• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin
    Josefine02 skrev 2013-10-26 21:03:07 följande:
    Ni som har foglossning! Hur upplever ni den? Eftersom jag är förstföderska så vet jag inte hur foglossning känns eller ska kännas. Men jag har i alla fall sjukt ont i .. Vad ska man säga... Nedanför höfterna, typ i kullederna eller något, svårt att förklara! och det värker hela tiden. Mest och värst på kvällen. Utöver det så gör det ont i svanken och värker ända ner i låren, om än inte vaderna. Det är jobbigt att gå långa sträckor.

Jag har varit hos sjukgymnasten för att ev. få ett bälte då jag trodde det var foglossning. Vad annars tänkte jag. Men han påstod att det var mina muskler jag hade ont i och som värkte så? Jag fattar verkligen noll! Jag har aldrig haft såhär innan. Och hur påverkas mina muskler just där pga en graviditet?! Han gav mig övningar som jag skulle göra i 3 veckor sen komma tillbaka om det inte hjälpte. Men det känns som om sjukgymnasten sa så bara för att jag skulle komma tillbaka så att de kan tjäna ännu mer pengar på mig typ. Jag får inte ihop hur det kan vara musklerna?! Det är inte så att jag är otränad direkt!

Tacksam för svar!

Skönt att några är kvar i gruppen i alla fall!
    Hoppas ni mår bra!
    Ont i ländryggen som strålar ner mot skinkorna och fram mot blygdbenet. Ibland gör de mest ont inne i höften. De e allt från molande värk till att de känns som om någon har stuckit in en kniv, beroende på dag och vad jag gör. Har en hel del bra dagar då de inte känns speciellt mycket heller, men jag har ändrat gångsätt för att det inte ska göra ont (går som en anka haha). Bältet e jätteskönt att ha när de gör ont, de känns mycket mer stabilt!
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • S1982
    c4trin skrev 2013-10-27 07:33:44 följande:
    Ont i ländryggen som strålar ner mot skinkorna och fram mot blygdbenet. Ibland gör de mest ont inne i höften. De e allt från molande värk till att de känns som om någon har stuckit in en kniv, beroende på dag och vad jag gör. Har en hel del bra dagar då de inte känns speciellt mycket heller, men jag har ändrat gångsätt för att det inte ska göra ont (går som en anka haha). Bältet e jätteskönt att ha när de gör ont, de känns mycket mer stabilt!
    Så känns det för mig också på ett ungefär, min gångstil påminner också väldigt mycket om en anka haha ;)
  • c4trin
    S1982 skrev 2013-10-27 07:35:59 följande:
    Så känns det för mig också på ett ungefär, min gångstil påminner också väldigt mycket om en anka haha ;)

Haha, min man brukar säga att jag ankar mig :P
  • Kattamaja

Här är det också ankgång :-P Känner av allt från molande värk till knivhugg både i ländryggen och blygdbenet...

Har haft en spännande natt, fick åka in på förlossningen vid elva igårkväll med 3 min mellan värkarna. Det lugnade ner sig vid två, men fick stanna kvar för observation. Hade natten innan kräkts en massa, de trodde att det hade retat igång livmodern. Tack och lov var tappen opåverkad, så det känns skönt.

• syskonlängtan14

kattamaja:
    Skönt att de lugnade sig igen! Och bra att du fick stanna kvar hela natten de måste känts tryggt.

De var en på jobbet som berättade att hon blev magsjuk och de satte igång förlossningen. Så de är min största fasa nu. 

• Mymemlan
    syskonlängtan14 skrev 2013-10-27 22:03:11 följande:
    kattamaja:
    Skönt att de lugnade sig igen! Och bra att du fick stanna kvar hela natten de måste känts tryggt.

De var en på jobbet som berättade att hon blev magsjuk och de satte igång förlossningen. Så de är min största fasa nu. 
    oj, att få magsjuka är min största fasa alltid, ännu värre nu då! :O Och man har börjat höra människor runt om få det mkt nu... 

• Kattamaja

Ja, de kändes verkligen skönt att de tog det på allvar och höll mig under uppsikt hela tiden. Men det är helt fantastiska människor som arbetar på förlossningen här i Skellefteå!

Magsjuka är verkligen den värsta av de "vanliga" sjukdomarna man får blä...

• Mantra

Vi får bara ett ul om inget uppstår! Har dock gjort ett privat köns ultraljud oxå i v 25 :) en tjej till :)

• verkar
    K87 skrev 2013-10-28 18:42:22 följande:
    Har ni börjat få sammandragningar ännu? :)

Jag har en hel del, gör inte ont men är obehagliga. Magen ändrar form blir stenhård och pulsen går upp. Med våra andra tjejer har jag aldrig haft sammandragningar men det är väll skillnad när det två där inne nu
    Ursäkta min dyslexi
Svar på tråden BF januari 2014