• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin
    syskonlängtan14 skrev 2013-10-14 21:13:19 följande:
    Idag fick jag gå hem tidigare ifrån jobb. Vet inte vad som hände de bara brast på något vis och jag fick panik. Hade svettningar till och från kände mig yr till och från. Illamående och gråten i halsen. Troligen haft lite för mycket för mig de sista dagarna och sedan var stressen på jobb och förseningar pricken över i:et så kroppen sa stop. Så jag fixade någon (chefen) som kunde gå in för mig och sen stack jag. bara lämnade allt. Usch aldrig känt så och de har kommit i omgångar under kvällen. De jobbiga är att jag stod inne hos chefen och storbölade fick gå gråtfärdig förbi alla patienterna och ut till bilen och storbölandes hem och även framför sonen. Kunde inte hålla inne de helt enkelt. Sonen visste inte hur han skulle tackla de utan försökte få mig att måla med honom men de fick bli mys i sängen och bolibompa istället. Är de likadant imån på jobb så får jag helt enkelt sjukskriva mig så jag kan vila en dag eller två. Var även hos Bm på väg in till jobb idag för jag inte tyckt jag känt bebisen lika mycket. Men den mådde i alla fall bra och hjärtat slog på så bra så och även känt den sparka ikväll så de är ju skönt i alla fall...
    En sån dag hade jag också faktiskt, hämskt e de! Jag tog semester dagen efter (fick välja om jag ville ha sjukdag eller semester sa chefen, men semester kostar ju ingenting). Usch, lider med dig. Om de e nån tröst så mådde jag bättre dagen efter o när jag var tillbaka på jobbet igen va de bra. Hoppas du mår bättre snart
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • syskonlängtan14

Vad skönt att fler haft de så för jag blev faktiskt lite rädd för mig själv. är ingen person som bryter ihop i vanliga fall och chefen blev lika förvånad hon eftersom jag alltid är glad och positiv annars. Men som hon sa du är ju gravid och flinade lite idag på jobb. Det har gått bra att jobba idag men fick lite gråten i halsen påvägen hem och sen var de över. Har några dagar nu då jag mest rår över mig själv. visst kan jag bli sen och lite stressad men de är lite lättare att ha profylax än att springa rundor och serva tandläkare...

• syskonlängtan14

Jag har faktiskt en bärsele att rek. den är som ergobaby men heter butterfly. en mix mellan sjal och bärsele. Jag hade sjal till sonen först som nyfödd tricot slen tror jag de var. Min syster sydde den själv. Hon sa de var jätte lätt att sy bara man får tag i rätt tyg så att säga. Jag hade väldig nytta av båda. och mysigt med sjalen men blev så varm när man gick med den på. 

• verkar

Det finns ett plagiat på Tradera av Erogo beby bärselen, kanske är bra?

Ursäkta min dyslexi
  • martinajulia

Jag har två frågor.

1. Vad ska man satsa på för typ av mössa till bebisen? Det är ju trots allt mitt i vintern när den kommer...det finns en luva/mössa på overallen som vi köpt och så har man ju nån slags hjälmmössa under. Räcker det eller måste ha en tjockare mössa? En sån som är fodrad osv?

2. Har nu läst en del böcker kring att vänta barn och själva förlossningen. Vill gå vidare och läsa lite om barnets första tid, alltså nån bok som tar upp barnets utveckling, vad man ska tänka på, tips, mm inför spädbarnstiden. Nån som har nån bra bok att rekommendera?

• c4trin
    martinajulia skrev 2013-10-15 22:52:50 följande:
    Jag har två frågor. 1. Vad ska man satsa på för typ av mössa till bebisen? Det är ju trots allt mitt i vintern när den kommer...det finns en luva/mössa på overallen som vi köpt och så har man ju nån slags hjälmmössa under. Räcker det eller måste ha en tjockare mössa? En sån som är fodrad osv? 2. Har nu läst en del böcker kring att vänta barn och själva förlossningen. Vill gå vidare och läsa lite om barnets första tid, alltså nån bok som tar upp barnets utveckling, vad man ska tänka på, tips, mm inför spädbarnstiden. Nån som har nån bra bok att rekommendera?

Vår overall har luva o tanken e att ha en vanlig "tunn" mössa under. Sen blåser de inte i vagnen + att han kommer att ligga på någon fårskinnskopia som också håller värmen. Så tänker vi. Man märker om de blir för kallt. Sen när de e större blir det nog tjockare mössa när de vill va ippe mer
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Sassa11

Hej tjejer. Hur tänker ni kring influensan och att vaccinera sig. Såg i en artikel i lokaltidningen ( Sundsvalls Tidning )  att gravida kvinnor var/är en riskgrupp och man rekommenderas att vaccinera sig. Någon här inne som funderat kring detta?

• stolt01

hej.. hittade denna tråd nu å läste att nån skrivit om vaccinationen som vi rekommenderas att ta nu, är det nått som skadar bäbisen? och ska nån ta den? jag funderar själv på att ta den 

var hos bm igår å hon tyckte att ja gått upp på tok för mycket, gått upp 11 kg sen inskrivning, är i v 26.. 
    bm- du kanske ska tänka på va du stoppar dig lite nu.. du har gått upp för mycket.. kändes inte alls kul att höra, gick hem med en besvikelse å en misslyckandekänsla, ledsen hela kvällen .. 

Svar på tråden BF januari 2014