• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    SB2011 skrev 2013-09-02 19:36:42 följande:
    Min son sov bara i sitt gym! Så jag tror inte vi kommer skaffa nåt denna gången! Har fått en babysitter med en båge där de hänger några gosedjur istället
    Fast babygym kan ju inte riktigt likställas med babysitter. Babygymmet är ju just ett gym. Där man kan träna på å ligga på magen och sträcka sig efter leksaker och träna på att vända sig om.

Men som tidigare sagt så funkar ju filt på golvet också.
  • syskonlängtan14

Jag vill ha babygym,. Hade ett jätte fint till sonen med bamse som var min syrras och vi skulle ju kanske inte få fler barn så sa till henne att sälja de :( Dumt nu i efterhand för de får jag nog inte tag i igen... Men jag tyckte de verkade som sonen gillade de mer och ligga och titta på alla färgerna och bamsefigurerna som hänge på bågarna. Så definitivt ett riktigt färgglatt babygym igen

• Burberry
    sunnydays skrev 2013-09-02 20:23:58 följande:

Ni som har barn sen innan. Anväds babygym? Är det någon direkt skillnad mot att ligga i babysittern/babynest/på en filt och leka med leksaker?

Vi använde både babymatta med fastsydda leksaker, babygym o babysitter med leksaksbåge över. Alla var bra på sitt vis, och tack vare dem tror jag faktiskt vi hade lättroade barn sen senare också, de var van att roa sig själva.

Så vi kommer använda alla denna gång också. Maken hittade dessutom ett lite annorlunda babygym på loppis förra veckan, så nu har vi två olika modeller denna gång.
  • syskonlängtan14

Idag blev jag lite glad. Magen blev klappad på på jobb och de tyckte den hade växt över helgen från att höra i torsdags av andra arbetskamrater att jag såg inte så gravid ut... Idag var de i jobbkläder och i torsdag privatkläder :)

Däremot har jag sjukt ont i fogarna. USCH jag vill inte! (Vill väl ingen förstås) 

• SB2011
    popcornplaya skrev 2013-09-02 19:42:06 följande:
    Fast babygym kan ju inte riktigt likställas med babysitter. Babygymmet är ju just ett gym. Där man kan träna på å ligga på magen och sträcka sig efter leksaker och träna på att vända sig om.

Men som tidigare sagt så funkar ju filt på golvet också.
    Fast för mig har de ju varit så! Sonen gjorde ju aldrig de i sitt gym sånt träna vi på soffan, sängen eller på en filt! Han låg å titta på leksakerna i gymmet sen somna han! Aldrig han lekte i den!

Men de e ju min erfarenhet av ett babygym! Din erfarenhet är annorlunda:)
  • 30maj

Tycker de finns nån/några i tråden som Alltid har nåt "bättre" att säga, eller "rätt" svar på allt. Jag själv är inte så aktiv i tråden mer än när ja verkligen tycker mig ha ett svar, men ja är så trött på att läsa dessa "motthugg" i mildare variant som svar på allas inlägg..... Förlåt Mitt gnäll.

• vartjagängår

Idag har jag handlat på blocket för första gången, var ju en upplevelse det med! Hahah! Två åkpåsar från Simple world i nyskick för 300kr st & en jättefin Skip hop duo double deluxe för 500! Fynd tycker jag!

• vilja89

Lade precis upp en bild  i bildtråden - övrigt, på det gigantiska "paket" jag köpt med bebisprylar. Fick det till ett så galet bra pris så kunde liksom inte motstå. 
    Jag som absolut inte är prylgalen annars. Men det här gjorde min kväll, haha!  

• SB2011

Min moster gav oss en hel papperskasse överfylld med bebiskläder i stl 50-56 och vi har redan en påse i källaren sen sonen va liten!svägerskan skulle skicka ner lite med! Så vi lär inte behöva köpa nåt! Kommer ha hur mycket som helst! Men får kanske köpa nån stl 44 för sonen va ju liten när han kom i v38 och denna kommer ju lika tidigt!

• SB2011
    vilja89 skrev 2013-09-02 20:57:42 följande:

Lade precis upp en bild  i bildtråden - övrigt, på det gigantiska "paket" jag köpt med bebisprylar. Fick det till ett så galet bra pris så kunde liksom inte motstå. 
    Jag som absolut inte är prylgalen annars. Men det här gjorde min kväll, haha!  

Va mycket du fick!:) va gav du för allt de där om ja får fråga?
Svar på tråden BF januari 2014