• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • 30maj

Vi ska brställa en bugaboo donkey från holland och babyskydd ska vi hyra från NTF, ser ingen anledning att köpa när vi kan hyra så lätt:)

• c4trin
    LillFrö skrev 2013-09-02 16:00:09 följande:
    Några som beställt barnvagn och babyskydd? Lite nyfiken på vad ni valt i så fall, babyskydd framför allt!
    Brio Go, vagn och babyskydd =) E helnöjda med vårt köp!
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • vartjagängår
    Några som beställt barnvagn och babyskydd? Lite nyfiken på vad ni valt i så fall, babyskydd framför allt! ?

Har en bugaboo donkey sen tidigare & likaså babyskydd, maxi cosi cabriofix. Det valde vi bara för att det går att klicka på vagnen. :)
  • c4trin
    M Hedell skrev 2013-09-02 14:05:32 följande:
    Någon som vet vart man kan få tag i instruktioner till foglossningsbälte? Eller som kan förklara exakt hur det ska sitta? Har köpt en Gula Rehab av en arbetskompis men hon hade inte instruktionerna kvar å jag glömde helt bort att fråga..

Jag fick med instruktioner + att BM visade mig hur det skulle sitta. Jag försöker mig på en beskrivning:
    I mitten på mitt bälte finns en söm, precis mitt på den mjuka delen av kardmorren, denna söm ska sitta mitt fram på blygdbenet. När den e där ska bältet sitta rakt horisontalt bak över rumpan, korsas där och dras fram för att mötas längst framme vid sömmen igen. Hur hårt det ska sitta känner man, men liite tightare än vad man först kanske kan tycka e bekvämt (men absolut inte så hårt att det blir jobbigt att röra sig eller så). Bältet ska kännas att det ger stöd och man blir mer stabil i området. Hoppas det hjälper dig!! :D
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • rumpeflin

Några som beställt barnvagn och babyskydd? Lite nyfiken på vad ni valt i så fall, babyskydd framför allt! ????

Vi har inte heller valt babyskydd än så det är vi med nyfikna på! Men vagn har vi köpt, en emmaljunga city cross, tyckte den kändes mer rejäl ( valde mellan den och brio go) vilket gubben föll för, vi bor på landet så det känns bra.
  • sunnydays

Ni som har barn sen innan. Anväds babygym? Är det någon direkt skillnad mot att ligga i babysittern/babynest/på en filt och leka med leksaker?

• verkar
    sunnydays skrev 2013-09-02 19:23:58 följande:
    Ni som har barn sen innan. Anväds babygym? Är det någon direkt skillnad mot att ligga i babysittern/babynest/på en filt och leka med leksaker?

Filt på golvet är nästan bättre tycker jag, kan användas längre tid iallafall.
    Ursäkta min dyslexi
  • popcornplaya

Har använt babygym massor men egentligen går det väll lika bra med tjock filt/täcke och leksaker. Det beror ju lite på hur prylgalen man är :)
  • SB2011

Min son sov bara i sitt gym! Så jag tror inte vi kommer skaffa nåt denna gången! Har fått en babysitter med en båge där de hänger några gosedjur istället
Svar på tråden BF januari 2014