• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Oh baby
    Josefine02 skrev 2013-10-29 08:38:53 följande:
    Okej. Tack för svaret! Jag går in i v. 28 imorgon. Men jag har aldrig hört om växtvärk. Får fråga BM när jag träffar henne :)

Jag har sån molande värk i nedre delen av magen emellanåt. Det gör dessutom ont när jag tar i magen, men jag har insett att det är spända muskler (som envisas med att hålla ihop magen) som inte kan slappna av. Brukar försöka massera när jag smörjer magen och vara noga med att ha kudde under magen när jag vilar Kyss
    Tokfrans skrev 2013-10-29 03:06:26 följande:
    Jag la märke till att jag har små röda prickar på hela sidan av min mage på bägge sidorna, som går från höften och nästan hela vägen upp mot brösten..
    Dom kliar inte så värst mycket, bara ibland.
    Är de nått med levern eller nått annat?
    Bör jag kontakta min bm?
    Jag är inte orolig att det skulle vara nåt allvarligt, men tycker ändå att du ska prata med din BM det. Det kan vara ett observandum på nåt som hon kan behöva känna till Glad
  • Me2

Jag lever i en konstant magsjuka tills bebisen behagar komma ut  
    Är så less på detta eviga kräkandes och att konstant säga : mamma orkar inte, mamma mår inte bra, mamma kan inte göra det för hon måste spy.
    3månader kvar, eller kanske 2 då med lite tur.... 

• Barndrömmar
    Belgien skrev 2013-10-28 22:09:27 följande:
    6 st, ca 1 gång varje månad :)

Ett ultraljud. Rutinultraljudet. Det är väl bara om något väcker frågetecken/föräldrarna ber om extra som det gör fler?
  • Barndrömmar

Jag är i vecka 31. Jag är trött, pruttar högt (min sambo vaknade häromnatten och jag med av att jag brakade loss) och drömmer väldigt mycket och starka drömmar. Fick hemmorojder under andra trimestern. Kliat på överarmarna ett par/tre nätter i rad mensen gick över sen. Gått upp från 53 kg till idag drygt 64 kg (169 CM lång). Jag tror vi har det mesta en behöver hemma... Säng, skötbord, kläder, plastad frotté, skötväska, barnvagn, badbalja, amningskudde, nappflaskor, tvättbara tvättlappar. Något som saknas? Förutom BARNET :)

• Kramardig
    Me2 skrev 2013-10-29 13:06:59 följande:
    Jag lever i en konstant magsjuka tills bebisen behagar komma ut  

Är så less på detta eviga kräkandes och att konstant säga : mamma orkar inte, mamma mår inte bra, mamma kan inte göra det för hon måste spy.

3månader kvar, eller kanske 2 då med lite tur.... 

Så du mår fortfarande illa? Fy! Stackars dig! Mitt slutade i v.23 och bara det kändes som en evighet! För någon vecka mådde jag fruktansvärt illa en morgon och jag tänkte bara "neeej, inte igen!!" Men jag hade tur, avtog direkt efter frukosten. Hoppas du slipper illamåendet snart!
  • kallemaja

Intressant med alla ultraljud, väldigt individuellt. Själv har jag gjort 5 stycken av olika anledningar. Men det är alltid lika härligt att få se sin bebis.

Nån mer som är sjukskriven pga foglossning?

• vartjagängår
    kallemaja skrev 2013-10-29 23:01:44 följande:
    Intressant med alla ultraljud, väldigt individuellt. Själv har jag gjort 5 stycken av olika anledningar. Men det är alltid lika härligt att få se sin bebis.

Nån mer som är sjukskriven pga foglossning?

Har gjort två ul. Rul samt ett privat 3d.

Är sedan mitten av oktober 75% sjukskriven & från igår 100% pga. foglossning. Såååå tråkigt att allt jag klarar av är att ligga på soffan typ.
  • sandri88

Hej! Ska få en liten kille 11 januari, var han beräknad. Men på grund av dåligt flöde så kommer jag få göra ett snitt, då han är -33 %. Har klass två i flödet i navelsträngen, förra veckan vägde han 900g skulle egentligen väga 1300. Jag har inte fått någon mage än heller ändå är jag i vecka 29+ 4. Vlle bara skriva av mig lite, ska kolla idag vad han väger och hur flödet är . Känner inte av alla rörelser heller. Ville bara skriva av mig lite.

• Sante

Godmorgon. Här är en till med hemsk foglossning. Skall till bm på fredag och hoppas hon kan hjälpa mig till att bli sjukskriven då jag inte fick min GP godkännd. Har dock förhoppningar om att klara av att jobba till 21/11 sen ta ut min semester och bli sjukskriven från 1/12! Men foglossningen blir ju inte lättare direkt. :/
    Hoppas ni alla får en bra onsdag!!

• S1982
    sandri88 skrev 2013-10-30 05:07:11 följande:

Hej! Ska få en liten kille 11 januari, var han beräknad. Men på grund av dåligt flöde så kommer jag få göra ett snitt, då han är -33 %. Har klass två i flödet i navelsträngen, förra veckan vägde han 900g skulle egentligen väga 1300. Jag har inte fått någon mage än heller ändå är jag i vecka 29+ 4. Vlle bara skriva av mig lite, ska kolla idag vad han väger och hur flödet är . Känner inte av alla rörelser heller. Ville bara skriva av mig lite.

Hoppas det går bra idag och att ni får positiva besked. När blir snittet? :)
Svar på tråden BF januari 2014