• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Burberry

Vi kör o också på släktnamn som andra o tredje namn.

Dottern är också i första namn döpt efter sin pappas mormor som dog när vi väntade henne, andranamnet är efter pappans farmor och tredje namnet efter min farmor.

Sonens andra namn är efter pappans mellannann, tredje namnet efter pappans farfar.

Väntar nu en pojke, inga namn bestämda ännu, men andranamnet blir högst troligen efter min pappa som dog förra hösten. Etta förslagen till första namn är Werner som min morfar hette.

• Kattamaja

Tack M Hedell!

Det är så roligt med mellannamn tycker jag. Man kan släppa loss och behöver inte tänka på om halva klassen heter likadant, om det rimmar på nåt fult eller så. Fast vi har varit riktigt traditionella och gett våra barn släktnamn. Karl Gunnar och Karl Henry. Karl var ett riktigt enkelt val då både min pappa, farfar, och morfar har det i sina namn. Dessutom även makens morfar hade det i sitt namn!

Däremot är det lite tråkigt att svärfar inte vill att vi tar något killnamn från hans sida, trots att det borde finnas många fina namn (han är Italienare) hans pappa dog när han var ett och har inget minne av honom, och tycker inte att vi har nån anledning att ta ett namn därifrån. Han ville inte ens berätta vad hans pappa hette när jag frågade :(

Men om vi får en flicka nu så funderar vi dels på Cesira som är makens faster, världens pantertant. Hon är 80år, nunna, skriver dikter och är en av de mest aktiva på Facebook som jag känner

Och Grazia som makens farmor hette. Henne har jag inte träffat, men tycker det är väldigt vackert namn...

• Siiran

Vi ska förmodligen få en flicka och har enats om att ett av mellannamnen blir Christina, efter min mormor (mamma och jag heter också Christina i mellannamn), sen ska vi nog försöka få till ett mellannamn från killens sida. De har många fina namn så ska nog inte bli några problem, ska bara enas om vilket ;) 

• sunnydays

Vi tar andranamn från familj som har gått bort. Om det blir en flicka Eveline efter sambons syster och om det blir en pojke Jonny efter min pappa.
    Förnamn till pojke har vi ingen aning om, jättesvårt. Ska till läkare och kolla livmodertappen om någon vecka och om man gör det via ultraljud tänkte jag kolla om lillen vill visa om det är en pojke eller flicka den gången.

• bananiss

Åh jag hittar verkligen inte ett enda namn som känns 100. Letar och letar. Vill ha ett inte alltför långt namn, inte "gammeldags", gärna sött men får inte vara fööör pnuttigt. Gärna ovanligt men inget måste. Gillar namn som Stella, Filippa, Olivia, Isolde, Isabella, Millie bl.a. Storebror heter Leon ;)

Hjälp mig? ;)

• Belgien
    bananiss skrev 2013-09-09 09:56:57 följande:
    Åh jag hittar verkligen inte ett enda namn som känns 100. Letar och letar. Vill ha ett inte alltför långt namn, inte "gammeldags", gärna sött men får inte vara fööör pnuttigt. Gärna ovanligt men inget måste. Gillar namn som Stella, Filippa, Olivia, Isolde, Isabella, Millie bl.a. Storebror heter Leon ;)

Hjälp mig? ;)

Jag tycker Isabel, Angelique, Angela osv osv.. Hade bara tittat tjejnamn eftersom både jag och alla andra runtomkring mig var SÄKER på att jag skulle ha en tjej, sen visade det sig att vi alla hade fel!
    Så min pojke kommer att få heta Adrian eller Samuel, och sen min brors namn i mellannamn som är Raymond :) Gå igenom massa namn sen ha 2-3 namn som ni tycker om. När väl bebis kommer ut kommer ni "se" vad för namn som passar bäst ;) 
  • englasmamma86
    Flikkan skrev 2013-09-09 06:37:33 följande:
    Vilket träningspass och smärta bara för Att gå till jobbet!!

Jag vill bara stanna upp och gråta, men idag måste jag vara där tidigt då jag ska ta rapporten..

Behöver jobba då jag vill jobba upp mammapenningen och jag behöver pengarna nu så mycket att tänka på till januari.

Fast BM föreslår att stämpla eller sjukskriva mig nu!!

Usch vad det är svårt.

Förstår att du vill kämpa osv men vill bara berätta att din sgi är vilande om du är sjukskriven så den påverkar inte din mammapenning,din penning blir baserad på det du arbeta innan. Det du arbetat nu kommer inte göra skillnad på din mammapenning iaf första halvåret av din föräldraledighet så du vet..mår du så dåligt ska du med gott samvete gå hem och vara sjukskriven..
  • goaround

Hjälp mig? ;)

Jag tycker Melissa eller Evelina är fint :)
  • englasmamma86

Jag heter samma som min mamma i andranamn ,alltså Ann-christine. Så vår stora flicka fick heta Moa i andranamn efter mig Hon heter Engla i förnamn. Bebis i magen är en pojke och kommer få heta troligen Elvin eller Loki och i andranamn Hampus efter pappa. Det är kanske konstigt att ta sina föräldrars namn ? Ha ha vet ej varför det blev så.

• englasmamma86

Hjälp mig? ;)

Det som finns så många fina flicknamn, hade vi fått en tös till hade hon fått heta Elise (ej uttalat e) eller Freja. Sen finns många Fina, wilma,vilda,meja,ayla,Molli,Thea,Tilda tex..
Svar på tråden BF januari 2014