• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Wilmis07
    LinaThulin skrev 2013-10-21 17:26:39 följande:
    Blir så ledsen.
    Nån mer här som jobbar natt ?
    Trodde att jag skulle orka jobba fram till BF, men känner nu att jag verkligen inte orkar. Kroppen säger ifrån. Pratade med min chef om graviditetspenning, men hon tyckte inte att min arbetsförmåga var nedsatt med en fjärdedel och ville inte skriva på papperna som ska skickas till försäkringskassan. :(
    Känner mig jätte ledsen över att inte få något stöd alls av henne när man inte orkar jobba som man ska.
    Men det låter ju helt galet,de flesta som har sådana jobb går ju på gp. Men hur ställer hon sig till att omplacera dig till lättare arbetsuppgifter? Kan hon inte göra det så hade jag bett henne skriva på lappen att hon inte kan omplacera dig och sökt ändå.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Kramardig

Andra veckan jag jobbar 8-timmars dagar nu och snacka om att jag är trött efter arbetsdagarna! Börjar bli mer och mer känslig för alla ljud på jobbet (förskola), strider som ska tas med trotsiga barn, allt bärande och att stå och gå mycket.

Sen flyttar vi på fredag så här hemma packas det för fullt. Ni anar inte hur trött jag är på kvällarna, stressen man känner över allt. Hoja!

Efter den här veckan så har jag och sambon bestämt att jag inte ska jobba 8-timmars dagar nå mer, iaf inte så många under samma vecka.

Men hörrni!! Nu är det inte speciellt länge kvar :D

• lamouri

Hej alla fina. Jag är sjukskriven 50% pga foglossning och jobbar endast 5 timmar per dag och har jobbat så i lite mer än en månad. Nu börjar jag känna mig febrig och sjuk. Hur blir det i och med min sjukskrivning? Jag måste ju få vara hemma helt några dagar när jag är sjuk? Vet någon hur det fungerar?

To live doesn't mean you're alive..
  • LinaThulin

Nej hon kan ju inte omplacera mig.
    Men känns inte som om försäkringskassan kommer godkänna gp om hon skriver att mitt jobb inte är tungt.
    Ska till BM imorgon och prata med henne.
    Är i v 30 nu. Tänk vad tiden gått fort.

• englasmamma86
    lamouri skrev 2013-10-21 20:55:44 följande:
    Hej alla fina. Jag är sjukskriven 50% pga foglossning och jobbar endast 5 timmar per dag och har jobbat så i lite mer än en månad. Nu börjar jag känna mig febrig och sjuk. Hur blir det i och med min sjukskrivning? Jag måste ju få vara hemma helt några dagar när jag är sjuk? Vet någon hur det fungerar?
    du får lov att sjukskriva dig helt pga olika anledningar när du är deltidssjukskriven men du måste ringa och anmäla detta till fk och arbetsgivaren såklart, lättast per telefon,samt friskanmäla dig när du återgår till 50% sjukskrivning. du kan inte vara 100% sjukskriven mer än 7 dagar utan sjukintyg precis som vanligt =).
  • debbie85
    R3becca skrev 2013-10-20 20:30:37 följande:
    Vad är det för en fb-grupp det talas om? :)
    ~ Meija 11-04-12 ~ Bebis 14-01-18 ~

Skickar ett PM till dig med instruktioner om hur du kan gå med i den.
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • syskonlängtan14

Var hos Bm idag v 27+3 De har helknasig räknedagar på bf datum. vi fick 19/1 på Rul men i journalen har de skrivit 17/1 och i moderskapsintyget stod de 19 så de gör hos fk nu också. undrar om de spelar någon roll?

mitt sf mått har gått från v 23 sf 22 till idag sf 26 så magen växer och står i. Fick dock inte se min kurva. hade en bm studerande så de blev lite konstigt.... 

• Wilmis07
    LinaThulin skrev 2013-10-21 21:01:48 följande:
    Nej hon kan ju inte omplacera mig.
    Men känns inte som om försäkringskassan kommer godkänna gp om hon skriver att mitt jobb inte är tungt.
    Ska till BM imorgon och prata med henne.
    Är i v 30 nu. Tänk vad tiden gått fort.
    Nej jag vet inte hur hårda dom är då,men du kan ju försöka iaf. Det är ju inte hon som utför ditt jobb,så väldigt dålig stil att inte lyssna på hur du känner.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • vartjagängår
    LinaThulin skrev 2013-10-21 17:26:39 följande:
    Blir så ledsen.
    Nån mer här som jobbar natt ?
    Trodde att jag skulle orka jobba fram till BF, men känner nu att jag verkligen inte orkar. Kroppen säger ifrån. Pratade med min chef om graviditetspenning, men hon tyckte inte att min arbetsförmåga var nedsatt med en fjärdedel och ville inte skriva på papperna som ska skickas till försäkringskassan. :(
    Känner mig jätte ledsen över att inte få något stöd alls av henne när man inte orkar jobba som man ska.
    Bara att sjukskriva dig så får chefen betala istället för fk. Det gillar hon väl? :)
  • goaround
    englasmamma86 skrev 2013-10-21 21:20:50 följande:
    du får lov att sjukskriva dig helt pga olika anledningar när du är deltidssjukskriven men du måste ringa och anmäla detta till fk och arbetsgivaren såklart, lättast per telefon,samt friskanmäla dig när du återgår till 50% sjukskrivning. du kan inte vara 100% sjukskriven mer än 7 dagar utan sjukintyg precis som vanligt =).
    Är också 50 % sjukskriven. Börjar också bli förkyld och är rädd att ja inte kommer kunna jobba några dagar framöver.  Dock inte mer än 7 dagar så kommer inte behöva sjukintyg.

Men vet du varför man måste ringa till försäkringskassan och sjukskriva sig när det gäller mindre än 7 dagar? Borde det inte räcka med att bara berätta för arbetsgivaren? 
Svar på tråden BF januari 2014