• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • eriksson i dalsland

Är nu hemma för andra veckan. Började hemma med rejäl förkylning, hosta och ont i halsen detta har inte gett sig helt. Men har även sån huvudvärk och yrsel. Så trött och slut i kroppen. Soffläge länge och orken i kroppen är slut. Måste på nåt sätt träna. Gick en kort sväng i går blev mör i benen på det lilla. Axlarna och nacken måste jag bygga upp med.

• Burberry

Åh, nu blev jag ju nojig. Kom just hem från läkarbesöket, fått fixat ett intyg över graviditetsvecka till flygbolagen i USA. Läkaren verkade riktigt orolig över risken för blodpropp under flygningarna.

Naturligtvis vet jag om risken, har köpt stödstrumpor färdigt, och vet jag bör röra på mig ofta under flygturen. Men har nu inte riktigt tyckt jag ska flyga så länge ändå (räknar Australienresor som långa flygresor, inte USA) så inte oroat mig desto mer.

Men nu smittade oron av sig lite äsch då!

Men säkert går det bra, och med två fyraåringar med på resan blir det ju en hel del spring i gången för toabesök.. Och sen lite gymnastik för fötterna när man sitter.

Någon annan som har inplanerat flyga lite längre än några timmar? Oroar ni er alls?

• M Hedell

Ååh, dåligt samvete deluxe! Skulle göra lunch till barnen men var inte ett dugg hungrig själv (knaprar ju frukt mest hela tiden) och lite stressad över att svärmor ska komma och hämta hem dom över natten då jag och kompisen ska iväg imorrn så ville jag göra någon mat som går snabbt. Värmde på varmkorv och gjorde potatismos, bägge barnen hugger in med god aptit men 5-åringen säger att korven smakar lite konstigt, "det är gott mamma men det smakar lite konstigt" Tyst Smakar en bit och det smakar ILLA (jag gillar det inte i vanliga fall heller), kollar på förpackningen och självklart har jag lyckats klippa bort just precis datummärkningen... Dottern hade inte hunnit äta så många bitar, men sonen däremot hade nästan satt i sig hela korven som han hade fått Rynkar på näsan Bara hoppas nu att ingen blir dålig..

• popcornplaya
    M Hedell skrev 2013-09-30 12:22:11 följande:

Ååh, dåligt samvete deluxe! smile4.gif Skulle göra lunch till barnen men var inte ett dugg hungrig själv (knaprar ju frukt mest hela tiden) och lite stressad över att svärmor ska komma och hämta hem dom över natten då jag och kompisen ska iväg imorrn så ville jag göra någon mat som går snabbt. Värmde på varmkorv och gjorde potatismos, bägge barnen hugger in med god aptit men 5-åringen säger att korven smakar lite konstigt, "det är gott mamma men det smakar lite konstigt" Tyst Smakar en bit och det smakar ILLA (jag gillar det inte i vanliga fall heller), kollar på förpackningen och självklart har jag lyckats klippa bort just precis datummärkningen... Dottern hade inte hunnit äta så många bitar, men sonen däremot hade nästan satt i sig hela korven som han hade fått Rynkar på näsan Bara hoppas nu att ingen blir dålig..

Har du ingen aning om när du köpt korvarna? Var det nån annan sort än ni brukar ha?
  • popcornplaya

Har sett bilder på massa kläder ni köpt till bebis. Känns som dom flesta gillar mkt färger och mönster? Eller har jag fel?

• Mymemlan
    popcornplaya skrev 2013-09-30 12:42:30 följande:
    Har sett bilder på massa kläder ni köpt till bebis. Känns som dom flesta gillar mkt färger och mönster? Eller har jag fel?
    Jag älskar färg och mönster, men även newbies kollektion där det inte är så mkt mönster :)  
  • englasmamma86

Vi har bara köpt lite kläder, det beror mest på att jag har beslutsångest Ang vagn ..ska jag ta en brio go ,eller Emmaljunga super viking eller en kronan city ...dör av ångest.. sen så här vi en del sedan dottern och sen är inte ekonomin den bästa just nu ...blir köpa allt i november på Gekås plus julklappar...inte vagn där men allt annat

• Mymemlan

Igår åkte sonen till sin pappa. Jag är rastlös till tusen trots att jag har min uppsats jag kan sysselsätta mig med (blä dock).. Roar mig med att sy istället, titta vad jag gjort klart idag.. :D 

Babynestet blev såååå fint i pippi! :) 

• LeaveMeAlone
    popcornplaya skrev 2013-09-30 12:42:30 följande:
    Jag gillar egentligen lite enklare och diskreta kläder men ibland slänger jag in lite färgat eller mönstrat. Har en del vitt, beiget och gult neutralt sedan sonen. Det jag hittills köpt har varit vitt, svart grått och någon enstaka mönster/färgglad pryl.
Svar på tråden BF januari 2014