• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin

Usch ja, jag blir också lätt andfådd. Blir flåsig av att gå i trappan till övervåningen. De har väl med ökad blodmängd och belastning på kroppen att göra, detta tillsammans med att lungorna får mindre plats. Jag e också i vecka 27 och har gått upp nästan 4 kg änsålänge. =)

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Tokfrans
    Jag är i v.26 och har 21 i SF-mått och hade 18 i v.22
    Växer inte bebis normalt eller är de normalt? 
  • martinajulia
    Tokfrans skrev 2013-10-19 00:21:35 följande:

Jag är i v.26 och har 21 i SF-mått och hade 18 i v.22
    Växer inte bebis normalt eller är de normalt? 

Din bm hade väl sagt om det inte var normalt? visar hon inte hur din kurva ser ut? Jag hade 22 i v26 och låg precis lite under men ändå långt ovanför lägstagränsen. Sen säger väl inte första måttet så mkt utan det är väl mer en utgångspunkt för att se om man följer sin kurva.
  • tinis

Jag hav en jättedum fråga men ni som sover med en liten kudde, vart lägger ni den? Jag har provat men gillar det inte så kanske lägger den fel. Under magen? Go lördag på er <3

• sunnydays

Går in i v 29 och tredje trimestern idag :) Så tänkte att det är bra läge att gå igenom och skriva upp vad vi har och vad som behövs.
    Hur mycke kläder behöver man i strlk 50 och hur mycke i 56? Tycker mest jag hittar hur mycket man behöver, men inte i vilka storlekar.

• c4trin
    tinis skrev 2013-10-19 08:42:04 följande:
    Jag hav en jättedum fråga men ni som sover med en liten kudde, vart lägger ni den? Jag har provat men gillar det inte så kanske lägger den fel. Under magen? Go lördag på er <3
    Jag får inte heller rätt på de.. Har kudden bakom ryggen nu o när jag vaknar kramar jag den som ett gosedjur eller har den uppe vid huvudet igen. Men under magen tycker jag e väldigt obekvämt
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Trollfia

Jag lägger kudden så att jag kan lägga upp det översta benet på den när jag ligger på sidan.

• sunnydays

Jag hade en kudde mellan knänen typ.. eller så jag har det översta på den (ligger på sidan). så har ja haft en typ framför magen för inge skönt att ha under. Nu har jag ena amningskudden som stöd istället. Och när sambon sover borta krovar jag ihop täcket och har benet på.

• Oh baby

Det är bara att inse att jag inte längre kommer kunna träna på som vanligt. Höften gör alt för ont. Inte foglossning, men nerver i kläm vilket medför att jag har svårt att gå ens kortare sträckor. Och även om det inte är graviditetsrelaterat så är ett ingen som vill/vågar/kan göra nåt för att hjälpa av sjukgymnaster och naprapater. Så surt!  För mig är det verkligen tråkigt, och ledsamt och ja uppgivet. Jag är en person som behöver kunna röra på mig!! *färdiggnällt*

• Tokfrans
    martinajulia skrev 2013-10-19 07:05:34 följande:
    Din bm hade väl sagt om det inte var normalt? visar hon inte hur din kurva ser ut? Jag hade 22 i v26 och låg precis lite under men ändå långt ovanför lägstagränsen. Sen säger väl inte första måttet så mkt utan det är väl mer en utgångspunkt för att se om man följer sin kurva.
    Hon har inte sagt nått, men sen är jag inte nöjd med henne, känner mig inte trygg med henne. Så ska byta.
    Därför jag undrade.
    Håller mig precis innanför kurvan men de är nätt och jämt. 
    Bebis rör på sig dagligen så ingen fara med han :) 
Svar på tråden BF januari 2014