• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Wilmis07

Jag kommer att ta ut 5 dagar i veckan,spara en del dagar pga att jag har ett jobb där jag jobbar obekväma tider så vill ha så att jag kan ta ut sen om jag behöver. Har dagar ca 40 dagar kvar på min dotter som fyller 6 år nu i oktober,så dom ska jag använda upp till sommaren när hon har sommarlov och spara dom nya dagarna för bebisen. Vi blir nog hemma i  15 månader med denna knatten,1,5 år var jag hemma förra gången.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • tomasw
    Jossehaugen skrev 2013-10-08 09:33:33 följande:
    Är det någon som har börjat att planera sin föräldraledighet?

Jag blir helt tokig, ska man ta ut hela veckor eller bara några dagar under veckan.

Hur har ni gjort eller hur tänker ni göra?

Ska ni ta ut mån-fre eller mån-sön eller hur ska ni göra, all hjälp jag kan få så blir jag glad :) 

Jag är ju en pappa, men jag tog ut ungefär 4 dagar i veckan, för att kunna vara hemma "längre".

Hur jag ska göra när det är dags att vara hemma med mitt kommande barn vet jag inte än, men antagligen blir det ungefär samma!
  • Josefine02

Jag fattar iiiiiingenting om det där med föräldradagar! Hur gör man? Hur funkar det?

Om ni vill får ni gissa kön på vår lille filur. UL bild ligger uppe i bildtråden. Så nyfiken!! :)

• c4trin
    Är det någon som har börjat att planera sin föräldraledighet?
    Jag blir helt tokig, ska man ta ut hela veckor eller bara några dagar under veckan.
    Hur har ni gjort eller hur tänker ni göra?
    Ska ni ta ut mån-fre eller mån-sön eller hur ska ni göra, all hjälp jag kan få så blir jag glad :) 

Vi har börjat titta på de o planen e nog att ta ut 3 dagar i veckan för att kunna vara hemma längre. Dessutom har jag så pass många semesterdagar kvar så jag inte kommer behöva börja ta ut mammadagar förrän i februari (jobbar sista dagen 13 december) så de e skönt! Jobbade nästan hela sommaren för att kunna ta ledigt innan bebis anländer =)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • verkar

Jag vill också vata med i FB gruppen, Veronica Karlsson Linköping har på bilden en klänning (bilden är svart/vit)

Ursäkta min dyslexi
  • sunnydays

Jag tar nog 5 dagar i veckan i början tror jag. Är frilansare så får se hur det blir när lillen blir lite äldre. Inte alls planerat så mycke. Sen när lillen inte ammar helt kamske ja jobbar nån da ibland

• vartjagängår

Tar ut beroende på hur mkt som behövs just den månaden. Kommer börja jobba varannan helg from april också. Börjar jobba heltid i november & då får sambon vara hemma tills april när det blir fsk istället. Var hemma med sonen i 8 månader & har 104 dagar kvar på honom, vi delar alla dagar lika.

• debbie85
    Är det någon som har börjat att planera sin föräldraledighet? Jag blir helt tokig, ska man ta ut hela veckor eller bara några dagar under veckan. Hur har ni gjort eller hur tänker ni göra? Ska ni ta ut mån-fre eller mån-sön eller hur ska ni göra, all hjälp jag kan få så blir jag glad :) 

Det är en grej jag hört som kan va bra att veta om. Nämligen att man måste ta ut minst 5 dagar i veckan från det att barnet är 1 år gammalt, annars får man inte behålla sin SGI (sjukpenninggrundande inkomst). Vi vill vara hemma 1 år var så för att dagarna ska räcka till det så får jag ta 3-4 dagar i veckan och min sambo måste sen ta 5 dagar i veckan.
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • LivetEnligtSandra
    tomasw skrev 2013-10-07 23:02:50 följande:
    Jag är 19 år och ska få min andra bebis den 4e januari! Det ska bli så otroligt mysigt, och jag kan knappt vänta.
    Välkommen hit! :) Kul med en pappa i tråden tkr jag! Väldigt ovanligt :)
Svar på tråden BF januari 2014