• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sandri88
    LeaveMeAlone skrev 2013-10-31 09:22:14 följande:
    Lycka till idag och hoppas allt går bra för er och lilleman. Förstår att det måste kännas oroligt för er.  

Tack, min mamma är inte orolig säger att de kommer gå bra. Jag är mest nervös, vet inte om min kille är orolig.
  • syskonlängtan14

Usch min mage spänner och trycker. blir andfådd av att bara sitta stundtals. Känner mig som en gnällig kärring men hade de nog för lätt med sonen förra gången helt enkelt.. :/

• Fiskflundran

Syskonlängtan14: känner igen mig exakt i det du skriver. Denna graviditet är så annorlunda den förra!

• Veronica76
    syskonlängtan14 skrev 2013-10-31 19:56:30 följande:
    Usch min mage spänner och trycker. blir andfådd av att bara sitta stundtals. Känner mig som en gnällig kärring men hade de nog för lätt med sonen förra gången helt enkelt.. :/

Här är det tvärtom. känner mig lätt och smidig (trots viktökning på 15 kg redan), har ont i ryggen men det släpper oftast när jag ligger ner en stund.

Men när jag väntade sonen för 3 år sen så hade jag en fruktansvärd foglossning och kunde knappt gå/röra mig alls så jag njuter av varje dag jag kan gå obehindrat.
    Visst är det amdfått, lite fogar som bråkar men inte alls på samma sätt som förra gången så det är en sådan frihet!

Hoppas det håller i sig, är nu i v 30+2 och kan t.om fortfaraned gränsla bågen och ta den till jobbet = )

Vill inte strö salt i såren utan mest påtala att alal graviditetter är olika men åt både bra och dåliga håll.

Och man FÅR gnälla!

Trevlig helg till er alla!

(läser här ofta men sällan jag tar mig tid att skriva)     
  • Oh baby

Jag har också en fantastiskt bra graviditet jämfört med de två tidigare då jag kräkts så jag legat inlagd med dropp. Hela graviditeterna kräktes jag. Så hade jag hemsk foglossning med första så jag gick med kryckor. Hade graviditetsmigrän så jag hade kontinuerlig kontakt med neurologen på KS. Jag hade prematura sammandragningar till följd av GBS. Och fick magsjuka i v 32 med minsta och fick spruta för att stoppa värkarbetet. Ett HB på 94 eftersom jag inte fick i mig näring. Ja, jag hade allt utom karptunnelssyndrom tror jag ;) Jag gick ju upp lite eftersom jag inte fick i mig nåt. Så plus 4 kg slutade jag med senaste och plus 7 med den första.

Den här graviditeten mår jag toppen, körde vattengympa igår, spinning i tisdags och promenerar dagligen. Har inte kräkts mer än en gång (då drömde jag om hamburgare) och går därmed upp i vikt istället ;) 5,8 kg i v 29+4. Inte mycket alltså, men ändå mer. Sist jag var på MVC så var jag sen och joggade därför upp för trappan och insåg att det är nog inte så vanligt i v 30. Som Veronica 76 sa, alla graviditeter är verkligen så olika!!

Sen att det är svårare att andas tycker jag med ibland på kvällarna, men störst skillnad på det märkte jag med andra graviditeten från första. Tror det är för att en bebis redan hittat ut och därmed är det bredare i höfterna och bebisen fixerar sig inte lika tidigt (vänder sig inte heller lika tidigt) och då ligger de högre upp och trycker på lungorna. Det är min teori i alla fall {#emotions_dlg.flower}

• Kattamaja

Yeeeeeyh nu har vi äntligen beställt vagn! Det blir en Brio Smile som jag blev helt kär i redan i somras. Var till vår lokala babybutik igår, men de kunde inte beställa hem den eftersom Brio hade slut i lager, skulle komma först i slutet på januari. Så det fick bli lite nätshopping istället.

Hoppas nu bara att den är lika bra som man har fått för sig

• goaround
    Kattamaja skrev 2013-11-01 13:07:06 följande:
    Yeeeeeyh nu har vi äntligen beställt vagn! Det blir en Brio Smile som jag blev helt kär i redan i somras. Var till vår lokala babybutik igår, men de kunde inte beställa hem den eftersom Brio hade slut i lager, skulle komma först i slutet på januari. Så det fick bli lite nätshopping istället.

Hoppas nu bara att den är lika bra som man har fått för sig
    Vad kul! Jag beställde också en Brio Smile från Barnens land igår! :) Är helt kär i den. 
    Tyvärr så är det ju ett fabrikationsfel på chassit och därför är det försäljningsstopp fram till slutet av Januari (då det släpps ett nytt chassi som fungerar bättre). Men man kunde ju boka och förköpa den "nya" vagnen. Vilket vi gjorde :)

• R3becca

Alltså... Jag kom precis att tänka på en sak.
    Hur tar man sig till BB (10 mil bort) då man är ensamstående (och inte har körkort)?
    Inväntar en buss? Börjar gå och hoppas på lift längs vägen? Ringer 112? Taxi?
    Jag vet inte alls vad jag ska göra nämligen Drömmer

~ Meija 11-04-12 ~ Bebis 14-01-18 ~
Svar på tråden BF januari 2014