• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin
    SB2011 skrev 2013-09-16 18:30:34 följande:
    Gick aldrig på nåt sånt när jag vänta sonen kommer inte göra de denna gången heller! Har inte gått på nån av bvc kurser heller!
    Kände inget behov av att gå och från vad jag fått höra så är de väldigt vinklad info man får vilket jag inte gillar utan fördrar att göra egen research helt enkelt!
    Men jag är inte som alla andra:p

Föräldrakursen e nog bra för min del för jag börjar känna mig nervös inte förlossningen lite och har en del funderingar. Hur det fungerar rent teoretiskt ingick i min utbildning så den delen kan jag, blir bara en annan sak när det ska hända en själv ;)
    De min BM berättade ingick va precis vad jag ville ha så de e ju perfekt för min del. 

Jag kan absolut tänka mig att det funkar bra utan också :D Hehe, ibland e de bra att inte vara som alla andra :P  
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • SB2011
    c4trin skrev 2013-09-16 18:41:16 följande:

Föräldrakursen e nog bra för min del för jag börjar känna mig nervös inte förlossningen lite och har en del funderingar. Hur det fungerar rent teoretiskt ingick i min utbildning så den delen kan jag, blir bara en annan sak när det ska hända en själv ;)
    De min BM berättade ingick va precis vad jag ville ha så de e ju perfekt för min del. 

Jag kan absolut tänka mig att det funkar bra utan också :D Hehe, ibland e de bra att inte vara som alla andra :P  
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Hehe nä visst e de tur vi alla e olika!:) livet skulle va bra tråkigt om alls va lika!

Tycker de e bra att de erbjuder sånna kurser för de e säkert många som har väldig nytta av dom!
  • K87

Bara tvungen att skriva av mig lite, fick veta nu ikväll att min farmor bara har en vecka till en månad kvar att leva :'(

• M Hedell

Sammandragningar har jag några stycken varje dag, inga onda men dom är däremot obehagliga, helt normalt

Har inte gått på någon föräldra eller amningskurs vi heller, har aldrig känt behovet däremot gick vi på rundvandringen på förlossningen.

• M Hedell
    popcornplaya skrev 2013-09-16 15:27:49 följande:

Idag välkomnar jag v.25!

Mindre roligt då jag blev inlagd på sjukhus idag för att min lunginflammation inte blir bättre.

Bebisen firade den nya veckan med att ge mig sin hårdaste spark hittills i alla fall, och rakt på urinblåsan ;) lille busen.

Usch krya på dig!
  • M Hedell
    Mymemlan skrev 2013-09-16 16:50:30 följande:

Alltså... En liten fråga. Ni har diskuterat sex. Vi har inte haft nå sex sen jag blev sjukskriven i sommras med blödningar och sammandragningar efter den lågt sittande moderkakan (nu är den dock normal) och jag fick även då den sista gången vi hade sex mkt sammandragningar och det gjorde ont vid tappen. Tänkte det var en gång. 
    Igår gick det inte ens att avsluta, fick så mkt sammandragningar och hårda samt ont vid tappen att det vart jätteobehagligt.

Sonen var ju på G 8 veckor för tidigt och vi fick inte ha sex då. Bör jag oroa mig även denna gång? :( Ska försöka få tag i min barnmorska..  

Har ingen erfarenhet men rent spontant tänker jag att det kanske är bäst att vänta med iaf samlag (som jag antar att du menar?) tills du pratat och fått ok från bm. Låter inget vidare skoj det där iaf, hoppas det blir bättre!
  • Mymemlan
    M Hedell skrev 2013-09-16 19:08:45 följande:
    Har ingen erfarenhet men rent spontant tänker jag att det kanske är bäst att vänta med iaf samlag (som jag antar att du menar?) tills du pratat och fått ok från bm. Låter inget vidare skoj det där iaf, hoppas det blir bättre!
    Att vi ska vänta det har vi redan bestämt, menar det är ju inte skönt alls när det blir sådär, gör ju ont :/ 
    Men blir så fundersam. Ska kolla med henne, hon är svårt att få tag i men har ett besök hos henne om en vecka iaf! :)  
  • SB2011
    K87 skrev 2013-09-16 19:01:31 följande:

Bara tvungen att skriva av mig lite, fick veta nu ikväll att min farmor bara har en vecka till en månad kvar att leva :'(

Usch beklagar verkligen! Ta till vara på den sista tiden tillsammans! ?Gick igenom nåt liknande när jag vänta sonen, fast de va min morfar som hastigt gick bort! Men jag kände en stor tröst i de lilla miraklet jag bar på i magen när de blev tungt! Hoppas du kan hitta samma tröst! Även om de är jobbigt!
  • SB2011
    SB2011 skrev 2013-09-16 19:31:17 följande:
    Usch beklagar verkligen! Ta till vara på den sista tiden tillsammans! ?Gick igenom nåt liknande när jag vänta sonen, fast de va min morfar som hastigt gick bort! Men jag kände en stor tröst i de lilla miraklet jag bar på i magen när de blev tungt! Hoppas du kan hitta samma tröst! Även om de är jobbigt!
    Frågetecknet skulle va ett hjärta! Dumma app
  • M Hedell
    K87 skrev 2013-09-16 19:01:31 följande:

Va tråkigt Beklagar.
Svar på tråden BF januari 2014