• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • verkar

Har köpt kläder i stl 50? Jag skickade iväg en beställning idag, innan har jag bara köp stl 56. Men jag inser att vår lilla tjej kommer att drunkna i stl 56, så ett gäng i stl 50 fick det bli.

Ursäkta min dyslexi
  • syskonlängtan14

56 är stoora om man inte får en lite större bebbe förstås men jag hade köpt mest 56 till sonen och några få 50. Han badade i stlk 50 men nu var han en liten skit på 3050 så :) Hoppas på att denna håller samma storlek och inte blir alltför stor.

• c4trin

Jag har köpt i både 50 och 56, bra att ha lite att växa i också ju! Nästan allt jag ärvt har varit i 50 medans de folk köppt nytt har varit ännu större storlekar. Roligt att sortera bland de små bebiskläderna <3

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Josefine02

Jag handlade lite häromhelgen då jag knappt hade något i strl 50. Så nu har jag 3 bodys och 3 byxor i strl 50 och sen i 56. Räcker det?

• syskonlängtan14

Jag tycker de räcker. jag har handlat 1 set i 50 sen har jag kvar några av sonens kläder. sålde de mesta men har några kvar måste dock kolla vad som går att använda i januari... Sen fick vi jätte mycket i 56 och även i 50 eftersom han var så liten.  Men hellre mer i större storlekar för växer göra dem och behöver man komplettera så går de ju göra när de är födda också...

• Kattamaja

Jag har några bodies och byxor i 50, overallen valde jag att köpa 56. Mina kids växte ur 50 på bara några veckor. Skulle vi få en plutteliten bebbe så får vi kompletera!

Är det nån mer som börjar få tungt att andas? Just nu känns det som att hela magen och bröstkorgen är full...

• Mymemlan

Jag har handlat mkt beggat. Köpte 5 bodys i 50, och har inga byxor i det.. Funderar på att sy nån bralla i 50.. Typ 3 st.. Sen är resten i 56, får väl vika upp och blir det en minibebis får vi väll gå och shoppa! :) 

• Josefine02

Okej. Jag tror också att det får räcka! Det är då synd att de växer ur det snabbt! :(

Har inte problem med andningen men blir lätt anfådd och är jävligt tung när man ska sova och vända sig om. Det är ett jäkla projekt! Plus fogarna... Aaaaj! ska gå till sjukgymnasten och skaffa mig ett bälte tänkte jag. Ska bara få tummen ur!

• Pepsi
    LinaThulin skrev 2013-10-21 17:26:39 följande:
    Blir så ledsen.
    Nån mer här som jobbar natt ?
    Trodde att jag skulle orka jobba fram till BF, men känner nu att jag verkligen inte orkar. Kroppen säger ifrån. Pratade med min chef om graviditetspenning, men hon tyckte inte att min arbetsförmåga var nedsatt med en fjärdedel och ville inte skriva på papperna som ska skickas till försäkringskassan. :(
    Känner mig jätte ledsen över att inte få något stöd alls av henne när man inte orkar jobba som man ska.
    Hej Lina!
    Jag jobbar natt och är gravid i vecka 27.  Jag kommer få graviditetspenning, men jag tror inte att det är för att jag just jobbar natt, utan att jag har tunga lyft under alla arbetspass.
    Vad jobbar du med? Hur har du med raster? Jag har nämligen inga planerade raster utan får ta pauser när man kan, då är man ju aldrig garanterad rast. Och enligt arbetsmiljölagen ska man ha rätt till en stunds vila under arbetspassen "bara cheferna vet om att man är gravid" Det finns ingen möjlighet att du kan trycka på med det argumentet? 
    Förstår att du tycker det är kämpigt och jobba natt, för det gör jag. Kroppen orkar inte med lika mycket som den gjorde förut. Känns som om jag måste sova dubbelt så mycket som innan.

Men hoppas det går bra och att du får din chef att skriva på pappren.  
  • 84Johanna

Jag tror jag har börjat på foglossning =/ Har ont i blygdbenet och i nederdelen av ryggen. Jag hade inga sånna känningar med första så detta är något helt nytt för mig.

kan man göra nåt för att lindra det eller det är bara att gilla läget? 

Svar på tråden BF januari 2014