• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • K87
    Fru Persson skrev 2013-09-17 08:16:30 följande:

Många blir mest gasig av laktulos, har du provat linfrön? Det har hjälpt min mage som annars blir helt förstörd av niferex.  
    Brukar köra med linfrön på fil å gröt :)
  • SB2011

Katrinplommon juice funkar bra med! Även att äta mycket stenfrukt! Fast man fiser ju som en karl då!:p

• K87
    SB2011 skrev 2013-09-17 08:56:19 följande:

Katrinplommon juice funkar bra med! Även att äta mycket stenfrukt! Fast man fiser ju som en karl då!:p

Försökte hitta katrinplommonjuice på Ica där jag bor men fanns inte :( vad är stenfrukt?
  • SB2011
    K87 skrev 2013-09-17 08:58:39 följande:
    Försökte hitta katrinplommonjuice på Ica där jag bor men fanns inte :( vad är stenfrukt?
    Plommon, nektarin, persika, körsbär, hallon etc är stenfrukter
  • K87
    SB2011 skrev 2013-09-17 09:07:14 följande:
    Plommon, nektarin, persika, körsbär, hallon etc är stenfrukter
    Jaha, men plommon äter jag typ 2 om dagen ;)
  • SB2011

Usch nu blev ja nervös ju! Spec mvc ringde mig nyss då dom tagit emot remiss plus läkarens kompetering av remiss dom skicka förra veckan och ville ha in mig asap typ för läkarna där ansåg att de va bråttom att få in mig! Ville ja skulle komma idag men de kan jag inte så fick en tid till imorgon bitti!

• K87
    SB2011 skrev 2013-09-17 09:30:45 följande:

Usch nu blev ja nervös ju! Spec mvc ringde mig nyss då dom tagit emot remiss plus läkarens kompetering av remiss dom skicka förra veckan och ville ha in mig asap typ för läkarna där ansåg att de va bråttom att få in mig! Ville ja skulle komma idag men de kan jag inte så fick en tid till imorgon bitti!

Varför det?? Lycka till iaf<3 kommer gå bra ska du se :)
  • SB2011
    K87 skrev 2013-09-17 09:54:19 följande:
    Varför det?? Lycka till iaf<3 kommer gå bra ska du se :)
    Tack:)

Läkaren på mvc skicka remiss för jag har svår foglossning, kan knappt gå me kryckor så jag ska få rullstol på torsdag och att jag har känt mig nedstämd och de va risk för att jag skulle bli deprimerad! De va för 1.5v sen! Förra veckan kompletterade hon min remiss med att jag får sammandragningar som gör ont, som kommer när jag rör mig!

Vet inte riktigt vilken av bitarna som gör läget så akut helt plötsligt vilket oroar mig lite!
  • K87
    SB2011 skrev 2013-09-17 10:14:25 följande:
    Tack:)

Läkaren på mvc skicka remiss för jag har svår foglossning, kan knappt gå me kryckor så jag ska få rullstol på torsdag och att jag har känt mig nedstämd och de va risk för att jag skulle bli deprimerad! De va för 1.5v sen! Förra veckan kompletterade hon min remiss med att jag får sammandragningar som gör ont, som kommer när jag rör mig!

Vet inte riktigt vilken av bitarna som gör läget så akut helt plötsligt vilket oroar mig lite!
    Usch vad jobbigt hoppas det blir bra snart :)
  • Tokfrans

Måste kolla med er.

Här om vecka höll jag på att svimma.
    Idag så började jag jobba som städare (hoppa in som vikarie)
    Men började få högg och stickningar i magen, svimfärdig igen och kom pytteblod i trosan.
    Dom skicka hem mig då hälsan och bebbe är viktigare än några dammkorn.
    Vilade och känner mig genast bättre, inte ont i magen och blöder inte.

De ont i magen brukar även ske när jag lagar mat/står upp för länge..

Vad kan de bero på?! Rynkar på näsan 

Svar på tråden BF januari 2014