• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • M Hedell

K87: va tråkigt! Beklagar sorgen alltid jobbigt med dödsfall, men man får försöka tänka att dom har det bättre där dom är nu.

SB2012: usch vilken idiotläkare!! Va arg ja blir. Prata med din bm på nästa besök så kan hon säkert hjälpa dig med ny kontakt med annan läkare

Inatt har jag sovit, halleluja! Heeeela natten, med undantag för 5 min då sonen kom över och la sig hos oss men vi somnade båda om direkt. Somnade innan kl 22 och vaknade vid 5:30 då maken for på jobbet, underbart! Hoppas det håller i sig nu, orkar inte ha flera vakennätter utan anledning.

Är det någon som har tips på sidor där dom säljer barnkläder som inte är så vanliga? Typ som Liandlo eller Kameleont? Vill hitta ett bb-set som känns speciellt men hittar inget som känns helt rätt ev om man ska försöka sig på det själv, men de vet ja inte om ja törs en filt till bebis och ett par brallor till dottern ska jag iaf ge mig på idag

• sunnydays

Nu har jag varit hos bm, allt såg bra ut. Sf mått 22 och precis som det skulle i v 24 (är 23+5).

• Jossehaugen

Efter att ha varit på en taktil behandling. Ett tips till er alla! Jag som har haft så himla svårt att sova, nu när jag är gravid. Har sovit så himla bra om nätterna sedan jag var på behandling

• Josefine02

Är i v. 22 nu och ska inte till BM föräns 17 okt! Tycker allt är så seeeent! :( vad är taktilbehandling? Sover så jävla dåligt!!

• Mymemlan

Blä. Idag är en dålig dag. Jag och min sons pappa (separerade) har nyligt börjat med varannan vecka. Och sonen åker och kommer hem på söndagkvällarna. Är andra veckan borta från han och jag saknar han så :( 
    Nu har jag iaf mitt examensarbete att traggla med på dagarna men börjar få världens oro inför i mitten av november när jag kommer gå på ledighet innan förlossningen eftersom jag inte kan göra min slutpraktik. Det innebär typ 2 månader ledighet, vad sjutton ska jag göra på dagarna lixom?  

• Malimari
    sunnydays skrev 2013-09-19 08:43:41 följande:
    Jag tycker du ska prata med din bm. Det kan vara bara att livmodern tränar, men jag tycker det är bättre att fråga bm för mycke än för lite. Min syster fick mycke sammandragningar och hon har både fött så tidigt att den inte klara sig och fött 24+4. Sen knöt hon för att det skulle gå vägen. Samna med min mamma. Och de började med mycke sammandragningar. Är säkert ingen fara men tycker du ska kolla.
    Ja, kommer det igen så kommer jag fråga henne. Känner mig inte så oroad av det =)
  • majpan

Känner mig stor som ett hus! Men har i alla fall börjat få mer energi. Var och hälsade på en kompis med ny bebis igår och blev så himla peppad. LÄNGTAR till januari =)

• SB2011

Lämnade ett meddelande till min bm som ringde upp fort! Hon blev vansinnig när hon hörde vad som hänt och sa att hon skulle anmäla honom för så får man inte göra! Och att jag skulle bli igångsatt om hon så skulle köra mig in till förlossningen själv å sätta igång mig! Sen skulle hon ringa spec mvc och se till att ja fick prata med en annan läkare! Tog nog inte äns en kvart så ringde hon igen och då hade hon prata med idioten och han hävda att allt va ett stort missförstånd!? Men jag skulle få bli igångsatt om de var de jag ville!

Skulle slippa den läkaren fler gånger iaf! Känns lite bättre men e fortfarande ledsen och äter stora mängder choklad! Så tjock lär jag bli!

Svar på tråden BF januari 2014