• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vartjagängår
    sunshine93 skrev 2013-09-18 20:18:54 följande:
    Jaa dom på google va liiite väl lääskiga tycker jag med...

Den där kostymen ser faktiskt cool ut .....

Åhh jag läääängtar efter halloween, en av mina favvo högtider

Ja va t.o.m inne en runda på BR leksaker då dom börjat få in halloween dekorationer....självlysande pumpa, spindlar , spöken .....hahha....blev så barnsligt lycklig...

Haha där jobbar jag & har äran att gå utklädd på jobbet en hel vecka! Alla häxklänningar blir för tighta runt magen tycker jag så blir nå självlysande tältdräkt i år. :)
  • c4trin
    vartjagängår skrev 2013-09-18 21:00:26 följande:

Haha där jobbar jag & har äran att gå utklädd på jobbet en hel vecka! Alla häxklänningar blir för tighta runt magen tycker jag så blir nå självlysande tältdräkt i år. :)

Härligt! Ja d e lite svårare att hitta en barnvänlig variant kanske..

Kolla in angry birds-kostymen denna tjejen har, supercool: https://www.google.com/search?hl=sv&q=pregnant+angry+birds+halloween&rlz=&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=Wfs5UvCmJKej4gSWzYH4CA  
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • sunshine93
    vartjagängår skrev 2013-09-18 21:00:26 följande:

Va kuul att jobba i BR...speciellt nu under halloweenSkrattande och att få gå utklädd..Flört
  • vartjagängår
    sunshine93 skrev 2013-09-18 21:46:42 följande:
    Va kuul att jobba i BR...speciellt nu under halloween och att få gå utklädd..

Jaa eller julen är det bästa som finns! Så jävla bitter att jag måste vara hemma i år haha
  • vartjagängår
    sunshine93 skrev 2013-09-18 21:46:42 följande:
    Va kuul att jobba i BR...speciellt nu under halloween och att få gå utklädd..

Jaa eller julen är det bästa som finns! Så jävla bitter att jag måste vara hemma i år haha
  • vartjagängår
    c4trin skrev 2013-09-18 21:14:09 följande:
    Härligt! Ja d e lite svårare att hitta en barnvänlig variant kanske..

Kolla in angry birds-kostymen denna tjejen har, supercool: www.google.com/search&q=pregnant+angry+birds+halloween&rlz=&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=Wfs5UvCmJKej4gSWzYH4CA  

Haha cool!
  • vilja89

Jag har blivit så GALET frusen senaste dagarna. Igår på förskolan hade jag tjock stickad tröja, jacka och halsduk ute. Ungarna hade tunn långärmad tröja liksom.

Nu går jag runt hemma innan jobbet med stickad tröja och fryyyyyser. Och bröstvårtorna gör SÅÅÅ ont! :(((

• Burberry

Alltså hur trött kan man egentligen vara? Hb bra, men ändå så lite energi och så mycket som borde göras.. (Och då är jag ändå en person som prioriterar bort de flesta "måsten"). Vet promenader skulle ge energi, men dem har jag inte hunnit med sista veckan.

Kom hem från husbilsemester i Nordnorge på måndag kväll, jobb o barnens gympa på tisdag, onsdag jobb o dotterns balett i grannstaden samt påfyllning av vårt loppisbord samtidigt. Idag borde jag efter jobbet ta itu med smutstvättberget som växte under de tre veckor vi väntade på ny tvättmaskin istället för den som gick sönder, samt börja städa till makens kalas på söndag om jag ska hinna igenom alla tre våningarna till dess (foglossningskänningar o damsugning är ingen rolig kombination kan jag tala om..)

Ni andra som har barn från innan, orkar ni lika bra som förr med vardagen? Eller är det inte bara jag som tycker energin försvinner som gravid?

Så, nu har jag gnällt av mig lite

Som tur är så är allt inte negativt. Mår relativt bra, har fin familj. Många julklappar är redan inhandlade, om några veckor åker vi till USA på semester (ser redan fram emot shoppingen) och kanske bäst av allt; hittade nyligen ett par supersnygga vinterstövlar som jag kan använda i vinter när mina vanliga med hög klack inte fungerar pga höfterna, jag som trott det inte fanns snygga utan klack. Tycker det är viktigt med kläder man känner sig fin i fast man är gravid.

• Malimari

Igår när jag reste mig hastigt från sängen så stramade det till väldigt hårt i min livmoder. Inte så som ligamentsmärta känns, utan liksom hela nederdelen av magen blev hård och det gjorde lite ont. Är det OK som andraföderska att få såna här sammandragningar(?) ibland? Hade ju INGA som kändes förra graviditeten innan förlossningen... Känner att jag kan få sammandragningar ibland denna graviditet, men inga som gör ont som denna gjorde. Inte akut-ont som ligamentsmärta, men ändå väldigt märkbart ;) Nån som vet? :D Är i vecka 19+5.

• sunnydays
    Malimari skrev 2013-09-19 08:13:39 följande:
    Igår när jag reste mig hastigt från sängen så stramade det till väldigt hårt i min livmoder. Inte så som ligamentsmärta känns, utan liksom hela nederdelen av magen blev hård och det gjorde lite ont. Är det OK som andraföderska att få såna här sammandragningar(?) ibland? Hade ju INGA som kändes förra graviditeten innan förlossningen... Känner att jag kan få sammandragningar ibland denna graviditet, men inga som gör ont som denna gjorde. Inte akut-ont som ligamentsmärta, men ändå väldigt märkbart ;) Nån som vet? :D Är i vecka 19+5.
    Jag tycker du ska prata med din bm. Det kan vara bara att livmodern tränar, men jag tycker det är bättre att fråga bm för mycke än för lite. Min syster fick mycke sammandragningar och hon har både fött så tidigt att den inte klara sig och fött 24+4. Sen knöt hon för att det skulle gå vägen. Samna med min mamma. Och de började med mycke sammandragningar. Är säkert ingen fara men tycker du ska kolla.
Svar på tråden BF januari 2014