Baby2014 skrev 2013-10-14 18:00:53 följande:
Tack alla! Hon mår jättebra! Imorse kopplades respiratorn bort och hon andas på egen hand. Helt otroligt bara det. Hon är riktigt stark lilltjejen. Jag blir kvar så länge jag behöver sen blir föräldrarna kvar med henne här. Sen ska vården fortsätta i hemkommunen då neonatal inte ingår i fria vårdvalet.
Grattis ! Helt fantastiskt att de klarar sig så små ! Hoppas att ni alla mår bra och tar hand om er.
syskonlängtan14 skrev 2013-10-14 21:13:19 följande:
Idag fick jag gå hem tidigare ifrån jobb. Vet inte vad som hände de bara brast på något vis och jag fick panik. Hade svettningar till och från kände mig yr till och från. Illamående och gråten i halsen. Troligen haft lite för mycket för mig de sista dagarna och sedan var stressen på jobb och förseningar pricken över i:et så kroppen sa stop. Så jag fixade någon (chefen) som kunde gå in för mig och sen stack jag. bara lämnade allt. Usch aldrig känt så och de har kommit i omgångar under kvällen. De jobbiga är att jag stod inne hos chefen och storbölade fick gå gråtfärdig förbi alla patienterna och ut till bilen och storbölandes hem och även framför sonen. Kunde inte hålla inne de helt enkelt. Sonen visste inte hur han skulle tackla de utan försökte få mig att måla med honom men de fick bli mys i sängen och bolibompa istället. Är de likadant imån på jobb så får jag helt enkelt sjukskriva mig så jag kan vila en dag eller två. Var även hos Bm på väg in till jobb idag för jag inte tyckt jag känt bebisen lika mycket. Men den mådde i alla fall bra och hjärtat slog på så bra så och även känt den sparka ikväll så de är ju skönt i alla fall...
Jag hade likadant för 1,5månad sen. Jag tog bara slut en dag och bara grät och kunde inte göra något. Jag var hemma en vecka och bara sov, och då menar jag verkligen bara sov. Sov till 9-10, åt lite, sov till 13, läste tidningen, sov till 15:30, hämtade barnen, vilade i soffan efter pärsen att hämta dem, maken kom hem och lagade mat vid 17, la barnen vid 19, försov med dem, sov för natten vid 22. I en veckas tid. Efter det har jag varit 25% sjukskriven, har då lagt upp det så jag är ledig på onsdagar och sover då hela onsdagen.
Kokobell : Jag har en skiphop som jag tycker är jättebra, en duo tror jag. Köpte den begagnad på blocket till första barnet och är super nöjd med den, många fack och lätt tillgängliga. När andra kom och första fortfarande var blöjbarn köpte jag en megastor för att få plats med ombyten till båda, blöjor och mat, kommer inte ihåg namnet på den, men den har också många bra och smarta fack. Tror att de flesta vanliga väskorna funkar minst lika bra, till halva priset.....
Jag har haft en MAM ECO till mina tidigare barn, när de var riktigt små (funkar ganska långt upp i vikt också), tydligen har jag sålt den nu så jag är på jakt efter en ny. Det är en trikåsjal men med hampa i som gör den lite mer stabil, men ändå mjuk och go.