• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • K87
    sagalo skrev 2013-09-16 21:06:26 följande:
    Beklagar verkligen! Har gått igenom nått liknande, min morfar och farfar dog då jag väntade dottern, den ena hastigt och den andra efter en tids sjukdom. Kändes så orättvist att dom inte hann träffa henne, samtidigt som jag fann tröst i det lilla liv jag bar. <3
    Lite så jag känner att det är synd att farmor inte får träffa vår dotter :(

Känns mysigt att hon gör sig påmind därinne iaf :)
  • popcornplaya
    K87 skrev 2013-09-16 21:07:10 följande:
    Jo 3 namn skulle gå smile1.gif Emmy Kerstin Desirée!

nä har inte testat att byta piller ännu :) fick tips av bm att ta var tredje dag först å sen testa laktulos om det inte funkar :) ont i magen har jag oxå men bara den dagen jag tar niferex typ :)

Försöker äta frukt å dricka vatten smile1.gif
    Niferex brukar va värst, tycker du ska testa nått annat. Min mage har aldrig klarat niferex. Däremot duroferon gick bra sist. Man får testa sig fram lite.
  • K87
    popcornplaya skrev 2013-09-17 04:04:46 följande:
    Niferex brukar va värst, tycker du ska testa nått annat. Min mage har aldrig klarat niferex. Däremot duroferon gick bra sist. Man får testa sig fram lite.
    Okej! Får kanske testa det då :)
  • Me2
    K87 skrev 2013-09-16 20:44:08 följande:
    Nån med erfarenhet av laktulos? :)
    Tycker det gör varken till eller från. Tog det i början när jag började med Zofran, för det stoppar upp allt, men det kommer ändå bara ut var tredje dag oavsett om jag tar laktulos eller inte. Så eftersom jag tycker det smakar vedervärdigt så avstår jag.

Beklagar sorgen.
    Skönt att ändå hinna säga farväl även om ni inte gör det ansikte mot ansikte. Jag förlorade min pappa när jag väntade förra barnet, det var väntat, men inte just vid det tillfället då han mådde relativt bra då och sedan bara dog helt plötsligt utan att vi fick säga farväl. Det var jobbigt och alla gravidhormonerna gör det inte bättre...... 
    Ta hand om er och sörj ! 
  • K87
    Me2 skrev 2013-09-17 07:04:37 följande:
    Tycker det gör varken till eller från. Tog det i början när jag började med Zofran, för det stoppar upp allt, men det kommer ändå bara ut var tredje dag oavsett om jag tar laktulos eller inte. Så eftersom jag tycker det smakar vedervärdigt så avstår jag.

Beklagar sorgen.
    Skönt att ändå hinna säga farväl även om ni inte gör det ansikte mot ansikte. Jag förlorade min pappa när jag väntade förra barnet, det var väntat, men inte just vid det tillfället då han mådde relativt bra då och sedan bara dog helt plötsligt utan att vi fick säga farväl. Det var jobbigt och alla gravidhormonerna gör det inte bättre...... 
    Ta hand om er och sörj ! 
    Okej :) får bara testa att byta järntabletter i så fall :) till en början kanske :)

Farväl blir nog bara i tankarna eftersom hon mer eller mindre ligger nerdrogad för tillfället :/ ja det känns som att det blir extra jobbigt när man har alla hormoner i kroppen :(
  • vilja89
    K87 skrev 2013-09-17 07:26:21 följande:
    Okej :) får bara testa att byta järntabletter i så fall :) till en början kanske :)

Farväl blir nog bara i tankarna eftersom hon mer eller mindre ligger nerdrogad för tillfället :/ ja det känns som att det blir extra jobbigt när man har alla hormoner i kroppen :(
    Vad sorgligt :( Hoppas hon levt ett glädjefyllt liv :) Kramar!
  • K87
    vilja89 skrev 2013-09-17 07:38:09 följande:
    Vad sorgligt :( Hoppas hon levt ett glädjefyllt liv :) Kramar!
    Ja det tror jag nog hon har! Det jobbigaste är att det är så nära nu! Å dessutom på fredag så är det exakt 4 år sedan farfar dog :(

Kramar
  • Fru Persson
    K87 skrev 2013-09-16 20:44:08 följande:
    Nån med erfarenhet av laktulos? :)

Många blir mest gasig av laktulos, har du provat linfrön? Det har hjälpt min mage som annars blir helt förstörd av niferex.  
  • vilja89

Min mage reagerar inte anmärkningsvärt på Niferex. En annan färg bara, annars inget. :)

Längtar såååå till nya bilen kommer om ett par veckor!! Som idag fick jag åka en timme tidigare till jobbet för det går så dåligt med bussar här på landsbygden. Bläää! Var här 8, börjar 9 och slutar 17.30. Lång dag. Sen hem och sy! :)

Svar på tråden BF januari 2014