• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • englasmamma86
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-02 13:14:47 följande:
    Tråkigt att höra att man inte är ensam om att tycka det är ganska jobbigt att vara gravid. Skulle gå ner till centrum och handla lite småsaker idag och det var världens pers. När jag nästan var hemma höll jag på att börja gråta över hur ont det gjorde i ryggen och det är ändå en promenad som i vanliga fall tar max 15 min fram och tillbaka. Nu längtar jag tills läkarbesöket imorgon. 

En helt annan fråga. Ni som känner av bebisen mycket, svarar den när ni tar eller trycker på magen? Min har börjat göra det nu senaste veckan. Om jag klappar på magen så sparkar den ibland just där jag sätter handen. Härligt att få hälsa :D  
    ja nu senaste veckan får jag oxå respons när jag lägger arm/handen mot =) helt underbart..är i v.20
  • englasmamma86

jag blir inte riktigt klok på dem olika apparna och sidorna man läser!

är i v.20 och på den ena sidan står det att bebis är 16cm lång medans det står på en annan 25cm lång ???? hm det är en jäkla stor skillnad..medans bm säger att bebis är ca så lång som du gått i veckor iaf denna tiden.. och då skulle den ju isåf vara 20 cm ,det är ju mitt emellan ..16 känns för litet för v.20. 

• LillFrö

Kan inte annat än hålla med, men jag tror att vissa appar mäter den så kallade sitthöjden, mellan huvud och stjärt, och andra har räknat in hela bäbisen, men benen.... Frågan är ju dock hur vikten kan skilja så mycket också från app till app...

englasmamma86 skrev 2013-09-02 15:50:53 följande:
    jag blir inte riktigt klok på dem olika apparna och sidorna man läser! är i v.20 och på den ena sidan står det att bebis är 16cm lång medans det står på en annan 25cm lång ???? hm det är en jäkla stor skillnad..medans bm säger att bebis är ca så lång som du gått i veckor iaf denna tiden.. och då skulle den ju isåf vara 20 cm ,det är ju mitt emellan ..16 känns för litet för v.20. 

• LillFrö

Några som beställt barnvagn och babyskydd? Lite nyfiken på vad ni valt i så fall, babyskydd framför allt! 😊

• vilja89
    englasmamma86 skrev 2013-09-02 15:50:53 följande:
    jag blir inte riktigt klok på dem olika apparna och sidorna man läser!

är i v.20 och på den ena sidan står det att bebis är 16cm lång medans det står på en annan 25cm lång ???? hm det är en jäkla stor skillnad..medans bm säger att bebis är ca så lång som du gått i veckor iaf denna tiden.. och då skulle den ju isåf vara 20 cm ,det är ju mitt emellan ..16 känns för litet för v.20. 
    De mäter olika. Vissa appar mäter sitthöjd, alltså rumpa-huvud och vissa mäter hela längden. :) Sen att vikten kan variera så pass mycket som den gör, det tycker jag är lustigt. :/ 
    Jag tycker 1177's app är bra, den går jag mycket efter. :) Kollar även Babygruppens ibland. :) 
  • englasmamma86
    vilja89 skrev 2013-09-02 16:34:31 följande:
    De mäter olika. Vissa appar mäter sitthöjd, alltså rumpa-huvud och vissa mäter hela längden. :) Sen att vikten kan variera så pass mycket som den gör, det tycker jag är lustigt. :/ 
    Jag tycker 1177's app är bra, den går jag mycket efter. :) Kollar även Babygruppens ibland. :) 
    aha då förstår jag =)
  • sunnydays
    LillFrö skrev 2013-09-02 16:00:09 följande:
    Några som beställt barnvagn och babyskydd? Lite nyfiken på vad ni valt i så fall, babyskydd framför allt! 😊
    Jag har köpt båda. Barnvagn vart en kronan duo, tänkte köpa duo s, men såg vanliga på rea så då vart det en sån. Babyskydd vart en Besafe izigo med isofixbas för att den fått bäst i test och bra där jag läst och kändes lätt. Så har jag köpt till så den gåt att sätta på barnvagnen :)
  • popcornplaya
    LillFrö skrev 2013-09-02 16:00:09 följande:

Några som beställt barnvagn och babyskydd? Lite nyfiken på vad ni valt i så fall, babyskydd framför allt! ????

Barnvagn har vi köpt en brio smile. Babyskydd har vi sen innan en akta graco duo logic. (Stavning?)
  • LeaveMeAlone
    Makeithappening skrev 2013-09-02 13:38:20 följande:

Vilken vecka är du i? Och när började du känna av bebisen i magen? :) Jag är i v.15 och tyckt de senaste dagarna att jag har känt lite konstiga rörelser och små "hoppningar" eller hur jag ska kalla det.. Men känns tidigt.. :P
    jag är i v 21 nu och första fladdret kände jag nog också runt v 15. eller tidigare. sen har det blivit tydligare eftersom. är väldigt olika det där. 
  • Burberry
    LillFrö skrev 2013-09-02 17:00:09 följande:

Några som beställt barnvagn och babyskydd? Lite nyfiken på vad ni valt i så fall, babyskydd framför allt! ????

En grå Stokke vagn med IziGo babyskydd som klickas fast direkt på vagnen. Tog också isofixbasen till babyskyddet.
Svar på tråden BF januari 2014