• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    Tokfrans skrev 2013-09-17 12:36:40 följande:
    Måste kolla med er.

Här om vecka höll jag på att svimma.
    Idag så började jag jobba som städare (hoppa in som vikarie)
    Men började få högg och stickningar i magen, svimfärdig igen och kom pytteblod i trosan.
    Dom skicka hem mig då hälsan och bebbe är viktigare än några dammkorn.
    Vilade och känner mig genast bättre, inte ont i magen och blöder inte.

De ont i magen brukar även ske när jag lagar mat/står upp för länge..

Vad kan de bero på?! Rynkar på näsan 
    Jag tycker du ska prata med din bm om det onda.
    Jag blev yrslig härom dan, då gick jag och satte mig ett tag så fick sambon gå och köpa druvsocker (sånna där små paket man kan köpa i kiosker) och då hjälpte det rätt bra.
  • Tokfrans
    sunnydays skrev 2013-09-17 12:50:17 följande:
    Jag tycker du ska prata med din bm om det onda.
    Jag blev yrslig härom dan, då gick jag och satte mig ett tag så fick sambon gå och köpa druvsocker (sånna där små paket man kan köpa i kiosker) och då hjälpte det rätt bra.
    Ja, druvsocker har jag testat och de funkade bra me inte denna gången :/.
    Och har även hört av mig till bm men hon är inte direkt den snabbaste att svara :P

Så tänkte kolla runt lite om någon av er vet nått. 
  • SB2011
    Tokfrans skrev 2013-09-17 12:36:40 följande:

Måste kolla med er.

Här om vecka höll jag på att svimma.
    Idag så började jag jobba som städare (hoppa in som vikarie)
    Men började få högg och stickningar i magen, svimfärdig igen och kom pytteblod i trosan.
    Dom skicka hem mig då hälsan och bebbe är viktigare än några dammkorn.
    Vilade och känner mig genast bättre, inte ont i magen och blöder inte.

De ont i magen brukar även ske när jag lagar mat/står upp för länge..

Vad kan de bero på?! Rynkar på näsan 

Jag skulle nog ringa bm å få de kollat! Behöver inte va nåt men bättre att kolla en gång förmycket än för lite
  • sunshine93
    SB2011 skrev 2013-09-17 10:14:25 följande:
    Tack:)
    Läkaren på mvc skicka remiss för jag har svår foglossning, kan knappt gå me kryckor så jag ska få rullstol på torsdag och att jag har känt mig nedstämd och de va risk för att jag skulle bli deprimerad! De va för 1.5v sen! Förra veckan kompletterade hon min remiss med att jag får sammandragningar som gör ont, som kommer när jag rör mig!
    Vet inte riktigt vilken av bitarna som gör läget så akut helt plötsligt vilket oroar mig lite!
    Så ont som du verkar ha så är det bra att du får hjälp med att få rullstol och att dom tar dina sammandragningar på allvar så att det inte blir värre.....säkert ingen fara men det känns skönt att dom tar en på allvar.
    När jag berättade om mina sammandragninar till BM och läkaren så tog dom det på allvar och jag blev skickad till sjukhuset men allt var bra med mig och bebben men jag kände mig jättetrygg då dom verkligen tog min oro och sammandragninar på allvar och inte bara viftade bort det.

Jag vet inte om du fått någon tid hos psykolog för din nedstämdhet men när jag berättade för min BM senast jag var där att min Panikångest kommit tillbaka och att jag börjat känna mig lite nedstämt så fick jag en tid hos deras psykolog så fort som möjligt...och jag frågade henne om det var något farligt och då sa hon att man vill helst undvika att det utvecklas till en depression och sedan till en förlossnings depression.

Lycka till och jag hoppas att din svåra foglossning blir bättre

• vilja89

Låååång dag på jobbet. Som sagt, fick ta en buss till jobbet som gjorde att jag var där en timme tidigare än jag började. Stängde sedan förskolan. Första dagen på förskola på tre veckor - har gått som elevassistent. Älskar dock förskolan!!

När jag kom hem trött som en gnu och min mamma haft hundarna hela dagar och nu håller på att storstäda vårt hus. Då höll jag på att börja gråta av glädje.

Så skönt!! Jobbar liksom typ heltid och syr väldigt mycket beställningar så är så himla trött liksom.

Man uppskattar det så himla mycket!! :)

• SB2011
    sunshine93 skrev 2013-09-17 17:19:32 följande:
    Så ont som du verkar ha så är det bra att du får hjälp med att få rullstol och att dom tar dina sammandragningar på allvar så att det inte blir värre.....säkert ingen fara men det känns skönt att dom tar en på allvar.
    När jag berättade om mina sammandragninar till BM och läkaren så tog dom det på allvar och jag blev skickad till sjukhuset men allt var bra med mig och bebben men jag kände mig jättetrygg då dom verkligen tog min oro och sammandragninar på allvar och inte bara viftade bort det.

Jag vet inte om du fått någon tid hos psykolog för din nedstämdhet men när jag berättade för min BM senast jag var där att min Panikångest kommit tillbaka och att jag börjat känna mig lite nedstämt så fick jag en tid hos deras psykolog så fort som möjligt...och jag frågade henne om det var något farligt och då sa hon att man vill helst undvika att det utvecklas till en depression och sedan till en förlossnings depression.

Lycka till och jag hoppas att din svåra foglossning blir bättre smile1.gif

Jo de e jätte bra att dom tar en på allvar och att man får hjälp! Skönt att du fick bra hjälp och fick komma in och kolla!:)

Finns inte jätte mycket att göra dock åt fogarna! Va hos ordinarie bm nu i eftermiddags och hon sa att de nog va att jag hamnar i rullstolen som gör d akut! Måste påbörja fragmin behandling så fort som möjligt så jag inte riskerar att få blodpropp!

Har ingen samtals kontakt men de stod i remissen med för de e via spec mvc man kan få träffa kuratorer eller psykolog! Dom har ingen på min mvc!
  • SB2011

Förresten när ja va hos bm idag tog hon mitt blodvärde igen! I slutet på juli hade jag 116 å nu 121! Äter inga järntabletter utan bara leverpastejs mackor till frukost och dricker mycket apelsinjuice :) så man kan påverka blodvärden me kosten! Min bm blev förvånad när ja sa att jag inte tog några piller!

• Mymemlan

Idag fick jag hem mitt fina babynest som jag beställde till ett otroligt pris! :) Jag fick tips av en kompis så jag såg hennes fina, hon hade beställt det från Stavregruppen i trollhättan, en dagverksamhet för människor med särskilda behov som syr grejor och säljer. Man ringer dit, och då mejlar dom bilder på deras tyger som dom har, och så får man beställa genom att mejla tillbaka vilket tyg och sina personuppgifter etc. 275 kr + 88 kr i frakt, och så har man det inom en vecka. Jag fick mitt efter 4 dagar bara! Och det följde dessutom med ett plastatfrottelakan typ med kantband på, så inget som bara är utklippt, som man kan lägga i nestet om man vill, eller som jag funderade på, ha med sig i skötväskan för blöjbyten etc.. :) 

• sunshine93
    Mymemlan skrev 2013-09-17 21:26:12 följande:
    Idag fick jag hem mitt fina babynest som jag beställde till ett otroligt pris! :) Jag fick tips av en kompis så jag såg hennes fina, hon hade beställt det från Stavregruppen i trollhättan, en dagverksamhet för människor med särskilda behov som syr grejor och säljer. Man ringer dit, och då mejlar dom bilder på deras tyger som dom har, och så får man beställa genom att mejla tillbaka vilket tyg och sina personuppgifter etc. 275 kr + 88 kr i frakt, och så har man det inom en vecka. Jag fick mitt efter 4 dagar bara! Och det följde dessutom med ett plastatfrottelakan typ med kantband på, så inget som bara är utklippt, som man kan lägga i nestet om man vill, eller som jag funderade på, ha med sig i skötväskan för blöjbyten etc.. :) 

Vilket fint och gulligt babynest och till ett MYCKET BRA pris Skrattande
    De jag kollade på kostade runt 850 kronor ....något som kändes liite för dyrt och onödigt för mig då bebisen ändå kommer växa ur den så småningom.
  • Mymemlan
    sunshine93 skrev 2013-09-17 22:47:16 följande:
    Vilket fint och gulligt babynest och till ett MYCKET BRA pris Skrattande
    De jag kollade på kostade runt 850 kronor ....något som kändes liite för dyrt och onödigt för mig då bebisen ändå kommer växa ur den så småningom.
    Ja jag är jättenöjd, fanns många fina tyger att välja på också! :D Det kommer att bli uppskattad (iaf från våran sida, lillebrors med kan man hoppas) och välanvänt i sängen, soffan etc. :) 
Svar på tråden BF januari 2014