Josefine02 skrev 2013-10-26 21:03:07 följande:
Ni som har foglossning! Hur upplever ni den? Eftersom jag är förstföderska så vet jag inte hur foglossning känns eller ska kännas. Men jag har i alla fall sjukt ont i .. Vad ska man säga... Nedanför höfterna, typ i kullederna eller något, svårt att förklara! och det värker hela tiden. Mest och värst på kvällen. Utöver det så gör det ont i svanken och värker ända ner i låren, om än inte vaderna. Det är jobbigt att gå långa sträckor.
Jag har varit hos sjukgymnasten för att ev. få ett bälte då jag trodde det var foglossning. Vad annars tänkte jag. Men han påstod att det var mina muskler jag hade ont i och som värkte så? Jag fattar verkligen noll! Jag har aldrig haft såhär innan. Och hur påverkas mina muskler just där pga en graviditet?! Han gav mig övningar som jag skulle göra i 3 veckor sen komma tillbaka om det inte hjälpte. Men det känns som om sjukgymnasten sa så bara för att jag skulle komma tillbaka så att de kan tjäna ännu mer pengar på mig typ. Jag får inte ihop hur det kan vara musklerna?! Det är inte så att jag är otränad direkt!
Tacksam för svar!
Skönt att några är kvar i gruppen i alla fall!
Hoppas ni mår bra!
Ont i ländryggen som strålar ner mot skinkorna och fram mot blygdbenet. Ibland gör de mest ont inne i höften. De e allt från molande värk till att de känns som om någon har stuckit in en kniv, beroende på dag och vad jag gör. Har en hel del bra dagar då de inte känns speciellt mycket heller, men jag har ändrat gångsätt för att det inte ska göra ont (går som en anka haha). Bältet e jätteskönt att ha när de gör ont, de känns mycket mer stabilt!