• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Siiran
    Tokfrans skrev 2013-09-09 12:05:27 följande:
    fick bara kolla vikten och prata lite och även boka in ett rul om jag ville. Skulle även mäta magen men jag har knappt någon så behövde inte :P

Men de är väl olika beroende på vart man bor tror jag. 

Ah ok :) rul har jag gjort så det blir väl inte så mkt då. Känns bra att veta lite o förväg vad som ska hända ;) har varit där för nån vecka sen på extra besök, men detta är det andra som vi bokade vid inskrivningen, känns som igår, vad fort tiden går!
  • rumpeflin
    englasmamma86 skrev 2013-09-09 10:18:24 följande:

Jag heter samma som min mamma i andranamn ,alltså Ann-christine. Så vår stora flicka fick heta Moa i andranamn efter mig Hon heter Engla i förnamn. Bebis i magen är en pojke och kommer få heta troligen Elvin eller Loki och i andranamn Hampus efter pappa. Det är kanske konstigt att ta sina föräldrars namn ? Ha ha vet ej varför det blev så.

Våran flicka kommer också få sitt andranamn efter mig, Vilhelmina :) Hela namnet blir Liv Adela Vilhelmina. Troligtvis iallafall, jag kan säkert ändra mig ;)
  • LeaveMeAlone
    Flikkan skrev 2013-09-09 11:39:35 följande:
    Skulle prata med chefen nu idag när jag slutar om att jag gärna bara vill vara på demens nu och så har det varit hela tiden men om jag skulle valt så innan skulle jag intr haft något jobb alls.

Nu får jag höra på demens att den stora avdelningen har dom sagt att dom inte vill att bemanningen skickat ut förfrågningar till mig från dom. Detta var skvaller och ja det är att höra men känns rent för jävligt för att jag sjukskrivit mig i tid och otid som dom kallade det. Det dom inte vet är att jag varit gravid dom senaste 16 veckorna!!
    Nu ligger jag och vilar min onda rygg och vill inte ens gå förbi dom. Så fort jag går förbi sitter alla tysta och när jag gått någon meter som nu inte går så fort för mig dom tror alltså jag hunnit långt, hör man hur dom börjar viska om mig.

Jag håller på blir tokig på dessa ursäkta förbannade
    Människor jag har varit den dom gett ut sin ilska för hela sommaren gör att chefen gjort fel. Nu vet dom flesta att jag är gravid och dom verkar skämmas men inte stoppar det skitsnacket som går bakom min rygg.

50-60 åringar som snackar skit om en enda vikarie på 22 år.
    Resten av vikarierna snackar också skit.

Vet inte vad jag ska göra, nu är 4 i princip borta från demens så jag har nog stor chans att få jobba väldigt myclet där, men kan ite kräva för mycket heller känns det som då det är som det är nu i snacket.
    Jag vill vara på demens men också gärna jobba kortare pass på 4-5 timmar.

Jobbigt :(
    Vilka(ursäkta språket)jävla kärringar! Låter inte speciellt roligt att ha det sådär på jobbet :( Hoppas det löser sig. Svårt att veta hur man ska göra. På sätt och vis skulle jag ha god lust att bita ifrån ordentligt när dom höll på. Men jag antar att det i sådana gäng inte direkt hjälper. Då har dom väl något nytt att snacka om. 

Imorgon ska jag själv tillbaks till jobbet efter att ha varit sjukskriven 2 veckor. 
  • LeaveMeAlone

Någon mer än jag som påverkas mycket i humöret av alla hormoner? Tyckte jag var känslig i början men sedan inte märkt av så mycket. Nu senaste veckan har jag både varit lättretlig och gråter hit och dit. Hoppas att det inte fortsätter såhär för jag kan ena stunden vara jätteglad för att sedan tycka att livet suger. Hoppas verkligen bara jag är lite "känslig" och inte börjar bli deprimerad eller något. Idag tycks ingenting få mig att le. 

• sunnydays

Är det någon som har provat newborn set till Stokke stolarna? Funderar på om den är bra som babysitter

• sunnydays

Flikkan fy vilka hemska människor. Inge kul att gå till jobbet när det ska vara så.

Leavemealone Jag har inte blivit så mycke känsligare, men man har ju jämt hört att folk blir det. Känns det som att du kanske börjar få gravdeprition kanske du ska prata med din bm?

• vilja89
    sunnydays skrev 2013-09-09 13:10:44 följande:

Är det någon som har provat newborn set till Stokke stolarna? Funderar på om den är bra som babysitter

Jag har newborn insatsen till Stokke :) Förstår dock inte vad du menar med att ha den som babysitter. :/
  • c4trin
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-09 12:59:19 följande:
    Någon mer än jag som påverkas mycket i humöret av alla hormoner? Tyckte jag var känslig i början men sedan inte märkt av så mycket. Nu senaste veckan har jag både varit lättretlig och gråter hit och dit. Hoppas att det inte fortsätter såhär för jag kan ena stunden vara jätteglad för att sedan tycka att livet suger. Hoppas verkligen bara jag är lite "känslig" och inte börjar bli deprimerad eller något. Idag tycks ingenting få mig att le. 

Jag gråter mycket lättare nu, har ganska svårt att göra de i vanliga fall. Häromdagen storbölade jag när mannen kom hem för att jag inte klarade av att skära kycklingen o jag ville ju ha startat maten när han kom från jobb. Jag har tur som har en så bra man som skar kycklingen o höll om mig ; )
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • SB2011
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-09 12:59:19 följande:

Jag gråter för inget känns de som! Här dock de tuft me smärtan men jag tror dock att hormonerna spelar stor roll
  • sunnydays
    vilja89 skrev 2013-09-09 13:22:37 följande:
    Jag har newborn insatsen till Stokke :) Förstår dock inte vad du menar med att ha den som babysitter. :/
    Den ska ju vara babysitter också, man kan ta bort den och flytta runt eller ha den på stolen om man äter eller så
Svar på tråden BF januari 2014