• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Trollfia
    verkar skrev 2013-09-13 19:27:18 följande:

Nej, det är inte fräscht. Det är ju ett sår i livmodern där moderkakan har suttit som blöder. Nu när jag har två i min mage och moderkakan är större än normalt, ser inte fram imot avslaget.

Jag blödde inte alls speciellt mycket eller länge då jag födde min tvillingar. Så det behöver inte vara värre =)
  • sagalo

Ja usch, jag "gruvar" mig mkt mer för avslaget än förlossningen :p så äckligt. Minns inte hur länge det varade förra gången, men på efterkollen 2mån efter förlossningen blödde jag fortfarande lite vet jag. Men i slutet är det ju inte lika äckligt, dock tog det ju längre tid än så innan sex kändes lockande. Var öm rätt länge.

• dosed

Jag hade avslag i ca 2 veckor och sen hade vi sex efter ca 3 veckor, då kändes allt som vanligt så det är nog väldigt individuellt det där!

• verkar
    Trollfia skrev 2013-09-13 19:32:13 följande:
    Jag blödde inte alls speciellt mycket eller länge då jag födde min tvillingar. Så det behöver inte vara värre =)

Ja, det lät bra. Hoppas att det bli så för mig också.
    Ursäkta min dyslexi
  • vilja89

Oh my. Avslag var något helt nytt för mig! Förstår ju såklart att man blöder lite och typ så, men i flera flera veckor?! Och visste inte att det kallas avslag. Det ser jag inte fram emot :/

• englasmamma86

usch ja det jäkla avslaget ,blää luktar hemskt ..jag hade mitt länge ca 8 veckor har jag för mig..det blev inget vaginalt sex under den tiden iaf ,men man kan mysa och ha sex på andra vis såklart.

• Tokfrans

Hachiko - En vän för livet

fysatan va jag lipade, sätt den hundra gånger men nu.. jisses va tårarna spruta.. grät säkert en halvtimme efter 

• kallemaja

Vad är avslag egentligen? Blöder det mycket? Ni som har fött barn förut får gärna förklara...

När blir man "normal" i underlivet igen? Känner man sig konstig länge efter förlossningen? Jag antar att man inte får använda tampong utan måste gå med bindor...fy vad det känns äckligt med avslag..

Blir man helt "slapp" i underlivet efteråt, eller återgår det till det normala om man gör knoppningar tex?!

Jättenyfiken på detta så svara gärna ni som har erfarenhet :)

• LeaveMeAlone

Haha, död och föruttnelse. Har helt klart glömt bort/förträngt den lukten. Men minns man kände sig rätt ofräsch första veckorna efter förlossningen. Jag hade avslag i ca  veckor med sonen. Hoppas på mindre denna gång. Ju snabbare det går över desto bättre. 

Ikväll fick pappan känna på bebisens sparkar utanpå magen för första gången ordentligt. Den sparkade på flera gånger och vände och vred och hade sig. Mysigt! :) 

Svar på tråden BF januari 2014