• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • S1982
    sandri88 skrev 2013-11-02 05:36:03 följande:

Ja, han är inte stor. Hoppas att han växer fort så att man kan få hålla honom snar, hålla händerna på honom får jag göra i alla fall :). Tack så mycket.
    Stort grattis till en liten kille :)
  • sunnydays
    sandri88 skrev 2013-11-01 23:58:45 följande:

Tack lilla killen är 35cm och väger 980g är lik sin pappa:) allt gick bra och fort bara jag som har lite värk efter snittet.
    Grattis till lilla killen :)
  • goaround
    R3becca skrev 2013-11-01 17:40:53 följande:
    Alltså... Jag kom precis att tänka på en sak.
    Hur tar man sig till BB (10 mil bort) då man är ensamstående (och inte har körkort)?
    Inväntar en buss? Börjar gå och hoppas på lift längs vägen? Ringer 112? Taxi?
    Jag vet inte alls vad jag ska göra nämligen Drömmer
    Taxi, men det smartaste är ju att någon vän eller släkting med bil som ställer upp och har mobilen på och kan skjutsa dig när det e dags. ?!
  • R3becca
    goaround skrev 2013-11-02 13:56:10 följande:
    Taxi, men det smartaste är ju att någon vän eller släkting med bil som ställer upp och har mobilen på och kan skjutsa dig när det e dags. ?!
    Okej. Blir det "en vanlig" taxiresa eller typ sjukresa? (kommer jag måsta betala ca 1700:- för att ta mig dit eller blir kostnaden densamma som för en sjukresa?)
    När man inte har varken vänner eller släktingar på orten då? Då är taxi enda alternativet, eller?
    Både BB, Taxi och närmsta släkting med tillgång till bil bor nästan 10 mil bort :/
    ~ Meija 11-04-12 ~ Bebis 14-01-18 ~
  • Frösundamamman
    R3becca skrev 2013-11-02 20:04:59 följande:
    Okej. Blir det "en vanlig" taxiresa eller typ sjukresa? (kommer jag måsta betala ca 1700:- för att ta mig dit eller blir kostnaden densamma som för en sjukresa?)

När man inte har varken vänner eller släktingar på orten då? Då är taxi enda alternativet, eller?

Både BB, Taxi och närmsta släkting med tillgång till bil bor nästan 10 mil bort :/

• Frösundamamman
    Veronica76 skrev 2013-11-01 09:34:37 följande:
    Här är det tvärtom. känner mig lätt och smidig (trots viktökning på 15 kg redan), har ont i ryggen men det släpper oftast när jag ligger ner en stund.

Men när jag väntade sonen för 3 år sen så hade jag en fruktansvärd foglossning och kunde knappt gå/röra mig alls så jag njuter av varje dag jag kan gå obehindrat.

Visst är det amdfått, lite fogar som bråkar men inte alls på samma sätt som förra gången så det är en sådan frihet!

Hoppas det håller i sig, är nu i v 30+2 och kan t.om fortfaraned gränsla bågen och ta den till jobbet = )

Vill inte strö salt i såren utan mest påtala att alal graviditetter är olika men åt både bra och dåliga håll.

Och man FÅR gnälla!

Trevlig helg till er alla!

(läser här ofta men sällan jag tar mig tid att skriva)     

Så var min förra graviditet. Denna gång har jag sådan foglossning att jag är heltidssjukskriven och sitter i rullstol ????
Svar på tråden BF januari 2014