• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LeaveMeAlone
    SB2011 skrev 2013-09-07 21:06:27 följande:
    Tycker inte de e en tapet som passar i en barnrum! Tycker de e en typisk kökstapet!
    Men de e ju en smaksak!
    tänker nog faktiskt likadant. Att den skulle passa bättre i något annat rum. Men det är ju ni som ska trivas med barnrummet. Tycker vilket som att den var fin!
  • vilja89

Tack för era åsikter! :) Jag själv skulle aldrig ha något liknande i köket ;) Det är ju så olika vad man har för smak.

Jag vet inte alls hur vi ska göra. Lutar nog åt att vänta till på måndag när annan tapetaffär har öppet. Vill nog ha något mer färgstarkt. :)

• SB2011
    vilja89 skrev 2013-09-07 22:34:56 följande:

Tack för era åsikter! :) Jag själv skulle aldrig ha något liknande i köket ;) Det är ju så olika vad man har för smak.

Jag vet inte alls hur vi ska göra. Lutar nog åt att vänta till på måndag när annan tapetaffär har öppet. Vill nog ha något mer färgstarkt. :)

Hehe nä jag skulle själv aldrig sätta den i köket men när jag såg den så fick jag direkt "kökstapet hos en gammal dam" i huvet! Haha

Men man ska inte lyssna allt för mycket på mig när de kommer till sånt! Gillar mest vitt å rent! Inte en massa mönster å pjoll! Så jag e väldigt trist!;)

Ja gå och kolla i en butik me mycket tapeter och fundera ett tag! Så att ni blir riktigt nöjda:)
  • Josefine02

Godmorgon! Nu väntar en biltur till ullared för bebisshopping!! Åååh, blir helt pirrig i kroppen av tanken! Hoppas jag inte blir besviken av utbudet! :) ni som vart där, fanns det mycket roligt? Får passa på att köpa lite julklappar också, kommer inte orkA det sen tror jag! ????

• c4trin
    Josefine02 skrev 2013-09-08 07:11:59 följande:
    Godmorgon! Nu väntar en biltur till ullared för bebisshopping!! Åååh, blir helt pirrig i kroppen av tanken! Hoppas jag inte blir besviken av utbudet! :) ni som vart där, fanns det mycket roligt? Får passa på att köpa lite julklappar också, kommer inte orkA det sen tror jag! ????

Jag var där för snart 2 veckor sedan. Babytillbehörsavdelningen var super tyckte jag, jag o kompisen tillbringade lååång tid där, säker 1-1,5 timme! Den va stor o hade alla möjliga saker, en del till RIKTIGT bra priser! Köpte massa saker från min lista :D

Här e bild på sakerna jag hittade http://tvablitre.blogg.se/2013/august/inkopen-i-ullared.html de fanns mycket mer men vissa saker e redan bestämda sedan innan vad vi ska köpa så de lämnade jag. De fanns t.om spjälsäng, skötborg osv om man vill handla de där =)  

Kläderna blev jag faktiskt besviken på, väldigt dåligt/litet utbud så jag som räknat med att handa många små söta boddys fick nöja mig med 2 o en lite tjockare dress. 

Köpte också en del julklappar, skönt att komma igång. Man vill ju va färdig i tid så man slipper springa med alla andra i affärerna när man e höggravid :D

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Kramardig

Åh jag vill också börja shoppa till bebisen! Men tyvärr finns inte platsen till allt, än. Men funderar faktiskt på att beställa en babygunga då den är på rea.

Vi får låna en babygunga av en vän men jag gillar inte alls det där med att låna bebisgrejer. Bara jobbigt att behöva tänka på att det är någon annans som man måste vara extra försiktig med.

• c4trin
    Kramardig skrev 2013-09-08 07:54:03 följande:
    Åh jag vill också börja shoppa till bebisen! Men tyvärr finns inte platsen till allt, än. Men funderar faktiskt på att beställa en babygunga då den är på rea.

Vi får låna en babygunga av en vän men jag gillar inte alls det där med att låna bebisgrejer. Bara jobbigt att behöva tänka på att det är någon annans som man måste vara extra försiktig med.

Ja låna kan jag tänka mig känns sådär, går de sönder så e de verkligen inte kul!!
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Kramardig
    c4trin skrev 2013-09-08 08:47:08 följande:
    Ja låna kan jag tänka mig känns sådär, går de sönder så e de verkligen inte kul!!

Nej, precis! Fick en hel del kläder till sonen som vi fick låna och det var superjobbigt tyckte jag. För det första har man inte alltid samma smak på kläder, sen var det bara jobbigt att sortera vilka kläder som var våra och kunde säljas och vilka som var lånade, då när dom var försmå. Nej, den här gången kommer jag nog vara så ful och tacka nej till alla kläder och saker som vi får låna.

Själv har jag gett bort nästan alla kläder sonen hade till min kusin då dom skulle få barn. Hon fick en ikeapåse som hon fick kasta sen det hon inte ville ha.
  • Burberry
    Kramardig skrev 2013-09-08 11:36:11 följande:

Nej, precis! Fick en hel del kläder till sonen som vi fick låna och det var superjobbigt tyckte jag. För det första har man inte alltid samma smak på kläder, sen var det bara jobbigt att sortera vilka kläder som var våra och kunde säljas och vilka som var lånade, då när dom var försmå. Nej, den här gången kommer jag nog vara så ful och tacka nej till alla kläder och saker som vi får låna.

Själv har jag gett bort nästan alla kläder sonen hade till min kusin då dom skulle få barn. Hon fick en ikeapåse som hon fick kasta sen det hon inte ville ha.
    Gillar egentligen heller inte låna, men med svägerskan hade jag ett fungerande system. Vi gillar båda märkeskläder, men hon har mest Gant, Peak o PoP medan jag föredrar RL o Burberry. Vi gjorde så att jag fick säckar med kläder av henne, gick igenom vad jag ville låna och gav genast det andra tillbaka. Kläderna jag lånade märkte jag med märkpenna (skrev hennes initialer på tvättlappen) så när kläderna var urväxta var de enkla att återlämna, inga oklarheter vems de var.
  • Mymemlan
    Burberry skrev 2013-09-08 10:51:51 följande:
    Gillar egentligen heller inte låna, men med svägerskan hade jag ett fungerande system. Vi gillar båda märkeskläder, men hon har mest Gant, Peak o PoP medan jag föredrar RL o Burberry. Vi gjorde så att jag fick säckar med kläder av henne, gick igenom vad jag ville låna och gav genast det andra tillbaka. Kläderna jag lånade märkte jag med märkpenna (skrev hennes initialer på tvättlappen) så när kläderna var urväxta var de enkla att återlämna, inga oklarheter vems de var.
    Jag har gjort så med min kusin också, märkt dom jag velat låna så enkelt att lämna igen, och så är man ju medveten att kläder kan få fläckar etc.. :)
Svar på tråden BF januari 2014