• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunshine93

Är det någon mer här som känner att deras bebis sparkar mer vissa dagar och mindre andra dagar?

Tex så rörde sig bebisen nästan heela tiden förigår att jag nästan undrade om bebisen någonsin sover ,och  igår så rörde sig bebisen mindre...och så har det varit ända sedan jag började känna bebisen.

• SB2011
    sunshine93 skrev 2013-10-15 08:16:41 följande:

Är det någon mer här som känner att deras bebis sparkar mer vissa dagar och mindre andra dagar?

Tex så rörde sig bebisen nästan heela tiden förigår att jag nästan undrade om bebisen någonsin sover ,och  igår så rörde sig bebisen mindre...och så har det varit ända sedan jag började känna bebisen.

Min e konstant aktiv känns de som!

Men då din alltid gjort så så är de inget du behöver oroa dig för! Så länge den följer sitt "mönster" så är de ingen fara!

:)
  • Oh baby

Min har "sovar-dagar". Även om jag tycker att den varit väldigt aktiv nu sista veckan. Jag känner hur den fjantar runt även när jag är uppe och går eller står och duschar.
  • tinis

Haha fjantar runt :P
    Något som händer i min mage ibland, när jag har lagt mig är att det känns som att magen o bebisen försvinner. Det blir liksom slappt o tomt haha Igår blev det så, var tvungen att skaka om magen riktigt ordentligt o då kom hon igång så pass att jag ångrade mig att jag väckt henne :P

• Siiran
    tinis skrev 2013-10-15 10:04:54 följande:
    Haha fjantar runt :P

Något som händer i min mage ibland, när jag har lagt mig är att det känns som att magen o bebisen försvinner. Det blir liksom slappt o tomt haha Igår blev det så, var tvungen att skaka om magen riktigt ordentligt o då kom hon igång så pass att jag ångrade mig att jag väckt henne :P

Haha det händer mig med. Ena stunden är magen stenhård för att sedan bli mjuk och "tom". Måste vara som bebben sjunker bak på nåt sätt
  • kokobell

tack för svaren! heh google visade sig ju vara en god idé :D har mailat några nest-beskrivningar till blivande mormor och hittat tips för att göra egen sjal. tänker att det kan vara bra att prova med nåt enkelt i början och se om bäbisen är okej med sjal (syrrans barn hatar till och med bärsele, passionerat), och då kan jag titta på såna där fina färdiggjorda (mam eco vilken dröm) sen! det är så mycket som ska köpas nu i början... planerar nästan en bebis till bara för att få mer användning av inköpen. och så mycket sött! blir tokig! :D

hittade en skötväska från ergobaby som inte var så infernaliskt dyr, framför allt med tanke på att den kan användas både hängande från barnvagn och som ryggsäck. verkar smart tycker jag! min rygg gillar ryggsäckar. ska fundera på saken. kanske även den egentligen går att vänta med, de första veckorna kan jag inte tänka mig att någon av oss ids ut på några stora utflykter med vagnen och när det blir dags vet man kanske mer vad man faktiskt har behov av i form av fack å så? 

stressen går verkligen upp och ner, i går värsta lättpåverkad av vad andra har för attiraljer och redan hunnit skaffa sig och efter inte ens en hel god natts sömn vill jag bara vänta med alla inköp. jahaja. det var föresten nån som skrev att de vaknar och inte somnar om, jag med!! jag försöker nu embrejsa den stunden, kissa och ta en liten tidig frukost, klappa katten och lägga mig i soffan en stund, läser lite eller ser på nån dum amerikansk teveserie som man inte behöver hänga med i. ofta somnar jag lite senare i stället. jag styr mycket min egen tid så kan ju välja lättare att försöka strunta i att tvångssomna om, men alla arbetsplatser ska ju ha ett vilorum som ni med arbetsplatser borde kunna utnyttja för en tupplur under arbetsdagen? för att väga upp för tidiga morgnar menar jag. 

jag har också börjat bli "blödig", jag tror det handlar mest om trötthet för min del. i går kväll var vi på förlossningskurs och satt och satt och satt, bebisen började trycka på nån lunga eller nåt för jag fick dåligt med luft och ville bara lägga mig raklång på golvet i föreläsningssalen och gråtvila. jag höll mig.

• tinis
    kokobell skrev 2013-10-15 10:23:33 följande:
    tack för svaren! heh google visade sig ju vara en god idé :D har mailat några nest-beskrivningar till blivande mormor och hittat tips för att göra egen sjal. tänker att det kan vara bra att prova med nåt enkelt i början och se om bäbisen är okej med sjal (syrrans barn hatar till och med bärsele, passionerat), och då kan jag titta på såna där fina färdiggjorda (mam eco vilken dröm) sen! det är så mycket som ska köpas nu i början... planerar nästan en bebis till bara för att få mer användning av inköpen. och så mycket sött! blir tokig! :D

hittade en skötväska från ergobaby som inte var så infernaliskt dyr, framför allt med tanke på att den kan användas både hängande från barnvagn och som ryggsäck. verkar smart tycker jag! min rygg gillar ryggsäckar. ska fundera på saken. kanske även den egentligen går att vänta med, de första veckorna kan jag inte tänka mig att någon av oss ids ut på några stora utflykter med vagnen och när det blir dags vet man kanske mer vad man faktiskt har behov av i form av fack å så? 

stressen går verkligen upp och ner, i går värsta lättpåverkad av vad andra har för attiraljer och redan hunnit skaffa sig och efter inte ens en hel god natts sömn vill jag bara vänta med alla inköp. jahaja. det var föresten nån som skrev att de vaknar och inte somnar om, jag med!! jag försöker nu embrejsa den stunden, kissa och ta en liten tidig frukost, klappa katten och lägga mig i soffan en stund, läser lite eller ser på nån dum amerikansk teveserie som man inte behöver hänga med i. ofta somnar jag lite senare i stället. jag styr mycket min egen tid så kan ju välja lättare att försöka strunta i att tvångssomna om, men alla arbetsplatser ska ju ha ett vilorum som ni med arbetsplatser borde kunna utnyttja för en tupplur under arbetsdagen? för att väga upp för tidiga morgnar menar jag. 

jag har också börjat bli "blödig", jag tror det handlar mest om trötthet för min del. i går kväll var vi på förlossningskurs och satt och satt och satt, bebisen började trycka på nån lunga eller nåt för jag fick dåligt med luft och ville bara lägga mig raklång på golvet i föreläsningssalen och gråtvila. jag höll mig.
    Jag har aldrig tänkt på att man kan göra en egen bärsjal! Sååå smart :) Vill hellre ha sjal än sele, nu ska vi kolla på en begagnad i veckan. Om man fixar båda relativt billigt så kan man ju faktiskt prova båda :D

Det där med skötväska hade jag tänka att sturnta i = jag köper en billig väska på Ulla som har lite fack o så men när vi beställde vagnen så fick vi pengar att handla tillbehör för så det blir en "gratis" skötväska där ifrån :) Tänker också att det är bra att ha från början om man känner för att åka o hälsa på nån en lite sväng samt att om man saknar den kanske man inte känner för att ge sig ut på jakt precis i början.

Jag har sovande jour på jobbet, vaknar o måste gå på toa (såklart) och har sen så svårt att somna om. Idag har jag varit vaken sen 03:40 o uppe sen 5 ^^ Har tur som slutar nio o får gå hem ^^
  • Wilmis07

Så är det för mig också.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07

Hemkommen efter min glukosbelastning och har nu klämt ett stort glas juice och en baugette, gott

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Kattamaja

Det är spännande med barnets rörelser tycker jag, och hur olika de kan vara! Första barnet kallade jag löparen. Han hade hög frekvens på sina sparkar och jag fick känslan av att det var mest benen som höll igång. (Och nu som femåring är han fortfarande en löpare, går aldrig utan springer jämt) Tvåan var en brottare, hela kroppen krängde runt som i en halvnelson i tid och otid. Nu är han ingen brottare direkt men han rör sig på ett helt annat sätt än sin storebror. Bebisen i magen känns som en dansare, det är mer graciösa rörelser och mer rytmiska på nåt sätt, det låter säker jätteflummigt Hur som helst så ska det bli så otroligt spännande att se vad det är för filur som kommer ut, vem kommer hen att vara lik, vilket temperament osv...

Svar på tråden BF januari 2014