• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • syskonlängtan14

Skulle skriva att jag jobbar som tandsköterska också förstås. Där är de mest stressen som tar emot. Har ju inte så mycket tungt men de är stressigt och mycket "spring" Men än så länge går de bra och verkar som höfterna mår bättre av sånna dagar än dem då jag sitter mycket eller står mycket.

• martinajulia

Jag bor i Jönköping. Vi ska precis flytta till ett hus som ligger ca 300 m från svärföräldrarnas och dessutom bor flera av hans släktingar i närheten så det känns supertryggt och bra. Alltid barnvakt till hands ;)

• syskonlängtan14

Haft kalas idag och nu är jag helt slut. Usch och fy. Och ja nu gnäller jag för fullt ;) Men magen är helt spänd och trycker uppåt. Sonen låg alltid nertill i magen och denna gillar att ligga uppe och trycka uppåt. Vilket betyder massa obehag.

• Me2
    Igloo skrev 2013-10-11 08:01:37 följande:

Lider med dej, har precis likadant, kräks igen och kan äta minimalt lite, får inte så mycket energi och sedan illamåendet på det... Nu har jag börjat gå ned igen...suck.... Ska jobba nästa vecka men sen kastar jag in handduken och sjukskriver mejigen. Samtidigt känner man sej usel för jag inte klarar av att jobba
    Det där med det dåliga samvetet, pliktkänslan och besvikelsen över att inte orka och räcka till är jätte jobbig tycker jag. Men nu ska jag sluta vara duktig och tänka på mig själv, jag ska faktiskt inte bara överleva graviditeten utan också vara tillräcklig människa för att orka ta hand om ett barn till när han väl kommer ut. Hoppas bara att jag låter likadan imorgon hos läkaren......

Bor utanför Stockholm. 
  • Spirello

Trollfia: Jag bor också i Karlskoga :)

I helgen flyttade vi ur vår lägenhet och in hos min mamma i väntan på att få nycklarna till vårt hus om två veckor. Det kommer att bli en låååång väntan.

• verkar
    Spirello skrev 2013-10-14 07:38:53 följande:
    Trollfia: Jag bor också i Karlskoga :) I helgen flyttade vi ur vår lägenhet och in hos min mamma i väntan på att få nycklarna till vårt hus om två veckor. Det kommer att bli en låååång väntan.

Härligt med eget hus kommer ihåg när vi flyttade till vårt.
    Ursäkta min dyslexi
  • Kattamaja

Idag blir det besök hos bm. Ska bli spännande att se sf-måttet. Sist låg jag högst på kurvan, och jag är själv så liten (152cm). Nån som fått göra tillväxt ul nån gång? Brukar man göra det även med stor mage?

• Baby2014

Igår ville flickan ut, hafe SD jela dagen som blev värre och värre. Kom in strax efter 19 barmet mådde inte bra i magen hjärtljuden sjönk hela tiden så Det blev akutsnitt! Flickan mår jättebra hon andas själv trots att hon hat respirator och så fick hon en påse blod. Hon föddes i v 26+4 vägde 875gr och var 36cm m. Ursäkta min stavning, morginet gör det inte enkelt

• Mymemlan
    Baby2014 skrev 2013-10-14 10:24:08 följande:
    Igår ville flickan ut, hafe SD jela dagen som blev värre och värre. Kom in strax efter 19 barmet mådde inte bra i magen hjärtljuden sjönk hela tiden så Det blev akutsnitt! Flickan mår jättebra hon andas själv trots att hon hat respirator och så fick hon en påse blod. Hon föddes i v 26+4 vägde 875gr och var 36cm m. Ursäkta min stavning, morginet gör det inte enkelt
    Nämen oj! Hur funkar allt nu då? Blir det du och föräldrarna kvar på sjukhuset elr? Du behöver bara svara om du vill! :) 
Svar på tråden BF januari 2014