• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Igloo
    Me2 skrev 2013-10-11 07:04:15 följande:
    Stannar också här, men tråkigt att tråden dog helt....

Antar att den här och ev nästa vecka blir sista jag jobbar, har börjat spy igen och det funkar verkligen inte på mitt jobb. Känns så deprimerande för jag ville verkligen jobba så länge som möjligt den här gången och jag har kämpat som en tok med maten och hade äntligen lyckats gå upp ett kilo, så kommer det här som ett slag i ansiktet

Lider med dej, har precis likadant, kräks igen och kan äta minimalt lite, får inte så mycket energi och sedan illamåendet på det... Nu har jag börjat gå ned igen...suck.... Ska jobba nästa vecka men sen kastar jag in handduken och sjukskriver mejigen. Samtidigt känner man sej usel för jag inte klarar av att jobba
  • Tokfrans
    Siiran skrev 2013-10-11 07:51:43 följande:

Jag tror att jag med har fått foglossning senaste veckan. Känns som det sitter knivar i svank, höfter, ljumskar och blygdbenet också är det nån som vrider om knivarna ibland liksom. Hugger och ilar som bara den, kan inte sova :/ är det så det känns för dig med? Vet inte hur foglossning känns. Ska dock till bm idag så får se vad hon säger
    jo som du beskriver är de för mig med, hemskt.
    Hoppas jag blir sjukskriven, annars vet jag inte vad jag ska ta mig till 
  • Siiran
    Tokfrans skrev 2013-10-11 12:30:51 följande:
    jo som du beskriver är de för mig med, hemskt.

Hoppas jag blir sjukskriven, annars vet jag inte vad jag ska ta mig till 

Det blir du säkert, vet många som varit sjukskrivna för det. Jag hoppas jag klarar jobba några veckor till, har redan varit sjukskriven ett tag och det är så kul att få jobba igen. Dock mycket spring i trappor, vilket inte är skönt i fogarna :/ hoppas på att det i alla fall går en månad till :)
  • Kramardig

Jag förstår er som inte orkar jobba, det är verkligen skillnad!

Förra veckan jobbade jag med en äldre kvinna som tyckte jag var sååå dum som jobbade nu. Hon tyckte att jag skulle vara hemma och ta det lugnt, det är så mycket som händer med kroppen och man vet aldrig när det kan gå illa.

Lite skönt att höra eftersom min egen mamma är en "arbets-hitler". "Har du fått jobba idag? Ska du jobba imorgon" "Kan nog vara bra för dig att jobba kortare arbetspass ibland, då orkar du arbeta till slutet av graviditeten". Ungefär sådär låter det heeela tiden. Tur jag har en sambo som struntar i hur och om jag arbetar nu. Även fast han aldrig varit gravid så ser han på mig hur tungt det är med stormagen för mig.

Jag springvikarierar så jag kan välja lite hur jag ska jobba :)

• Kattamaja

Jag stannar också kvar här... Har följt med i hela tråden men varit dålig på att skriva inlägg... Men nu blir det bot och bättring Så trist för er som inte kan jobba längre, vet precis hur det känns. Är själv sjukskriven fram till Bf. Jag känner mig helt värdelös som inte klarar av att jobba och att ALLA andra jobbar och glider genom sin graviditet utan minsta besvär. Men men i slutändan är det ändå värt allt!

• Tokfrans

Håller med dig Kattamaja. Jag får sån ångest över att jag inte kan jobba.
    Jag städar i skolor, inte så mycket att göra så än att damma av bänkar och städa massa trappor men chefen sa till mig när jag hade ont att bry dig inte om några dammkorn, din hälsa och bebis är viktigare. Så de kändes bra :)

• Spirello

Har följt tråden länge, men inte skrivit särskilt mycket. Har varit svårt att komma in i en så aktiv grupp, men nu verkar det bli lite färre här så då tänkte jag bli en del av er :)

Är i vecka 26 och har BF 21 januari.

Ser att ni har skrivit en del om jobb, själv har jag ett underbart jobb där jag kan jobba hemifrån, jobba mer en dag och mindre en annan, helt beroende på hur jag mår och vad jag orkar. Baksidan med mitt jobb är att jag aldrig blir helt ledig, så det här med föräldraledighet kommer bli lite pusslande.      

• sunshine93
    HimmelHav skrev 2013-10-10 20:30:09 följande:
    Jag kommer stanna här, tycker också det blir för personligt på Facebook

Har svårt att sova men inte pga magen. Det är min dotter på 1,5 år som är i nån fas så hon vaknar kl 3 och vägrar somna om om man inte sjunger/vyssjar/håller handen.
    Jag stannar också kvar här i tråden då jag också tycker att det blir för personligt på FB Glad
  • verkar

Jag arbetar på en förskola 50% och sjukskriven 50% tror inte att jag kommer orka mer än till slutet av denna månad. Fick en uppläxning av ul läkaren förra veckan, han tyckte inte det var klokt att arbeta nu. Känner själv att jag inte kommer orka länge till.

Ursäkta min dyslexi
Svar på tråden BF januari 2014