• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • tinis

Vilken tur att ni skrev om vaccinet! Har tänkt att ta den men hade glömt bort det :-P Vaccinet är beprövat sen innan o visar inga farliga eller speciella biverkningar vare sig på mamma eller foster. Ingen risk för nacolepsi plus att barnet också får i sig lite av skyddet vilket är bra då våra små kommer i värsta förkylningstiden. Influensan kan ge värre konsekvenser än vaccinet tänker jag.

• Kattamaja

Välkommen Stolt01! Vet precis hur det känns att få höra av bm att man går upp för mkt i vikt. Med mitt första barn gick jag upp ca 20kg totalt, och fick höra några gånger att jag måste tänka på hur jag äter. Just då tog jag väldigt illa vid mig, men så här i efterhand förstår jag att hon bara ville mig och bebisen väl. Men det är så otroligt känsligt just det här med vikt oavsett om man är gravid eller inte. Du får absolut inte känna dig misslyckad, du gör ju ett superjobb som gräddar en bäbis i magen!

• Barndrömmar
    stolt01 skrev 2013-10-16 09:16:06 följande:
    hej.. hittade denna tråd nu å läste att nån skrivit om vaccinationen som vi rekommenderas att ta nu, är det nått som skadar bäbisen? och ska nån ta den? jag funderar själv på att ta den 

var hos bm igår å hon tyckte att ja gått upp på tok för mycket, gått upp 11 kg sen inskrivning, är i v 26.. 
    bm- du kanske ska tänka på va du stoppar dig lite nu.. du har gått upp för mycket.. kändes inte alls kul att höra, gick hem med en besvikelse å en misslyckandekänsla, ledsen hela kvällen .. 

Hej!

Får jag fråga vad du vägde innan graviditeten och hur lång du är alt. ditt BMI-värde innan?

Oavsett vad du vägde innan och nu så förstår jag att du blev så påverkad som du blev. Självklart ska barnmorskan säga till om en går upp onödigt mycket men i alla fall. Hoppas hon bara var rak och inte onödigt otrevlig när hon sa det.

Jag har hört att de flesta kilona rinner av under amningsperioden sen. Om du ska amma.  
  • sunshine93
    SB2011 skrev 2013-10-15 08:57:28 följande:
    Min e konstant aktiv känns de som!
    Men då din alltid gjort så så är de inget du behöver oroa dig för! Så länge den följer sitt "mönster" så är de ingen fara!
    :)
    samma sak sa min BM  att så länge bebisen föjer sitt "mönster" så är det ingen fara och idag är hon aktiv igen att jag nästan börjar undra igen om hon någonsin sover ...haaha :-P
  • sunshine93
    Oh baby skrev 2013-10-15 09:49:55 följande:

Min har "sovar-dagar". Även om jag tycker att den varit väldigt aktiv nu sista veckan. Jag känner hur den fjantar runt även när jag är uppe och går eller står och duschar.
    Min bebis verkar också ha sovdagar...jag känner henne då och då hela dagen men hon verkar vara trött och sover...........för att sedan bli aktiv nästa dag och dansa runt hela dagen :-P
  • c4trin

Min BM väger inte ens mig, jag gör de själv för att hålla lite koll. Hon säger att om man går in i graviditeten normalviktig så väger de bara en slutvikt sen (de e säkert olika på olika ställen o kanske olika vem man har som BM också). Antar att de säger till om de skulle se att man gått upp märkbart mycket. Jag har inte vägt mig på 1 vecka nu men innan hade jag gått upp 3 kg sedan start.

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
Svar på tråden BF januari 2014