• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • M Hedell
    sunnydays skrev 2013-09-16 08:55:05 följande:
    Är det någon som provat doppler från teknikmagasinet? Sambon ville så gärna höra lillen så han köpte en sån i helgen, men hörde inget när vi lyssnade. Man skulle bara hålla på någon minut stog det. Är endå i v 24, men har moderkakan i framvägg så kanske är lite svårare då. Och tyckte den ar väldigt tyst av sig.
    Någon som har och lyssnat med en sån?
    Jag har en doppler oxå, vet dock inte vart den är köpt, men den är riktigt svår att hitta med får hålla på läääänge! Hade en Angelsound med dom andra två och kunde höra supertidigt med den, v 8+0 med lillebror, så det är verkligen jätteolika mellan olika märken
  • LeaveMeAlone
    sunnydays skrev 2013-09-16 08:55:05 följande:
    Är det någon som provat doppler från teknikmagasinet? Sambon ville så gärna höra lillen så han köpte en sån i helgen, men hörde inget när vi lyssnade. Man skulle bara hålla på någon minut stog det. Är endå i v 24, men har moderkakan i framvägg så kanske är lite svårare då. Och tyckte den ar väldigt tyst av sig.
    Någon som har och lyssnat med en sån?
    Jag har en sån som jag köpte runt v 12 tror jag. Då tyckte jag det var väldigt svårt att höra. Kom dock på att man måste trycka väldigt hårt med den för att höra. Har inte lyssnat så mycket sen jag började känna bebisen. Bara för det måste jag testa nu.

Japp. nu i v 23 så behöver dopplern bara snudda vid magen så hörs det jättehögt. Dessutom var jag tvungen att ha den på ganska låg volym eftersom det låter så högt när den råkar sparka till den. Men  det där måste nog bero en hel del på hur bebisen ligger också. Jag känner min jättetydligt så antar att moderkakan inte ligger helt för som för vissa.Men som sagt, Trycker man till hårt så bör man höra iaf något. 
  • englasmamma86

fick reklam ifrån barnet på min mejl idag och jag skratta lite lätt då dem gjort en lista på dem 10 viktigaste produkterna som man ska köpa till bebis se här http://www.barnnet.se/tips/barnnets-besokare-utser-10-viktigaste-babyprodukterna-1069

1.bärsele
    2.nappen
    3.vagnen
    4.babysittern
    5. babygym
    6.snuttefilt/snutten
    7.vyssan lull tassar
    8. nappflaskan
    9. gåstolen
    10 babygunga

jag känner så här att dem skriver sånt här för att dem ska trycka på framförallt förstagången föräldrar saker, helt ärligt man behöver inte både en babygunga och en babysitter?, gåstol ser jag som en bra sak men absolut inte topp 10..man kan klara sig fint utan den.
    nappflaska, och napp är bra saker att ha hemma.
    babygym är heller inte nödvändigt då man lika gärna kan lägga dem på en filt och slänga dit lite leksaker. 
    vyssan lull tassar är en bra sak till spjälsängen men inte nödvändigt på långa vägar.
    babysitter var helt klart en av det viktigaste för oss men sånt är ju individuellt.
    vagn ja det är ju bra att ha =).
     bärsele köpte vi till dottern men använde aldrig (är bra om man vill ha barnet hos sig hela tiden och ha ärmarna fria eller går mkt i skogen mm ) vi använde babysittern till avlastning istället.

detta är alltså väldigt personligt vad man tycker är viktigt !
    ville bara dela med mig av detta. 

• M Hedell
    englasmamma86 skrev 2013-09-16 11:47:32 följande:
    fick reklam ifrån barnet på min mejl idag och jag skratta lite lätt då dem gjort en lista på dem 10 viktigaste produkterna som man ska köpa till bebis se här www.barnnet.se/tips/barnnets-besokare-utser-1...

1.bärsele
    2.nappen
    3.vagnen
    4.babysittern
    5. babygym
    6.snuttefilt/snutten
    7.vyssan lull tassar
    8. nappflaskan
    9. gåstolen
    10 babygunga

jag känner så här att dem skriver sånt här för att dem ska trycka på framförallt förstagången föräldrar saker, helt ärligt man behöver inte både en babygunga och en babysitter?, gåstol ser jag som en bra sak men absolut inte topp 10..man kan klara sig fint utan den.
    nappflaska, och napp är bra saker att ha hemma.
    babygym är heller inte nödvändigt då man lika gärna kan lägga dem på en filt och slänga dit lite leksaker. 
    vyssan lull tassar är en bra sak till spjälsängen men inte nödvändigt på långa vägar.
    babysitter var helt klart en av det viktigaste för oss men sånt är ju individuellt.
    vagn ja det är ju bra att ha =).
     bärsele köpte vi till dottern men använde aldrig (är bra om man vill ha barnet hos sig hela tiden och ha ärmarna fria eller går mkt i skogen mm ) vi använde babysittern till avlastning istället.

detta är alltså väldigt personligt vad man tycker är viktigt !
    ville bara dela med mig av detta. 
    Ja det kan jag verkligen hålla med om! Både babygymmet och gåstolen finns ju dessutom inget behov av direkt från början. Nappflaska har min son aldrig ens provat dessutom, bara för att ge exempel. Dom fyra första är saker som vi haft mest glädje och användning av till våra barn, men det är ju VI det
  • sunshine93

Hejhej!

Kanske kommer lite sent in i tråden men jag är ny här på FL.
    Är gravid i vecka 25(24+3) med första barnet som jag väntar tillsammans med min man.
    Jag plussade den 30 April och har beräknad BF den 2 januariSkrattande 

• M Hedell
    sunshine93 skrev 2013-09-16 14:40:31 följande:

Hejhej!

Är gravid i vecka 25(24+3) med första barnet som jag väntar tillsammans med min man.

Grattis och välkommen! spännande å se om det blir en liten 2013 eller 2014 då
  • rumpeflin
    sunshine93 skrev 2013-09-16 14:40:31 följande:

Hejhej!

Grattis och välkommen hit! Hoppas allt är bra :D
  • sunshine93
    M Hedell skrev 2013-09-16 14:51:19 följande:
    Grattis och välkommen! spännande å se om det blir en liten 2013 eller 2014 då
    Tack så mycket GladJa det ska bli spännande att se när min lilla flicka vill titta ut 2013 eller 2014
    Har redan börjat känna av sammandragninar då och då ...fast enligt min BM så är det normalt då jag inte har urinvägsinfektion och livmodertappen ser bra ut.....fast det var läskigt och jag blev otroligt rädd.
    I början av graviditeten var jag inte det minsta rädd men ju mer man förstår att att det är ens lilla bebisen i magen och känner sparkar så blir jag mer och mer rädd om magen.

Har någon annan här börjat känna av sammandragninar?

• SB2011
    sunshine93 skrev 2013-09-16 15:08:55 följande:
    Tack så mycket GladJa det ska bli spännande att se när min lilla flicka vill titta ut 2013 eller 2014
    Har redan börjat känna av sammandragninar då och då ...fast enligt min BM så är det normalt då jag inte har urinvägsinfektion och livmodertappen ser bra ut.....fast det var läskigt och jag blev otroligt rädd.
    I början av graviditeten var jag inte det minsta rädd men ju mer man förstår att att det är ens lilla bebisen i magen och känner sparkar så blir jag mer och mer rädd om magen.

Har någon annan här börjat känna av sammandragninar?

Grattis och välkommen!

Jag har sammandragningar som gör ont, regält ont så jag får andas igenom dom! Ett par om dagen iaf, som kommer när jag gått för mycket! Jobbigt och som du säger läskigt!
Svar på tråden BF januari 2014