• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sandri88
    S1982 skrev 2013-10-30 07:19:43 följande:
    Hoppas det går bra idag och att ni får positiva besked. När blir snittet? :)

Tack hopoas vi med. Vecka 32 om det inte blir sämre, det är ju en klass 2 på flödet så bra är de ju inte nu heller.
  • verkar
    sandri88 skrev 2013-10-30 05:07:11 följande:
    Hej! Ska få en liten kille 11 januari, var han beräknad. Men på grund av dåligt flöde så kommer jag få göra ett snitt, då han är -33 %. Har klass två i flödet i navelsträngen, förra veckan vägde han 900g skulle egentligen väga 1300. Jag har inte fått någon mage än heller ändå är jag i vecka 29+ 4. Vlle bara skriva av mig lite, ska kolla idag vad han väger och hur flödet är . Känner inte av alla rörelser heller. Ville bara skriva av mig lite.

Min ena tvilling är också tillväxthämmand och har sämre flöden. Läkaren i fredags tror att vi inte kommer gå lägre än v 34 är nu 29+1 så det är ju snart. Det är ingen som pratat om ks men jag hoppas att jag för det. Är orolig att lilla inte fixar en vaginal förlossning. Vi går flödes och tillväxstkontroll varje vecka, ska dit på fredag. De har TTS. Vi har BF 13 Jan.
    Ursäkta min dyslexi
  • Kattamaja
    kallemaja skrev 2013-10-29 23:01:44 följande:
    Intressant med alla ultraljud, väldigt individuellt. Själv har jag gjort 5 stycken av olika anledningar. Men det är alltid lika härligt att få se sin bebis. Nån mer som är sjukskriven pga foglossning?

Jag är också sjukskriven pga foglossning. Har ett ganska fysiskt jobb så jag har varit hemma sen i september. Längtar tills man kan börja röra sig utan smärta och få börja leva igen. Känns som att befinna sig i ett vakuum just nu...
  • Kattamaja
    sandri88 skrev 2013-10-30 05:07:11 följande:
    Hej! Ska få en liten kille 11 januari, var han beräknad. Men på grund av dåligt flöde så kommer jag få göra ett snitt, då han är -33 %. Har klass två i flödet i navelsträngen, förra veckan vägde han 900g skulle egentligen väga 1300. Jag har inte fått någon mage än heller ändå är jag i vecka 29+ 4. Vlle bara skriva av mig lite, ska kolla idag vad han väger och hur flödet är . Känner inte av alla rörelser heller. Ville bara skriva av mig lite.

Lycka till idag!
  • Belgien
    Barndrömmar skrev 2013-10-29 19:38:08 följande:

Ett ultraljud. Rutinultraljudet. Det är väl bara om något väcker frågetecken/föräldrarna ber om extra som det gör fler?

I sverige ja, men inte här i belgien. Här kollas det på bebis varje gång jag träffar doktor. Har fått bilder med mig hem 4 gånger. en utav dessa gånger var 3D också. Känns tryggt att få se bebis så glad att jag får se så ofta :)
  • sandri88
    verkar skrev 2013-10-30 08:19:33 följande:
    Min ena tvilling är också tillväxthämmand och har sämre flöden. Läkaren i fredags tror att vi inte kommer gå lägre än v 34 är nu 29+1 så det är ju snart. Det är ingen som pratat om ks men jag hoppas att jag för det. Är orolig att lilla inte fixar en vaginal förlossning. Vi går flödes och tillväxstkontroll varje vecka, ska dit på fredag. De har TTS. Vi har BF 13 Jan.
    Ursäkta min dyslexi

Verkar bli snitt idag, då han inte är dvärg och växer väldigt långsamt.
  • Me2
    sandri88 skrev 2013-10-30 12:12:21 följande:

Verkar bli snitt idag, då han inte är dvärg och växer väldigt långsamt.
    Oj ! Hoppas allt går bra !
  • Me2
    Kramardig skrev 2013-10-29 21:43:43 följande:
    Så du mår fortfarande illa? Fy! Stackars dig! Mitt slutade i v.23 och bara det kändes som en evighet! För någon vecka mådde jag fruktansvärt illa en morgon och jag tänkte bara "neeej, inte igen!!" Men jag hade tur, avtog direkt efter frukosten. Hoppas du slipper illamåendet snart!
    Har tyvärr mått dåligt tills de kommer ut med de andra två så jag har inga större förhoppningar om att det skulle bli annorlunda nu. Däremot känns det deprimerande att det blivit värre
    I början spydde jag endel, men när jag fick Zofran så avtog det och blev bara konstant illamående, men i v26 kom kräket tillbaka och nu går det inte att behålla något om jag inte sover efter jag ätit fram till runt 14 sen på eftermiddagen och kvällen så brukar det bli bättre. Skulle kanske vända på dygnet
  • sandri88
    Me2 skrev 2013-10-30 13:26:09 följande:
    Oj ! Hoppas allt går bra !

Blir inget idag men imorgon om flödet är lika dåligt, men det har legat på samma hela tiden när jag varit inlagd så fattar inte varför de skulle vara bättre imorgon.
Svar på tråden BF januari 2014