• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011
    syskonlängtan14 skrev 2013-09-15 18:12:38 följande:
    Jag fick de sist. De jag jag då hörde var att om de är en pojk så får man mer hår och flicka så får man mindre hårväxt. Har stämt på mig och mina två systrar. Har du tagit reda på könet?
    Hehe de e en pojke i magen! Enligt maken hade jag de med sonen med men den biten måste jag ha förträngt för de minns jag inte
  • 30maj
    c4trin skrev 2013-09-15 18:19:39 följande:
    tvablitre.blogg.se/category/gratis-babyboxar....
    Här e alla jag hämtat ut o bilder på innehållet av många av dem :D

Apoteksgruppen o vilken stad du bor i kan du söka på så kommer de upp =)   
    tack!!!:D
    anmälde kronans nu, men nåt apotek tillhörande apoteksgruppen hade vi inte på långa vägar tyvärr :/ 
  • englasmamma86
    kallemaja skrev 2013-09-15 14:05:51 följande:
    Alla verkar gå upp väldigt olika..undra när under geaviditeten man lägger på sig som mest..slutet?
    Lite nervös vart vågens siffra ska sluta...5 kg än som sagt..men vill ju helst inte över 15 kg...och det är ju 18 v kvar... :S

jag har oxå gått upp 5 kg nu och är v 22 =) jag bryr mig inte så mkt om det för då hade jag varit panikslagen nu eftersom den där vikträknaren tyckte jag skulle gå upp 8 kg totalt på hela grav ,tror jag spräcker den faktiskt =)..
    man ska nog inte bry sig så mkt om en siffra så länge man mår bra. 
  • Me2
    kallemaja skrev 2013-09-15 11:04:15 följande:
    Vet att det har skrivit här innan..men hur mycket har ni totalt gått upp i vikt nu?
    Jag har gått upp 5 kg och är i v 23...
    Går man upp mycket på slutet..?
    v22 ligger fortfarande 1-2 kg under ursprungsvikten, med förra var jag ikapp v26 och gick tillslut upp 3kg så jag hoppas på runt 5kg tillslut i allafall.
  • Mademoiselle

Med förra gick jag upp 12 kg varav det mesta i slutet (gick två veckor över tiden). Då mådde jag bra och kunde röra mig någorlunda obehindrat. Denna gång har jag extrema problem med sammandragningar vilket innebär att jag har svårt att gå så jag räknar med att gå upp mer i vikt denna gång. Jag är normalviktig.

• tessanior

Jag har nog redan gått upp närmare 10 kg! Har dock stannat upp lite, har varit sjuk en hel del på sistone så matlusten är det sådär med.

Med förra gick jag upp ca 20 kg.... blir väl nåt ditåt denna gången också känns det som.

• M Hedell

Har gått upp 20 kg med bägge tidigare och räknar iskallt med att gå upp lika mkt denna gång, landar jag på mindre än så blir jag bara glad Är så kort och smal annars att det lätt blir väldigt tungt för mig, men bm har aldrig höjt ngt varnande finger iaf. Det jag tänker desto mer på är om jag ska lyckas gå ner alltihopa så snabbt och enkelt som tidigare, och om jag ska klara mig från bristningar även en tredje gång, känns ju för bra för att vara sant ju....

Uuusch, vaknade upp med världens förkylning idag, idag är jag ynklig! Jag hade som plan att börja slipa och måla spjälsängen nu då jag har ett par lediga dagar och man fortfarande kan hålla till ute, får se hur det blir med det.

• sunnydays

Är det någon som provat doppler från teknikmagasinet? Sambon ville så gärna höra lillen så han köpte en sån i helgen, men hörde inget när vi lyssnade. Man skulle bara hålla på någon minut stog det. Är endå i v 24, men har moderkakan i framvägg så kanske är lite svårare då. Och tyckte den ar väldigt tyst av sig.
    Någon som har och lyssnat med en sån?

• SB2011
    sunnydays skrev 2013-09-16 08:55:05 följande:

Är det någon som provat doppler från teknikmagasinet? Sambon ville så gärna höra lillen så han köpte en sån i helgen, men hörde inget när vi lyssnade. Man skulle bara hålla på någon minut stog det. Är endå i v 24, men har moderkakan i framvägg så kanske är lite svårare då. Och tyckte den ar väldigt tyst av sig.

Jag har en! Börja långt nere och jobba uppåt sida från sida tills du hittar de! Ha max volym på och flytta bara lite åt gången! Brukar höras lättast på sidorna på mig!
  • SB2011
    sunnydays skrev 2013-09-16 08:55:05 följande:

Å ligg ner när du gör de och tryck ganska hårt! Använd mycket ul gel
Svar på tråden BF januari 2014