• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • syskonlängtan14

Jag sorterade bebiskläderna ifrån sonen igår. Jisses är dem så små när de föds och då var de kläderna som hus. Konstaterade att jag kanske kan behöva köpa några fler uppsättningar unisex. Blir de en pojk till finns de ju men en tjej blir de lite värre...

Måste fråga er som tänkt ha åkpåse och kanske redan köpt. var och tittade idag på babyproffsen och provade i vår liggkorg vilken stlk som passar. Har tyckt att liggkorgen är så smal. Men egentligen gick vilken som i liggkorgen men de blir lite bylsigt. om bebben inte kommit mitt i vintern utan varit lite större så skulle jag definitivt köpt den större sorten men nu blir de lite tveksamt. Samtidigt som den större kan man ju sen använda i sittdelen och pulkan nästa år... 

• martinajulia

Är det nån mer här som känt av den där märkliga pulsen i magen? Jag kände av den för första gången häromdagen och kunde verkligen inte begripa vad det var. För långsam för att vara min egen puls eller och egentligen lite för ojämn för att vara en puls öht. Men efter lite googlande har jag kommit fram till att det måste vara bebis som hickar!! Eller vad tror ni? Om det är hicka så hickar den rätt mycket iaf :)

• verkar
    syskonlängtan14 skrev 2013-10-24 21:33:55 följande:
    Jag sorterade bebiskläderna ifrån sonen igår. Jisses är dem så små när de föds och då var de kläderna som hus. Konstaterade att jag kanske kan behöva köpa några fler uppsättningar unisex. Blir de en pojk till finns de ju men en tjej blir de lite värre... Måste fråga er som tänkt ha åkpåse och kanske redan köpt. var och tittade idag på babyproffsen och provade i vår liggkorg vilken stlk som passar. Har tyckt att liggkorgen är så smal. Men egentligen gick vilken som i liggkorgen men de blir lite bylsigt. om bebben inte kommit mitt i vintern utan varit lite större så skulle jag definitivt köpt den större sorten men nu blir de lite tveksamt. Samtidigt som den större kan man ju sen använda i sittdelen och pulkan nästa år... 

Köp modellen lite större, den har längre använings tid. Jag har redan köpt och vist det blir lite bylsigt men nästa vinter i sittdelarna de jätte bra.
    Ursäkta min dyslexi
  • LinaThulin

Martinajulia
    Min bebis hickat massor. Vet inte om jag skulle beskriva det som nån puls, tycker det känns precis som när nån hickar !
    Rycker lite regelbundet på samma ställe i magen. Kan känna det med handen på magen också. Så kan man räkna ut om liten ligger med huvudet upp eller ner beroende på var hickan känns.

Pepsi.
    Jo jag hoppas jag kan få hjälp. Har kört på rätt länge nu i tron om att det inte alls är jobbigt. Vart sjukskriven en vecka nu och har bara sovit och gråtit hela veckan.
    Men ska lyssna på sig själv från början.

• Belgien
    martinajulia skrev 2013-10-25 04:48:14 följande:
    Är det nån mer här som känt av den där märkliga pulsen i magen? Jag kände av den för första gången häromdagen och kunde verkligen inte begripa vad det var. För långsam för att vara min egen puls eller och egentligen lite för ojämn för att vara en puls öht. Men efter lite googlande har jag kommit fram till att det måste vara bebis som hickar!! Eller vad tror ni? Om det är hicka så hickar den rätt mycket iaf :)

Min Bm säger att bebisar hickar varje dag i magen så de kan säkert vara det :)
  • syskonlängtan14
    verkar skrev 2013-10-25 08:00:43 följande:

Köp modellen lite större, den har längre använings tid. Jag har redan köpt och vist det blir lite bylsigt men nästa vinter i sittdelarna de jätte bra.
    Ja de var lite så jag tänkte men blev lite osäker när man såg hur bylsigt de blev.
  • youandme

Jag har en fråga... Jag tänkte skaffa gravidförsäkring (så fort som möjligt) och undrar om någon av er har jämfört de olika försäkringarna? Gärna att ni kollat det så "djupt" som möjligt.

Finns det något bolag som har en klart bättre försäkring? 

• S1982
    youandme skrev 2013-10-25 19:49:08 följande:

Jag har en fråga... Jag tänkte skaffa gravidförsäkring (så fort som möjligt) och undrar om någon av er har jämfört de olika försäkringarna? Gärna att ni kollat det så "djupt" som möjligt.

Finns det något bolag som har en klart bättre försäkring? 

Jag har gjort lite jämförelser och valde tillslut IF. Om du går in på konsumenternas försäkringsbyrå så ska du kunna få fram en jämförelse :) Annars googla bara jämföra försäkringar så ska den sidan komma upp i resultatet. Lycka till!
  • youandme
    S1982 skrev 2013-10-25 21:29:44 följande:
    Jag har gjort lite jämförelser och valde tillslut IF. Om du går in på konsumenternas försäkringsbyrå så ska du kunna få fram en jämförelse :) Annars googla bara jämföra försäkringar så ska den sidan komma upp i resultatet. Lycka till!
    Vilken bra sida! Hade helt missat den.

Tack!
Svar på tråden BF januari 2014