• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011

Har heller aldrig haft nån som klappat min mage! Eller jo en 4åring på ett tåg en gång men jag va inte gravid då! Trodde mamman skulle dö av skam! Flickans moster va gravid och flickan va väldigt intresserad av de och trodde alla tjejer hade bebis i magen typ!

• Kramardig

Jag har förstått att många inte alls tycker om när folk känner på gravidmagen. Själv har jag också råkat ut för det flera gånger av okända tanter, bekanta, vänner osv. Men jag har faktiskt aldrig haft någonting emot det, kanske om dom skulle smeka magen en längre tid haha. Nej, men jag tycker inte alls det känns konstigt faktiskt. Men bara därför är jag inte den som tar andra på magen då jag vet att vissa inte gillar det :)

• Mymemlan

Igår fick jag regelbundna tryckande sammandragningar som avlöste varandra med någon minuts mellanrum under hela eftermiddagen. Tillslut ringde jag 1177 (eftersom sonen hade bråttom och fick stoppas) som skickade mig tillförlossningen. Det var ingen fara och tappen var cirka 28 mm och bakåtlutat och sluten. Lillebror hade bra mängd fostervatten och låg och svalde fostervatten för glatta livet :) beräknades väga 580 g nu ungefär :) mest troligen har jag lättretad livmoder och får nog stå ut med en del sammandragningar. Kunde få bricanyl om det blev för jobbigt att ta nån gång då och då när det stör sömnen etc :)

• SB2011
    Mymemlan skrev 2013-09-20 08:50:02 följande:

Igår fick jag regelbundna tryckande sammandragningar som avlöste varandra med någon minuts mellanrum under hela eftermiddagen. Tillslut ringde jag 1177 (eftersom sonen hade bråttom och fick stoppas) som skickade mig tillförlossningen. Det var ingen fara och tappen var cirka 28 mm och bakåtlutat och sluten. Lillebror hade bra mängd fostervatten och låg och svalde fostervatten för glatta livet :) beräknades väga 580 g nu ungefär :) mest troligen har jag lättretad livmoder och får nog stå ut med en del sammandragningar. Kunde få bricanyl om det blev för jobbigt att ta nån gång då och då när det stör sömnen etc :)

Skönt att allt va bra med liten i magen:)
  • Mymemlan
    c4trin skrev 2013-09-20 09:08:26 följande:
    E de Bricanyl som tablett då eller?
    Jo, då kunde man ta en halv. :) 
  • Josefine02

Det värsta jag vet är när någon tar på min mage! Fy!! Ändå gör vänner och släkt det. Rööööör mig inteee! Känner mig SÅ obekväm!!!

• sagalo

Är bara nån enstaka som klappat mig på magen, och aldrig nån total främling. Lite olustigt är det, men skulle tycka att det skulle kännas mkt knäppare att bli klappad på som ogravid så har väl inte jättemkt emot det :p Däremot skulle jag aldrig tänka tanken att klappa nån annan på magen!

• popcornplaya

Min tredje grav och aldrig vart med om att nån annan än mannen tagit på min mage. Om jag såklart inte sagt att det är ok innan. Men absolut aldrig nån främling.

• LeaveMeAlone

Tycker verkligen det är jättekonstigt beteende från främlingar som klappar på gravidas mage. Skulle aldrig falla mig in.  Som tur är har jag hittills aldrig varit med om just det. Bekanta och de närmaste har väl gjort det lite ibland och det är inget som gör mig så supermycket. Jag har däremot svårt när folk jag inte känner så bra är väldigt fysiska över lag. Så skulle någon stå och klappa på magen mycket eller om en främling gjorde det så skulle jag nog INTE bli glad. 

Svar på tråden BF januari 2014