Siiran skrev 2013-09-03 11:41:17 följande:
Nu har jag varit hos läkaren och blev sjukskriven pga depression denna och nästa vecka till att börja med. På torsdag ska jag till psykolog och se hur vi ska gå vidare. Känns inget vidare att behöva säga till folk att jag är gravid och deprimerad, man ska ju vara glad! Men som min syster sa är det upp till mig vad jag vill säga, till många får det nog vara att jag är sjukskriven pga trötthet helt enkelt.
Nu till det riktigt jobbiga!!
Min chef vet inte än att jag är gravid (blev nyanställd fram till jul när jag redan var "hemligt" gravid) och nu måste jag skicka läkarintyget till henne där det står att jag är deprimerad i samband med graviditet. Jag skickar ett mejl och förklarar tror jag, för jag orkar inte prata med henne, som jag inte känner precis om detta. Sen kommer hon dock ringa upp mig och då lär jag böla som jag alltid gör när jag pratar om det. Känns inte så bra! Och har dåligt samvete för att de nu måste hitta vikarie, vilket inte är det lättaste!
Usch klag klag här jag vet!
Du menar alltså att du undanhöll informationen att du var gravid när du var på intervju?
Nu har du precis börjat men ännu inte berättat att du är gravid?
Nu har du dessutom varit sjuk och kommer bli sjukskriven flera veckor.
Du vågar inte ringa din chef och berätta.
Vilket intryck tror du att din chef kommer att få av dig?
Ibland måste man bita ihop.
Jag tycker att det minsta som kan förväntas av dig är att ringa chefen och berätta och sedan satsa på att komma tillbaks så snart det går.