• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin

Jag har fått 25 (!) bodys som mini får ärva av mina små kusiner, alla i storlek 50 då båda hade de de första 3 månaderna. Så jag köper mer i större storlek nu :D

Fick även byxor osv i små storlekar så vi klarar oss ett tag :D 

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • englasmamma86
    goaround skrev 2013-10-22 10:49:37 följande:
    Är också 50 % sjukskriven. Börjar också bli förkyld och är rädd att ja inte kommer kunna jobba några dagar framöver.  Dock inte mer än 7 dagar så kommer inte behöva sjukintyg.

Men vet du varför man måste ringa till försäkringskassan och sjukskriva sig när det gäller mindre än 7 dagar? Borde det inte räcka med att bara berätta för arbetsgivaren? 
    det beror på att efter 14 dagars sjukskrivning så betalar inte din arbetsgivare och du är ju sjukskriven 50% så om du varit sjukskriven mer än 14 dagar  50% är det fk som betalar om du blir sjuk 100% även om det bara gäller en dag.
    denna information har iaf jag fått och jag anmälde det till fk när jag blev sjuk i influensa heltid då jag annars var sjukskriven 50% .
  • englasmamma86
    c4trin skrev 2013-10-23 18:18:28 följande:
    Jag har fått 25 (!) bodys som mini får ärva av mina små kusiner, alla i storlek 50 då båda hade de de första 3 månaderna. Så jag köper mer i större storlek nu :D

Fick även byxor osv i små storlekar så vi klarar oss ett tag :D 
    oj då lär du inte behöva mer 50 iaf =) jag har köpt 3 body och 3 byxor i 50 och väntar och ser hur stor han är . jag har även fått en påse av min kusin och tror där är något strl 50, har inte kollat så noga än.
  • LinaThulin

Pepsi.
    Hej, jag jobbar inom vården på sjukhus. Mitt jobb är Oftast lugnt och man kan sitta ner en stund, men det är inte garanterat. Jobbar med akut sjukvård och man vet aldrig när något händer. Rast har vi oxå bara i mån av tid.
    Jag sjukskrev mig själv nu och ska till läkaren på måndag. Mår jätte dåligt.
    Oregelbunden hjärtrytm och hög puls konstant.
    Trött, yr och känner mig förvirrad emellan åt. Huvudvärk och foglossning. Konstant förkyld. Orkat inte jobba mer :(

• Malimari

Har inte köpt något i strl 50 då jag förväntar mig en lika stor grabb som storebror (4300 g å 52 cm vid födseln). Han använde knappt strl 50 :P Men har fyllt på lite i 56 å uppåt.. Kan liksom inte låta bli, ha ha..

• Kramardig

Idag har jag ringt och bokat tid för andra ultraljudet!! Den 11 november ska vi dit och se vår bebis igen, ska bli så spännande!! Moderkakan låg för på RUL så vi får se om den flyttat sig eller inte :)

• Josefine02

Kramardig: åh vad roligt att se bebis lite större! Varför bokade ni ett till? Och vad kostade det? :)

• goaround
    englasmamma86 skrev 2013-10-23 20:45:03 följande:
    det beror på att efter 14 dagars sjukskrivning så betalar inte din arbetsgivare och du är ju sjukskriven 50% så om du varit sjukskriven mer än 14 dagar  50% är det fk som betalar om du blir sjuk 100% även om det bara gäller en dag.
    denna information har iaf jag fått och jag anmälde det till fk när jag blev sjuk i influensa heltid då jag annars var sjukskriven 50% .
    oKEJ tack för informationen :)
  • Kramardig
    Josefine02 skrev 2013-10-24 11:57:32 följande:
    Kramardig: åh vad roligt att se bebis lite större! Varför bokade ni ett till? Och vad kostade det? :)

Här får man bara göra ett ul och det är RUL. Men eftersom moderkakan låg för då så måste man göra en extrs koll i v.32 så den har flyttat sig. Ligger den fortfarande kvar blir det planerat snitt, annars fritt fram att föda vaginalt. Men det är ca 94% chans att den flyttar sig sa dom :) Det kostar ingenting :)

Vi ska mest troligt kolla kön nu, ska synas mycket tydligare nu än på RUL ;)
  • Pepsi
    LinaThulin skrev 2013-10-24 08:53:55 följande:
    Pepsi.
    Hej, jag jobbar inom vården på sjukhus. Mitt jobb är Oftast lugnt och man kan sitta ner en stund, men det är inte garanterat. Jobbar med akut sjukvård och man vet aldrig när något händer. Rast har vi oxå bara i mån av tid.
    Jag sjukskrev mig själv nu och ska till läkaren på måndag. Mår jätte dåligt.
    Oregelbunden hjärtrytm och hög puls konstant.
    Trött, yr och känner mig förvirrad emellan åt. Huvudvärk och foglossning. Konstant förkyld. Orkat inte jobba mer :(
    Precis så är mitt jobb oxå, att jag oftast kan sitta ner men är ALDRIG garanterad att kunna ta en rast eller så.
    Det där med att känna sig förkyld hela tiden det känner jag igen, annars är jag bara trött och har ont i fogarna  efter ett par nattpass. 
    Jag hoppas verkligen att läkaren kan hjälpa dig, så att du kan få gå på gravpenning!

För det är mer slitigt än vad folk tror att jobba natt och sen när man är gravid blir det ju inte lättare....Man behöver ju få sin nattliga vila som är viktigt för både kropp och knopp. Kroppen orkar ju inte med samma tempo sen innan.
    Som sagt, håller alla tummar och tår att du snart får gå på gravpenning!  
Svar på tråden BF januari 2014