• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunshine93
    rumpeflin skrev 2013-09-16 15:04:09 följande:
    Grattis och välkommen hit! Hoppas allt är bra :D
    Tack TackSkrattandeSkrattande
    Ja allt är bra förutom min oro och lite sammandragninar som kommer då och då
  • rumpeflin
    sunshine93 skrev 2013-09-16 15:19:42 följande:
    Tack TackSkrattandeSkrattande
    Ja allt är bra förutom min oro och lite sammandragninar som kommer då och då
    Hoppas oron går över, jag tyckte det blev bättre efter ultraljudet men förstår att det är olika för alla. Det kommer alldeles säkert att gå bra! :)

Ok gör dina sammandragningar ont alltså? Får små sammandragningar flera gånger om dagen men inget som direkt är störande.
  • popcornplaya

Idag välkomnar jag v.25!

Mindre roligt då jag blev inlagd på sjukhus idag för att min lunginflammation inte blir bättre.

Bebisen firade den nya veckan med att ge mig sin hårdaste spark hittills i alla fall, och rakt på urinblåsan ;) lille busen.

• sunshine93
    SB2011 skrev 2013-09-16 15:14:45 följande:
    Grattis och välkommen!

Jag har sammandragningar som gör ont, regält ont så jag får andas igenom dom! Ett par om dagen iaf, som kommer när jag gått för mycket! Jobbigt och som du säger läskigt!
    Tack Tack Skrattande
    Ja att andas får man inte glömma bort när sammandragningarna kommer...något jag lätt gör och får panik istället.
  • sunshine93
    rumpeflin skrev 2013-09-16 15:26:03 följande:
    Hoppas oron går över, jag tyckte det blev bättre efter ultraljudet men förstår att det är olika för alla. Det kommer alldeles säkert att gå bra! :)
    Ok gör dina sammandragningar ont alltså? Får små sammandragningar flera gånger om dagen men inget som direkt är störande.
    Jag blev också lungnare efter UL ..........tills jag började få dessa sammandragninar runt 2 veckor sedan.
    Ont gör dom inte....men det känns och magen blir stenhård.

• sunnydays
    popcornplaya skrev 2013-09-16 15:27:49 följande:
    Idag välkomnar jag v.25!

Mindre roligt då jag blev inlagd på sjukhus idag för att min lunginflammation inte blir bättre.

Bebisen firade den nya veckan med att ge mig sin hårdaste spark hittills i alla fall, och rakt på urinblåsan ;) lille busen.
    nej vad jobbigt, hoppas du blir bättre snart
  • Mymemlan

Alltså... En liten fråga. Ni har diskuterat sex. Vi har inte haft nå sex sen jag blev sjukskriven i sommras med blödningar och sammandragningar efter den lågt sittande moderkakan (nu är den dock normal) och jag fick även då den sista gången vi hade sex mkt sammandragningar och det gjorde ont vid tappen. Tänkte det var en gång. 
    Igår gick det inte ens att avsluta, fick så mkt sammandragningar och hårda samt ont vid tappen att det vart jätteobehagligt.

Sonen var ju på G 8 veckor för tidigt och vi fick inte ha sex då. Bör jag oroa mig även denna gång? :( Ska försöka få tag i min barnmorska..  

• Flikkan

Vilket skit väder det är idag!
    Hat rensat garderoben och allt jag äger, fy vad mycket jag inte använder.

Så ska man prova sälja lite på tradera?
    Tror ni det går att sälja dom flesta kläder och smycken där?
    Massa oanvända skor har jag med.

• c4trin

Nytt besök hos BM idag. Jag har en tendens att bli nervös precis innan vi ska lyssna på hjärtat, "tänk om hon inte hittar honom", "tänk om nåt e fel" osv Så fånig jag e för jag hade ju känt honom ordentligt flera gånger under dagen igår :P
    O nu e de disco i magen igen :D

Skönt att ha kontakt med någon som vet vad hon gör iaf, pratade lite föräldrakurs osv. Jag har kommit på en hel del frågor nu den senaste tiden o tyckte jag fick svar på alla. Tog upp lite om rädsla inför förlossning, amning osv. Jag har iaf nu bestämt mig för att gå på alla kurser jag (eller vi båda såklart) bara kan för att bli så förberedd jag bara kan! Hur gör ni andra med föräldrakurser, BB-visningar, psykoprofylax osv?

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • SB2011
    c4trin skrev 2013-09-16 18:01:57 följande:

Nytt besök hos BM idag. Jag har en tendens att bli nervös precis innan vi ska lyssna på hjärtat, "tänk om hon inte hittar honom", "tänk om nåt e fel" osv Så fånig jag e för jag hade ju känt honom ordentligt flera gånger under dagen igår :P
    O nu e de disco i magen igen :D

Skönt att ha kontakt med någon som vet vad hon gör iaf, pratade lite föräldrakurs osv. Jag har kommit på en hel del frågor nu den senaste tiden o tyckte jag fick svar på alla. Tog upp lite om rädsla inför förlossning, amning osv. Jag har iaf nu bestämt mig för att gå på alla kurser jag (eller vi båda såklart) bara kan för att bli så förberedd jag bara kan! Hur gör ni andra med föräldrakurser, BB-visningar, psykoprofylax osv?

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Gick aldrig på nåt sånt när jag vänta sonen kommer inte göra de denna gången heller! Har inte gått på nån av bvc kurser heller!

Kände inget behov av att gå och från vad jag fått höra så är de väldigt vinklad info man får vilket jag inte gillar utan fördrar att göra egen research helt enkelt!

Men jag är inte som alla andra:p
Svar på tråden BF januari 2014