• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kattamaja

Igår var jag hos BM. Sf-måttet låg på 25 så jag hamnade på näst högsta strecket på kurvan... Det kanske blir en stor bebis:-P (och själv är jag bara 152cm)

• Oh baby
    Kattamaja skrev 2013-09-18 09:29:10 följande:
    Igår var jag hos BM. Sf-måttet låg på 25 så jag hamnade på näst högsta strecket på kurvan... Det kanske blir en stor bebis:-P (och själv är jag bara 152cm)

Spännande!! Vilken vecka är du i? Jag ska till första Bm-besöket efter inskrivningen nästa vecka. Då får man lite mått och info hur man ligger med järn och grejjer  Solig
  • sunnydays
    Har du stor mage? Jag har stor mage, ska till bm imorn så hon kanske mäter då.
  • popcornplaya
    Mymemlan skrev 2013-09-17 21:26:12 följande:

Idag fick jag hem mitt fina babynest som jag beställde till ett otroligt pris! :) Jag fick tips av en kompis så jag såg hennes fina, hon hade beställt det från Stavregruppen i trollhättan, en dagverksamhet för människor med särskilda behov som syr grejor och säljer. Man ringer dit, och då mejlar dom bilder på deras tyger som dom har, och så får man beställa genom att mejla tillbaka vilket tyg och sina personuppgifter etc. 275 kr + 88 kr i frakt, och så har man det inom en vecka. Jag fick mitt efter 4 dagar bara! Och det följde dessutom med ett plastatfrottelakan typ med kantband på, så inget som bara är utklippt, som man kan lägga i nestet om man vill, eller som jag funderade på, ha med sig i skötväskan för blöjbyten etc.. :) 

Åh det har jag inte hört talas om. Superbra ju! Undra om man kan hämta på plats så man slipper frakten, bor ju i Trollhättan. Vart kontaktar man dom?
  • popcornplaya

Låg två kurvor över medel med första och lite under medel med andra och dom va nästan lika stora. Hade dock väldigt mkt fostervatten med ettan.
  • Kattamaja

Går in i v26 idag. Har haft stor mage sen v7, men då var man mest uppblåst. Med de andra två har jag legat på mittenkurvan hela tiden, utom sista veckorna med första då fostervattnet minskade.

Lycka till Sunny days och Oh baby! Tycker det är kul när man får gå på lite tätare besök o mäta o lyssna på hjärtat. Och så är min Bm så mysig, skulle kunna sitta o prata hela dan:)

• Mymemlan
    popcornplaya skrev 2013-09-18 10:13:21 följande:
    Åh det har jag inte hört talas om. Superbra ju! Undra om man kan hämta på plats så man slipper frakten, bor ju i Trollhättan. Vart kontaktar man dom?
    Stavregruppen
    Slättbergsvägen 138
    461 43 Trollhättan
    Tfn: 0520-495357

Här har du kontaktuppgifter, ring och fråga! :) 
  • M Hedell

Jag har slutat sova på nätterna tror jag :-O Tre nätter i rad har jag legat vaken medan resten av familjen snarkat gott. Igår kväll gick jag och la mig kl 20:00 för att jag var sååååå trött men somnade inte förrän vid 22:30 ca, vakna med ett ryck 00:30 och låg sen vaken fram till 3:30, vaknade igen vid 4:30 och sen ringde väckaren kl 5:00. Det sjukaste mitt i allt är att jag inte är speciellt trött, jag blir rädd för mig själv! Suck.

• M Hedell

Då är vi lika långa (korta) du å jag
  • majpan
    Är nog ingen fara. Jag var jättestor om magen hela grav med sonen men när han tittade ut var han ändå bara 50cm och vägde 3310 så magstorleken behöver inte betyda så mycket. Jag var helt inställd på en jättebebis så jag fick som för mig att han var stor när han väl kom ut tills de sa åt mig att han snarare var ganska liten haha. 
Svar på tråden BF januari 2014