• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • K87

P

verkar skrev 2013-10-28 18:58:26 följande:
    Jag har en hel del, gör inte ont men är obehagliga. Magen ändrar form blir stenhård och pulsen går upp. Med våra andra tjejer har jag aldrig haft sammandragningar men det är väll skillnad när det två där inne nu
    Ursäkta min dyslexi

Vilken vecka började du få det? Jag är i v.27(26+1) nu å hon därinne rör sig som tusan :D så mysigt Har äntligen börjat känna av henne när jag står upp oxå alltså sparkar
  • verkar

Det var annulunda ibörjan för ca 2 månader sedan. Då blev magen bara hård. Är nu i v 29 men som sagt det är tvillingar.

Ursäkta min dyslexi
  • Josefine02

Jag har mycket molande i min mage som mensvärk varje dag, men det kanske inte är sammandragningar? Hur känns det egentligen? Har aldrig upplevt att magen blir hård.

• S1982
    K87 skrev 2013-10-28 18:42:22 följande:

Har ni börjat få sammandragningar ännu? :)

Jag får sammandragningar rätt ofta. Tydligen vanligt med andra barnet. Jag är i vecka 27 :)
  • Belgien
    kallemaja skrev 2013-10-26 08:12:11 följande:
    Hur många ultraljud har ni varit på totalt?

6 st, ca 1 gång varje månad :)
  • Barndrömmar
    majpan skrev 2013-10-17 18:23:57 följande:
    Ja det är vanligt. Tror jag har inre, men inga yttre. Båda är vanligt under graviditeten. Inget att oroa sig särskillt för även om det inte är så trevligt. 

Läkaren rådde mig till behandling med salva och stolpiller. Fungerar bra hittills.
  • Tokfrans
    Jag la märke till att jag har små röda prickar på hela sidan av min mage på bägge sidorna, som går från höften och nästan hela vägen upp mot brösten..
    Dom kliar inte så värst mycket, bara ibland.
    Är de nått med levern eller nått annat?
    Bör jag kontakta min bm?
  • c4trin
    Josefine02 skrev 2013-10-28 20:06:22 följande:
    Jag har mycket molande i min mage som mensvärk varje dag, men det kanske inte är sammandragningar? Hur känns det egentligen? Har aldrig upplevt att magen blir hård.
    När jag får vad jag antar e sammandragningar så känns de som att den spänner sig utan att jag själv gör det. Dr gör inte ont alls utan mer obehagligt. Kommer mest när jag e stressad eller när jag e kissenödig. Brukar gå över när jag sträcker ut magen. Molvärk kanske kan vara växtvärk? Vet inte exakt i vilken vecka du e men bebisen e inne i en väldig växtspurt i veckorna 28-32 så de kan ju kännas en del.
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Josefine02

Okej. Tack för svaret! Jag går in i v. 28 imorgon. Men jag har aldrig hört om växtvärk. Får fråga BM när jag träffar henne :)

• c4trin
    Josefine02 skrev 2013-10-29 08:38:53 följande:
    Okej. Tack för svaret! Jag går in i v. 28 imorgon. Men jag har aldrig hört om växtvärk. Får fråga BM när jag träffar henne :)

Jag har haft de till och från, känns lite som mensvärk. Just nu har jag mest ont nere i ligamenten o känner hur de drar (snart i vecka 29). Men min BM sa att sålänge de inte kommer plötslig krampaktig smärta och magen drar ihop sig e de vanlig växtvärk. Ja fråga din BM, alltid skönt att få en förklaring :D
    Tokfrans skrev 2013-10-29 03:06:26 följande:
    Jag la märke till att jag har små röda prickar på hela sidan av min mage på bägge sidorna, som går från höften och nästan hela vägen upp mot brösten..
    Dom kliar inte så värst mycket, bara ibland.
    Är de nått med levern eller nått annat?
    Bör jag kontakta min bm?
    Hum har jag aldrig hört om :S Du kanske ska ringa BM eller vårdcentralen för säkerhets skull? 
    Hoppas bara de e som huden påverkas av hormon eller är mer känslig mot något! 

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
Svar på tråden BF januari 2014