englasmamma86 skrev 2013-09-16 11:47:32 följande:
fick reklam ifrån barnet på min mejl idag och jag skratta lite lätt då dem gjort en lista på dem 10 viktigaste produkterna som man ska köpa till bebis se här
www.barnnet.se/tips/barnnets-besokare-utser-1...
1.bärsele
2.nappen
3.vagnen
4.babysittern
5. babygym
6.snuttefilt/snutten
7.vyssan lull tassar
8. nappflaskan
9. gåstolen
10 babygunga
jag känner så här att dem skriver sånt här för att dem ska trycka på framförallt förstagången föräldrar saker, helt ärligt man behöver inte både en babygunga och en babysitter?, gåstol ser jag som en bra sak men absolut inte topp 10..man kan klara sig fint utan den.
nappflaska, och napp är bra saker att ha hemma.
babygym är heller inte nödvändigt då man lika gärna kan lägga dem på en filt och slänga dit lite leksaker.
vyssan lull tassar är en bra sak till spjälsängen men inte nödvändigt på långa vägar.
babysitter var helt klart en av det viktigaste för oss men sånt är ju individuellt.
vagn ja det är ju bra att ha =).
bärsele köpte vi till dottern men använde aldrig (är bra om man vill ha barnet hos sig hela tiden och ha ärmarna fria eller går mkt i skogen mm ) vi använde babysittern till avlastning istället.
detta är alltså väldigt personligt vad man tycker är viktigt !
ville bara dela med mig av detta.
Ja det kan jag verkligen hålla med om! Både babygymmet och gåstolen finns ju dessutom inget behov av direkt från början. Nappflaska har min son aldrig ens provat dessutom, bara för att ge exempel. Dom fyra första är saker som vi haft mest glädje och användning av till våra barn, men det är ju VI det