• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-02 22:39:26 följande:

Det var den jag hade förut och tänkte köpa. Dumt nog lyssnade jag på rådet jag fick och köpte npgon som dels smskar skit och sen inte alls är lika bra.

Prata med bm om du är osäker. Apotekspersonal undrar man ibland om dom gått typ en internetkurs. Har fått alla möjliga konstiga svar när jag pratat med folk på Apoteket.
  • englasmamma86
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-02 22:32:33 följande:
    Måste bara fråga. Gissar på att jag inte är ensam om att känna av halsbränna. Var på apoteket häromdagen och skulle köpa något för det och då säger tjejen jag pratade med att det bara är en sort man får äta som gravid. Sist fick jag ett helt annat märke rekommenderat. Vsd har ni?
    det finns väl flera sorter man kan ta som gravid? jag tar min dotters gaviscon ..iofs har det bara blivit 2-3 grr men har tolkat det som att man kan ta den eftersom den är utskriven till ett mindre barn .

förra grav drack drack jag jätte mkt samarin mot halsbränna. 
  • englasmamma86
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-02 22:39:26 följande:
    Det var den jag hade förut och tänkte köpa. Dumt nog lyssnade jag på rådet jag fick och köpte npgon som dels smskar skit och sen inte alls är lika bra.
    kan tillägga att gaviscon är en tuggtablett och den smakar verkligen skit ,kanske är den du har? haha
  • englasmamma86
    rumpeflin skrev 2013-09-02 19:17:59 följande:
    hur gick det på RUL ? har inte sett dig skriva nått om det ,men jag kanske har missat..
  • Kramardig
    popcornplaya skrev 2013-09-02 22:33:21 följande:
    Även om vi redan har babyskydd är jag sugen på ett brio endast för att vi skulle kunna ha det på vagnen.

Det finns ett till babyskydd som passar till Smile. Kommer inte ihåg vad den heter, något på A :)
  • Makeithappening
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-02 22:32:33 följande:
    Måste bara fråga. Gissar på att jag inte är ensam om att känna av halsbränna. Var på apoteket häromdagen och skulle köpa något för det och då säger tjejen jag pratade med att det bara är en sort man får äta som gravid. Sist fick jag ett helt annat märke rekommenderat. Vsd har ni?

Men samarin ska väl inte vara farligt? :) Det har jag tagit, står på förpackningen att det inte är någon fara för gravida!
  • popcornplaya
    Kramardig skrev 2013-09-03 06:57:50 följande:

Det finns ett till babyskydd som passar till Smile. Kommer inte ihåg vad den heter, något på A :)
    Jaså det visste jag inte. Fast det blir ju ändå att bi får köpa nytt då för det vi har funkar inte.
  • goaround
    Kramardig skrev 2013-09-03 06:57:50 följande:

Hetet Axkid babyfix :) super snygg med 5 punkt bälte o exrra lång sufflet
  • LeaveMeAlone
    englasmamma86 skrev 2013-09-03 00:07:29 följande:
    kan tillägga att gaviscon är en tuggtablett och den smakar verkligen skit ,kanske är den du har? haha
    Det är den jag har. Smaken hade jag nog kunnat stå ut med men det är den skummande känslan i munnen i kombination med att det inte biter på min halsbränna. Får oftast halsbränna när jag ska gå och lägga mig och det blir ju värre av att jag ligger ner. Det typ brinner upp i halsen och känns som jag ska kräkas. Riktigt äckligt.
Svar på tråden BF januari 2014