• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Trollfia
    Spirello skrev 2013-10-14 07:38:53 följande:
    Trollfia: Jag bor också i Karlskoga :)

I helgen flyttade vi ur vår lägenhet och in hos min mamma i väntan på att få nycklarna till vårt hus om två veckor. Det kommer att bli en låååång väntan.

Är du här i från Karlsgoa?

Baby2014: Vilken lite kämpe, känns så himla overkligt att det skulle kunna vara dags nu.

• Malimari

Baby2014, det var en busig tös det! Kommer gå bra för henne i livet ;) Grattis och hoppas att allt flyter på bra nu!

• M Hedell
    Baby2014 skrev 2013-10-14 10:24:08 följande:

Igår ville flickan ut, hafe SD jela dagen som blev värre och värre. Kom in strax efter 19 barmet mådde inte bra i magen hjärtljuden sjönk hela tiden så Det blev akutsnitt! Flickan mår jättebra hon andas själv trots att hon hat respirator och så fick hon en påse blod. Hon föddes i v 26+4 vägde 875gr och var 36cm m. Ursäkta min stavning, morginet gör det inte enkelt

Grattis! Vilken stark liten tös
  • syskonlängtan14

Grattis Baby2014! Gisses vad oväntat att första i gruppen redan är ute. Hoppas allt fortsätter och hon och hennes föräldrar får komma hem fort.

• syskonlängtan14

Idag fick jag gå hem tidigare ifrån jobb. Vet inte vad som hände de bara brast på något vis och jag fick panik. Hade svettningar till och från kände mig yr till och från. Illamående och gråten i halsen. Troligen haft lite för mycket för mig de sista dagarna och sedan var stressen på jobb och förseningar pricken över i:et så kroppen sa stop. Så jag fixade någon (chefen) som kunde gå in för mig och sen stack jag. bara lämnade allt. Usch aldrig känt så och de har kommit i omgångar under kvällen. De jobbiga är att jag stod inne hos chefen och storbölade fick gå gråtfärdig förbi alla patienterna och ut till bilen och storbölandes hem och även framför sonen. Kunde inte hålla inne de helt enkelt. Sonen visste inte hur han skulle tackla de utan försökte få mig att måla med honom men de fick bli mys i sängen och bolibompa istället. Är de likadant imån på jobb så får jag helt enkelt sjukskriva mig så jag kan vila en dag eller två. Var även hos Bm på väg in till jobb idag för jag inte tyckt jag känt bebisen lika mycket. Men den mådde i alla fall bra och hjärtat slog på så bra så och även känt den sparka ikväll så de är ju skönt i alla fall...

• vartjagängår
    syskonlängtan14 skrev 2013-10-14 21:13:19 följande:
    Idag fick jag gå hem tidigare ifrån jobb. Vet inte vad som hände de bara brast på något vis och jag fick panik. Hade svettningar till och från kände mig yr till och från. Illamående och gråten i halsen. Troligen haft lite för mycket för mig de sista dagarna och sedan var stressen på jobb och förseningar pricken över i:et så kroppen sa stop. Så jag fixade någon (chefen) som kunde gå in för mig och sen stack jag. bara lämnade allt. Usch aldrig känt så och de har kommit i omgångar under kvällen. De jobbiga är att jag stod inne hos chefen och storbölade fick gå gråtfärdig förbi alla patienterna och ut till bilen och storbölandes hem och även framför sonen. Kunde inte hålla inne de helt enkelt. Sonen visste inte hur han skulle tackla de utan försökte få mig att måla med honom men de fick bli mys i sängen och bolibompa istället. Är de likadant imån på jobb så får jag helt enkelt sjukskriva mig så jag kan vila en dag eller två. Var även hos Bm på väg in till jobb idag för jag inte tyckt jag känt bebisen lika mycket. Men den mådde i alla fall bra och hjärtat slog på så bra så och även känt den sparka ikväll så de är ju skönt i alla fall...

Usch! 'Brast' för mig med häromdagen på jobbet.. Grät hela vägen hem & grät genom middagen. Kroppen sa verkligen nu räcker det. Nu är jag sjukskriven 75% & ska bara fixa lite pappersjobb några timmar i veckan. Känns riktigt bra! Kommer fortsätta att bara jobba 25% tills jag går på gp 5 dec.
  • kokobell

nu börjar bebisen verkligen göra sig påmind här, den är lugn som en filbunke men trycker på både det ena och det andra vid behov. börjar känna mig nästan stressad, å ena sidan lite trött på att vara bebisfordon men allra mest stressad över att DET GÅR SÅ FORT och allt är ju så fascinerande! som när vi träffade en liten sjumånaders kille som sparkade och sparkade och sparkade lite sådär i största allmänhet. och på natten vaknade jag av att min körde värsta steppkursen i magen! de kanske blir lekkamrater när min kommer ut?? det är annars väldigt sällan den sparkar så jag vaknar eller liksom, behöver bry mig. men det ska väl bli mer av steppkurserna antar jag. 

men nu börjar grejerna hopa sig, och jag kommer hela tiden på nya grejer man borde skaffa.... som skötväska!? hjälp? en del verkar bara använda ganska dyra och snofsiga handväskor, inget för mig, men de specifika skötväskorna jag har tittat på kostar ju också flera flera hundra... vad är ett normalt pris för en skötväska? och vad söker jag efter i en skötväska, vad vill jag ha för fack och grejer? jag har en väska med iofs bara ett fack och dragkedja som jag tycker mycket om och som alla redan har trott är skötväska så jag har inte vågat använda den på några år hrm... kanske kan den komma till användning nu?

och så är jag jättesugen på bärsjal, särskilt om bebis tänker vara så här lugn även på utsidan. nån som kan nåt om såna? det verkar vara nåt "tricot-slen" som gäller när man är ute efter enklast möjliga? annars om vi skaffar sele så lutar det åt ergo-baby som syrran älskar över allt annat. 

och, sist men inte minst, mönster till hemsydd babynest? tips? blivande mormor vill sy :) 

puh så många frågor! stressen! maken vill skaffa bil helt plötsligt, har fått för sig att det är JÄTTEVIKTIGT att just HAN kör mig till förlossning när det är dags. aaawww :) 

• Josefine02

Mönster till babynest finns på google! :)

Det använde vi oss av!

Skötväska budade jag hem en på tradera som passade perfekt till vår brio go!

Har drömt som vanligt och kan inte somna om. Vill inte gå och lägga mig numera för jag vet att jag alltid vaknar varje natt och inte kan somna om! Tröttsamt..

• Me2
    Baby2014 skrev 2013-10-14 18:00:53 följande:
    Tack alla! Hon mår jättebra! Imorse kopplades respiratorn bort och hon andas på egen hand. Helt otroligt bara det. Hon är riktigt stark lilltjejen. Jag blir kvar så länge jag behöver sen blir föräldrarna kvar med henne här. Sen ska vården fortsätta i hemkommunen då neonatal inte ingår i fria vårdvalet.
    Grattis ! Helt fantastiskt att de klarar sig så små ! Hoppas att ni alla mår bra och tar hand om er.
    syskonlängtan14 skrev 2013-10-14 21:13:19 följande:
    Jag hade likadant för 1,5månad sen. Jag tog bara slut en dag och bara grät och kunde inte göra något. Jag var hemma en vecka och bara sov, och då menar jag verkligen bara sov. Sov till 9-10, åt lite, sov till 13, läste tidningen, sov till 15:30, hämtade barnen, vilade i soffan efter pärsen att hämta dem, maken kom hem och lagade mat vid 17, la barnen vid 19, försov med dem, sov för natten vid 22.  I en veckas tid. Efter det har jag varit 25% sjukskriven, har då lagt upp det så jag är ledig på onsdagar och sover då hela onsdagen.

Kokobell : Jag har en skiphop som jag tycker är jättebra, en duo tror jag. Köpte den begagnad på blocket till första barnet och är super nöjd med den, många fack och lätt tillgängliga. När andra kom och första fortfarande var blöjbarn köpte jag en megastor för att få plats med ombyten till båda, blöjor och mat, kommer inte ihåg namnet på den, men den har också många bra och smarta fack. Tror att de flesta vanliga väskorna funkar minst lika bra, till halva priset.....
    Jag har haft en MAM ECO till mina tidigare barn, när de var riktigt små (funkar ganska långt upp i vikt också), tydligen har jag sålt den nu så jag är på jakt efter en ny. Det är en trikåsjal men med hampa i som gör den lite mer stabil, men ändå mjuk och go. 

• Spirello
    Trollfia skrev 2013-10-14 19:28:57 följande:

Är du här i från Karlsgoa?

Baby2014: Vilken lite kämpe, känns så himla overkligt att det skulle kunna vara dags nu.

Ja jag kommer från Karlskoga :)
Svar på tråden BF januari 2014