M Hedell skrev 2013-09-20 12:49:52 följande:
Va otäckt! skönt dock att det inte var någon fara

Mymemlan skrev 2013-09-20 11:54:56 följande:Okej nu behöver jag hjälp! :D
Vi har en brio happy med mjuklift som vi köpt åt bebbe (ny) och jag tkr mjukliften känns liten och är fundersam över bäddningen i vinter. Bor i iskalla norrland, i luleå där vi lätt har 20-30 minus i januari och februari. Kan vara inne kallaste dagarna men sonen har ju 15 timmars dagis, vi kan behöva handla, och när det är 15 kommer vi ju måste vara ute och leka. Tycker det blir en kall bäddning med bara täcke och inte kul att behöva pälsa på bebis hur mkt som helst.
Har nu hittat en voksipåse med bärplatta som är köpt förra året och använd 2 ggr. Dom har begärt 1800 kr för den (har inte provat gå ner nått än) och det är en classic. Kostar nästan 3000 kr nytt ju.
Jag funderar på att köpa den och använda kallaste tiden, för då blir det ju som mjuklift och man behöver inte bekymra sig om att bebis ska frysa och så kan jag använda den vanliga mjukliften då det blir varmare. Vi kommer vara i stugan och åka skoter en del mot våren också.
Vad tror ni? Ska jag slå till? Bor flera trappor upp utan hiss så att bära upp bebbe i mjukift elr voksi med bärplatta är ett måste.
Jag hade nog slagit till på en Voksi om jag var du, sen vad du är beredd att betala för den är en annan sak, har dålig koll på dom där åkpåsarna själv tyvärr. Vi bor i Ö-vik så har ju rejält kallt vi oxå

Japp, lunginflammation kan smitta! Men så länge han inte är påtagligt påverkad eller har feber skulle jag nog avvakta

Hur känner du själv?
De kan de? Oj ja man lär sig något nytt var dag! Ja han e ju väldigt hängig och orkeslös! Han somna med mackan i munnen innan vilket inte e likt han!
Som sagt inte van vid han e sjuk! Och är en hönsmamma så jag oroar mig så klart! Just lunginflammation låter så hemskt om han skulle ha!
Men ja! Hönsmamma ni vet!
Avvaktar och kollar hur han mår under dagen!