• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Flikkan
    M Hedell skrev 2013-09-08 21:26:19 följande:
    Sammandragningar som inte gör ont ska ju inte vara något farligt, bara livmodern som tränar Men tycker man att det kommer alldeles på tok för ofta ska man så klart ta upp det med bm. Jag får sd flera ggr per dag, utan att jag gör något ansträngande alls, men dom gör inte det minsta ont.

Dom gör inte direkt ont. Men varit med om det när jag fått orgasm, nu är inte sexlusten på topp för fem öre så inte varit med om det ett tag. Känner mig rädd att sambon ska tröttna.. Bara jag som funderar så mycket men ändå :)
  • LeaveMeAlone
    LillFrö skrev 2013-09-08 21:28:46 följande:
    Tack för ditt svar! Ja jag börjar nästan tro att det är laktosen som ställt till det... Börjar förstå att det faktiskt inte är helt ovanligt i samband med graviditet. Hoppas innerligt att det går tillbaka efter förlossningen i så fall... Vet du hur det var med den saken för din väninna?
    Nej hon är ganska nygravid  än så länge så jag vet inte. Men mycket kan vara annorlunda under graviditeten för att sedan gå tillbaks. Bara att vänta och se. Finns ju medicin man kan ta för att hjälpa magen med laktosen, som även är ok som gravid. Jag äter inte sånt för jag tycker det är rätt lätt att anpassa kosten. Men det kan ju vara smidigt för vissa :)
  • vartjagängår
    M Hedell skrev 2013-09-08 20:35:46 följande:
    Imorrn är det äntligen dax för UL nr två, läääängtar efter att få se liten igen Ska be bm dubbelchecka om det ff är en tös oxå tänkte jag.

Det här med namn är ff jättesvårt här. Bara ett namn som jag verkligen fastnat för men inte nåt som maken gillade förstås. Ett av andranamnen är dock klart, svärmors namn. Vad har ni för tankar kring andranamn? Vår dotter har namn efter sin mormor och sin pappas mormor och sonen har namn efter sin pappas morfar och min farfar. Den här tösabiten (om det nu ff är en tös imorrn på ul ) får ju som sagt ett andranamn från sin farmor så det andra andranamnet blir från min släktsida men jag är så osäker på vilket, av dom som på något sätt har betytt något är det inget namn som faller mig i smaken direkt men sånt kanske man ska strunta i när det gäller andranamn?

Vår son heter Bentley i mellan namn & dottern kommer få heta Mercedes. Är noll intresserad av släktnamn & traditioner så vi väljer namn vi tycker är fina. Eller efter fina bilar ;)
  • LillFrö

Aha, okej, då förstår jag att du inte vet hur det blir efter graviditeten :) Jag får väl helt enkelt prova mig fram och hoppas på det bästa efter graviditeten...

LeaveMeAlone skrev 2013-09-08 21:45:23 följande:
    Nej hon är ganska nygravid  än så länge så jag vet inte. Men mycket kan vara annorlunda under graviditeten för att sedan gå tillbaks. Bara att vänta och se. Finns ju medicin man kan ta för att hjälpa magen med laktosen, som även är ok som gravid. Jag äter inte sånt för jag tycker det är rätt lätt att anpassa kosten. Men det kan ju vara smidigt för vissa :)

• Trollfia
    M Hedell skrev 2013-09-08 20:39:14 följande:

Måste förresten bara höra med er som har foglossning, har ni några problem att köra bil? Kan känna nån gång att högerbenet inte riktigt vill lyda då jag flyttar foten från gasen till bromsen... Känns sådär! Än så länge har det gått bra, men rädd att det ska låsa sig helt.

Jag har känt samma sak vid ett fåtal tillfällen....lite otäckt :/
  • Kattamaja

Ojoj vad ni skriver! Har varit borta en vecka och jösses så mycket att ta igen:)

Sitter och är nervös inför imorgon. Ska träffa en läkare och se om jag blir sjukskriven eller inte... Foglossningen har brakat loss ordentligt nu, och har även väldigt mycket sammandragningar, speciellt när jag går och står. Och det är det jag gör hela dagarna. Nån dag i veckan kan jag ha fem minuters arbete vid datorn, men annars är vi uppe och rör oss hela tiden.

Men även fast jag vet att jag inte klarar av att jobba känns det jättetrist, älskar verkligen mitt jobb, har superbra kollegor och alla glada kunder gör min dag! Sitta hemma o rulla tummarna är inte ett dugg lockande :(

Men jag ska inte gnälla så mycket, vet att många av er har det tusen gånger värre, och jag tänker på er och hoppas ni får må bra så snart som möjligtHjärta         

• M Hedell
    Flikkan skrev 2013-09-08 21:44:00 följande:

Dom gör inte direkt ont. Men varit med om det när jag fått orgasm, nu är inte sexlusten på topp för fem öre så inte varit med om det ett tag. Känner mig rädd att sambon ska tröttna.. Bara jag som funderar så mycket men ändå :)
    Sd vid orgasm får jag oxå, helt normalt! Obehagliga får dom kännas, men ska som sagt inte göra ont Tror inte du behöver oroa dig över vare sig sd eller att din sambo ska tröttna, dom är mer förstående än man tror många ggr när det gäller något sånt här stort
    vartjagängår skrev 2013-09-08 22:03:47 följande:

Vår son heter Bentley i mellan namn & dottern kommer få heta Mercedes. Är noll intresserad av släktnamn & traditioner så vi väljer namn vi tycker är fina. Eller efter fina bilar ;)
    De va ju jättefina andranamn! Jag heter Aina i andranamn efter min farmor, har hatat det i hela mitt liv typ Och den enda kvinnliga personen i min släkt egentligen, förutom min mamma då men hennes namn har ju första dottern, är efter min mormor och hon hette Aili, inte så dundertjusigt det heller tycker jag. Men det är ju bara ett andranamn oxå så.
    Trollfia skrev 2013-09-08 22:18:40 följande:
    Jag har känt samma sak vid ett fåtal tillfällen....lite otäckt :/
    Ja verkligen... Är verkligen beroende av bilen då det är jag som skjutsar barnen på morgonen till dagis som ligger åt motsatt håll gentemot mitt jobb, maken åker på jobbet redan vid 5-tiden så han har inga möjligheter alls att kunna ta det.

• M Hedell
    Kattamaja skrev 2013-09-08 22:53:40 följande:
    Ojoj vad ni skriver! Har varit borta en vecka och jösses så mycket att ta igen:)

Sitter och är nervös inför imorgon. Ska träffa en läkare och se om jag blir sjukskriven eller inte... Foglossningen har brakat loss ordentligt nu, och har även väldigt mycket sammandragningar, speciellt när jag går och står. Och det är det jag gör hela dagarna. Nån dag i veckan kan jag ha fem minuters arbete vid datorn, men annars är vi uppe och rör oss hela tiden.

Men även fast jag vet att jag inte klarar av att jobba känns det jättetrist, älskar verkligen mitt jobb, har superbra kollegor och alla glada kunder gör min dag! Sitta hemma o rulla tummarna är inte ett dugg lockande :(

Men jag ska inte gnälla så mycket, vet att många av er har det tusen gånger värre, och jag tänker på er och hoppas ni får må bra så snart som möjligtHjärta         
    Lycka till idag
  • Flikkan

Vilket träningspass och smärta bara för Att gå till jobbet!!
    Jag vill bara stanna upp och gråta, men idag måste jag vara där tidigt då jag ska ta rapporten..

Behöver jobba då jag vill jobba upp mammapenningen och jag behöver pengarna nu så mycket att tänka på till januari.
    Fast BM föreslår att stämpla eller sjukskriva mig nu!!
    Usch vad det är svårt.

• vilja89

Kul att ni diskuterar andranamn. Får vi en dotter blir det Apollonia i andranamn, precis som jag och sedan ett till namn från sambons släkt som vi inte riktigt kommit på ännu. Blir det en pojk så blir det Klas Peter i andranamn från två väldigt tidiga dödsfall i bådas familjer.

Svar på tråden BF januari 2014