sätter handen. Härligt att få hälsa :D  

Vilken vecka är du i? Och när började du känna av bebisen i magen? :) Jag är i v.15 och tyckt de senaste dagarna att jag har känt lite konstiga rörelser och små "hoppningar" eller hur jag ska kalla det.. Men känns tidigt.. :P
  • vilja89

Tycker så hemskt synd om er som mår dåligt både fysiskt och psykiskt. Är tacksam för varje dag jag får utan något av det, men tar inget förgivet! 

Jag börjar verkligen längta efter att få träffa vår lilla Ärta, som inte är stor som en ärta längre! Det känns som att tiden springer iväg och att det fortfarande är så mycket att förbereda inför bebisens ankomst. Nu har vi i alla fall en ny bil och jag har lyckats rensa ur hela den blivande barnkammaren som tidigare agerat "varmförråd" typ. Dock ska det rummet tapetseras, målas, taket ska målas, garderoberna ska målas, nya garderobsknoppar ska köpas.
    Vi funderar på att även haka av dörren till barnrummet. För barnvagnen går inte att köra in där, den är för bred, men går om dörren är av. Samtidigt som vi har tänkt att ha bebisen ligga där inne på dagarna när den sover och att den då ska vara ostörd från våra katter och hundar. Och ett draperi eller liknande står ju inte emot skall något vidare värst kan jag tänka mig.  
    Jag vill få så mycket som möjligt gjort innan man blir tung och den lilla foglossning jag har nu, blir värre. För jag vill så gärna vara delaktig! Vill inte se på medan sambon gör i ordning barnkammaren. Längtat så länge efter det! :)

• M Hedell

Någon som vet vart man kan få tag i instruktioner till foglossningsbälte? Eller som kan förklara exakt hur det ska sitta? Har köpt en Gula Rehab av en arbetskompis men hon hade inte instruktionerna kvar å jag glömde helt bort att fråga..

• majpan

Usch vad jag är trött och less på allt just nu! Sonen har fått höstblåsor och varken han eller jag fick knappt sova något i natt. Blir så galet irriterad på min sambo som mitt i natten lämnade mig med hela ansvaret för sonen som var grinig och hade ont och gick och la sig på soffan. Han skulle visserligen jobba idag men jag hade också en massa saker att göra. Skulle på mvc och lämna urinprov, samt ta hand om sjukt barn, städa, tvätta, handla (inte gjort!) och promenera vår hund också. Som han dessutom tappat bort kopplet till igår så jag fick knyta ett snöre i halsbandet som typ skavde upp min hand när vi var ute. Och nu vägrar sonen sova middag...underbart 

Svar på tråden BF januari 2014