• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin

Mellannamn ja.. I mannens släkt får den förstfödde sonen namn efter sin farfar så där e ju ett namn givet. Jag ska välja ett o e ganska säker på att de blir Leo efter min favoritskådis/förebild. De e ett bra namn efter en bea person som gör mycket för miljö osv, de gör ju inget om de skulle ärvas i namnet lite ;)

M Hedell skrev 2013-09-08 20:35:46 följande:
    Imorrn är det äntligen dax för UL nr två, läääängtar efter att få se liten igen Ska be bm dubbelchecka om det ff är en tös oxå tänkte jag. Det här med namn är ff jättesvårt här. Bara ett namn som jag verkligen fastnat för men inte nåt som maken gillade förstås. Ett av andranamnen är dock klart, svärmors namn. Vad har ni för tankar kring andranamn? Vår dotter har namn efter sin mormor och sin pappas mormor och sonen har namn efter sin pappas morfar och min farfar. Den här tösabiten (om det nu ff är en tös imorrn på ul ) får ju som sagt ett andranamn från sin farmor så det andra andranamnet blir från min släktsida men jag är så osäker på vilket, av dom som på något sätt har betytt något är det inget namn som faller mig i smaken direkt men sånt kanske man ska strunta i när det gäller andranamn?

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Mademoiselle

Vad har ni haft för sf-mått? Jag hade 20 när jag var hos barnmorskan i v 22 (21 plus 1). Jag glömde fråga om det var normalt men antar att det är det eftersom hon inte sa något om det

• varmland

det är mitt 3e barn  :)   men är 17 år sedan jag fick den yngsta så var ju längesedan :)  Men syns inte nån gravid mage ännu. kanske bara som jag gått upp de två kilo jag gjort och det mesta av de hamnat runt magen. Så är ju tur man gjort 5 ul och man känner en massa sparkar och bök. Annars skulle  jag inte tro jag var gravid  i v 24 om 2 dagar :)  men liten mage kunde det ju faktiskt få komma snar

• R3becca

Jag gick ner 7 kilo fram till vecka 14 ungefär, och idag är jag i vecka 22 och har gått upp ca 2,5 kilo sedan inskrivningen, i vecka 14.
    Min mage går definitivt inte att dölja eller ta miste på. Folk har frågat hur länge jag har kvar sedan jag var i ca vecka 16! ;) haha

~ Meija 11-04-12 ~ Bebis 14-01-18 ~
  • LeaveMeAlone
    LillFrö skrev 2013-09-08 19:53:09 följande:
    Någon här som fått bekymmer med magen under graviditeten? Jag tror inte att jag kan äta laktos längre... Jättekonstigt! :/
    Jag har krånglig mage sedan innan så jag har varit väldigt noggrann med att äta sånt som jag mår bra av. Är laktosintolerant och det har blivit värre sedan jag vart gravid. Inte så konstigt egentligen eftersom magen jobbar långsamt under graviditeten. Har en väninna som inte heller tål laktos sen hon vart gravid. Kanske har det legat där innan man blir känsligare när man är gravid.
  • varmland

kan ju lägga till att jag är normalviktig och med mina två andra barn s¨gick jag väll upp ca 10-12 kg båda gångerna och fick  mage ganska snabbt.

• Flikkan

Jag har dom senaste dagarna haft jätte mycket sammandragningar. Det är ju första barnet och jag vet ju inte vad som är normalt, det kommer när jag kliver upp eller precis vaknat och ligger i sängen så drar den ihop sig och kramper så jag nästan kissar på mig. Nu låg jag i soffan har inte gjort något idag bara vilat för min stackars rygg, så kände jag hur obehagligt det vart och den drar ihop sig igen till en konstig form. Vad är normalt och inte? =/

• M Hedell

Sammandragningar som inte gör ont ska ju inte vara något farligt, bara livmodern som tränar Men tycker man att det kommer alldeles på tok för ofta ska man så klart ta upp det med bm.
    Jag får sd flera ggr per dag, utan att jag gör något ansträngande alls, men dom gör inte det minsta ont.

• LillFrö

Tack för ditt svar! Ja jag börjar nästan tro att det är laktosen som ställt till det... Börjar förstå att det faktiskt inte är helt ovanligt i samband med graviditet. Hoppas innerligt att det går tillbaka efter förlossningen i så fall... Vet du hur det var med den saken för din väninna?

LeaveMeAlone skrev 2013-09-08 20:51:50 följande:
    Jag har krånglig mage sedan innan så jag har varit väldigt noggrann med att äta sånt som jag mår bra av. Är laktosintolerant och det har blivit värre sedan jag vart gravid. Inte så konstigt egentligen eftersom magen jobbar långsamt under graviditeten. Har en väninna som inte heller tål laktos sen hon vart gravid. Kanske har det legat där innan man blir känsligare när man är gravid.

Svar på tråden BF januari 2014