• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vartjagängår

Inatt vaknade jag av att det var party i magen. La handen på och för första gången kände man utanpå! Självklart hade sambon somnat på soffan haha

• englasmamma86
    c4trin skrev 2013-09-07 08:10:14 följande:
    Ja du lägger handpenning (någon procent, ärligt talat så kommer jag inte ihåg hur många de va, 20 kanske) sen står den hos dem. Betalar resten när man hämtar ut, suveränt! Ja bor du i närheten e de absolut värt ett besökJag känner ändå, oftast sitter jag på jobb eller på tåget o gör inget speciellt med magen. =)

Japps bor i Ängelholm så är i hbg titt som tätt
  • Mymemlan

På min mage ser man dom flesta sparkarna tydligt, även genom kläder. Han har visatupp sig och låtit blivande pappa och storebror att känna (samt se) och några kompisar :)

• Tokfrans

Jag känner utan att behöva hålla på magen, man ser sparkarna med tydligt, han börjar få sin egen dygnsrytm har man märkt.
    Sen så är de skönt att veta att de är en liten kille som växer där inne så man kan börja leka med namn när han sparkar Solig

• M Hedell
    SB2011 skrev 2013-09-07 08:01:20 följande:

Jag känner väl bebisen sparka 10-15ggr om dagen men känner den röra sig ännu mer! Och när den sparkar så sparkar den låånga stunder!

Behöver inte trycka då magen hoppar så hårt den sparkar!

Är precis halvvägs idag! V19+6

Är oxå precis halvvägs idag

Idag får maken lite extra pluspoäng av mig. Bägge barnen kom in till oss vid 6-tiden imorse och kunde inte riktigt somna om. Jag MÅSTE ligga på vänster sida halvt på mage med täcket mellan benen och under magen samt en bit över axlar och rygg för att öht kunna slappna av men det funkade inte alls med dom små bredvid som trängdes och ville dela täcke å jag är så galet trött! Maken tog barnen och klev upp men inte kunde jag somna för de nu har dom nyss åkt iväg och tittat på folkrace så jag ska få vara själv en stund, kanske få slumra till lite. Men först ska jag bara gå igenom bebis alla grejer som jag handlat på mig så jag vet vad som fattas
  • Trollfia

M Hedell: åh vad skönt att få lite egenproducerade. Hoppas att du kan slumra till lite sedan :)

• Trollfia

Jag har inte sett några sparkar utanpå än. Känner att liten rör sig, men inget supertydligt. Har moderkakan i framvägg så den dämpar antagligen bra än så länge :)

Det är min andra graviditet. Väntade tvillingar sist.

• vilja89

Men jösses! Behöver er expertis! Vi ska ju renovera ett rum till barnkammare.

Hittade denna tapet och blev lite kär. Men samtidigt är det kanske inte min stil som är mycket mer färgstark. Hatar liksom shabby chic och sånt där.

Men måste ju fastnat för något i den här tapeten!!

Svårt. Denna tapet skulle i så fall vara på två väggar.

Vad tycker ni? :)

• vilja89
    vilja89 skrev 2013-09-07 14:53:49 följande:
    Hittade denna tapet och blev lite kär. Men samtidigt är det kanske inte min stil som är mycket mer färgstark. Hatar liksom shabby chic och sånt där.

Äsch, funkar ju aldrig :(
  • SB2011
    vilja89 skrev 2013-09-07 14:53:49 följande:

php2G1Ksr74878.jpg

Tycker inte de e en tapet som passar i en barnrum! Tycker de e en typisk kökstapet!

Men de e ju en smaksak!
Svar på tråden BF januari 2014