• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • K87
    SB2011 skrev 2013-09-16 19:31:17 följande:
    Usch beklagar verkligen! Ta till vara på den sista tiden tillsammans! ?Gick igenom nåt liknande när jag vänta sonen, fast de va min morfar som hastigt gick bort! Men jag kände en stor tröst i de lilla miraklet jag bar på i magen när de blev tungt! Hoppas du kan hitta samma tröst! Även om de är jobbigt!
    Det jobbiga är att hon bor i S-vall å jag utanför Örebro :( hinner inte träffa henne :( men min lilla dotter i magen gör sig påmind iaf :) fast nu har jag mest ont i magen pga dom jävla niferex!! Kan ju för fan inte gå på toa :(

Exakt 4 år sen farfar gick bort :(
  • K87
    M Hedell skrev 2013-09-16 19:36:36 följande:
    Va tråkigt smile4.gif Beklagar.
    Tack <3
  • SB2011
    K87 skrev 2013-09-16 20:18:24 följande:
    Det jobbiga är att hon bor i S-vall å jag utanför Örebro :( hinner inte träffa henne :( men min lilla dotter i magen gör sig påmind iaf :) fast nu har jag mest ont i magen pga dom jävla niferex!! Kan ju för fan inte gå på toa :(

Exakt 4 år sen farfar gick bort :(
    Ush jobbigt att du inte hinner träffa henne! Skönt att bebisen gör sig påmind! :) nåt positiv i eländet! Funderar inte på att ge henne namn efter din farmor i andranamn? Vi gjorde de med sonen, vilket fick morfar att leva vidare i sonen på nåt sett och min morfar blev stolt! De va som en sista gåva till honom!

Bara en tanke!
  • K87
    SB2011 skrev 2013-09-16 20:29:10 följande:
    Ush jobbigt att du inte hinner träffa henne! Skönt att bebisen gör sig påmind! :) nåt positiv i eländet! Funderar inte på att ge henne namn efter din farmor i andranamn? Vi gjorde de med sonen, vilket fick morfar att leva vidare i sonen på nåt sett och min morfar blev stolt! De va som en sista gåva till honom!

Bara en tanke!
    Ja det är något positivt iaf med tanke på att magen krånglar dessutom :)

Vi har väl egentligen redan döpt hon i magen till Emmy Desirée (efter sambons döda farmor) som dog i cancer 2003 :(
  • Mymemlan
    K87 skrev 2013-09-16 20:44:08 följande:
    Nån med erfarenhet av laktulos? :)
    Dålig erfarenhet.. En vanligt biverkning är att bli sjukt gasig i magen av det så fick världens magknip då jag provade.. 
  • K87
    Mymemlan skrev 2013-09-16 20:46:37 följande:
    Dålig erfarenhet.. En vanligt biverkning är att bli sjukt gasig i magen av det så fick världens magknip då jag provade.. 
    Okej, jag har nämligen problem med magen pga niferex :( så måste få igång magen på nått sätt :)
  • SB2011
    K87 skrev 2013-09-16 20:40:01 följande:
    Ja det är något positivt iaf med tanke på att magen krånglar dessutom :)

Vi har väl egentligen redan döpt hon i magen till Emmy Desirée (efter sambons döda farmor) som dog i cancer 2003 :(
    Kan ni inte ha 3 namn då?

Ja de e jobbigt när magen krånglar! Laktulos går bra att ta och fungerar ganska bra! Men har du provat byta järnpilla? Finns andra sorter som påverkar magen annerlunda! Själv kan ja inte ta järnpiller alls, får jätte ont i magen och bajset blir kolsvart!
  • sagalo
    K87 skrev 2013-09-16 19:01:31 följande:

Bara tvungen att skriva av mig lite, fick veta nu ikväll att min farmor bara har en vecka till en månad kvar att leva :'(

Beklagar verkligen! Har gått igenom nått liknande, min morfar och farfar dog då jag väntade dottern, den ena hastigt och den andra efter en tids sjukdom. Kändes så orättvist att dom inte hann träffa henne, samtidigt som jag fann tröst i det lilla liv jag bar. <3
  • K87
    SB2011 skrev 2013-09-16 20:50:04 följande:
    Kan ni inte ha 3 namn då?

Ja de e jobbigt när magen krånglar! Laktulos går bra att ta och fungerar ganska bra! Men har du provat byta järnpilla? Finns andra sorter som påverkar magen annerlunda! Själv kan ja inte ta järnpiller alls, får jätte ont i magen och bajset blir kolsvart!
    Jo 3 namn skulle gå Emmy Kerstin Desirée!

nä har inte testat att byta piller ännu :) fick tips av bm att ta var tredje dag först å sen testa laktulos om det inte funkar :) ont i magen har jag oxå men bara den dagen jag tar niferex typ :)

Försöker äta frukt å dricka vatten
Svar på tråden BF januari 2014