• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin
    R3becca skrev 2013-11-02 20:04:59 följande:
    Okej. Blir det "en vanlig" taxiresa eller typ sjukresa? (kommer jag måsta betala ca 1700:- för att ta mig dit eller blir kostnaden densamma som för en sjukresa?)
    När man inte har varken vänner eller släktingar på orten då? Då är taxi enda alternativet, eller?
    Både BB, Taxi och närmsta släkting med tillgång till bil bor nästan 10 mil bort :/

Prata med din vårdcentral och be dem skriva ett intyg till sjukresa (så funkar de där jag bor iaf). Annars e väl ambulans ett alternativ? Man kan ju inte förutse när de ska starta så jag hade nog ringt efter ambulans då, du kommer säkerligen få det. Att ta en vanlig taxi när man ska föda e absolut ingenting jag hade velat!
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • syskonlängtan14

Jo självklart är alla graviditeter olika. Bara de att jag ändå har ganska små beskymmer och krämpor men de blir lite större när man är bortskämd med en smidig graviditet förra gången. Hade också kraftiga foglossning och var halvtidssjukskriven från v 32. Läkaren ville sjukskriva mig på heltid men jag vägrade... Men sonen lågt långt ner hela tiden höll sig nästan alltid under naveln och denna ligger oftast över. Så den trycker väl lite mer uppåt därav andfåddheten. Sonen fixerade sig aldrig förrän de var dags, han var ruckbar så att säga. 

Än så länge har i alla fall foglossningarna hållit sig borta och hoppas de fortsätter så :) 

• R3becca
    c4trin skrev 2013-11-02 21:18:31 följande:

Prata med din vårdcentral och be dem skriva ett intyg till sjukresa (så funkar de där jag bor iaf). Annars e väl ambulans ett alternativ? Man kan ju inte förutse när de ska starta så jag hade nog ringt efter ambulans då, du kommer säkerligen få det. Att ta en vanlig taxi när man ska föda e absolut ingenting jag hade velat!
    Tack! Det tänkte jag inte ens på. Jag ska prata med barnmorskan nästa gång jag ska dit.
    Hon bör ju ha ett hum om vad jag ska göra :)
    ~ Meija 11-04-12 ~ Bebis 14-01-18 ~
  • englasmamma86
    R3becca skrev 2013-11-02 22:08:20 följande:
    Tack! Det tänkte jag inte ens på. Jag ska prata med barnmorskan nästa gång jag ska dit.
    Hon bör ju ha ett hum om vad jag ska göra :)

de borde ju gå som sjuktaxi, kostar 80kr då har jag för mig. jag åkte det en gång när jag trillade med snowboarden i skidbacken och hade svin ont, behövde inget intyg dem såg ju hur jag led och körde mig till närmaste sjukhus.

annars är det ju ambulans som gäller. men fråga din BM 
  • goaround
    R3becca skrev 2013-11-02 20:04:59 följande:
    Okej. Blir det "en vanlig" taxiresa eller typ sjukresa? (kommer jag måsta betala ca 1700:- för att ta mig dit eller blir kostnaden densamma som för en sjukresa?)
    När man inte har varken vänner eller släktingar på orten då? Då är taxi enda alternativet, eller?
    Både BB, Taxi och närmsta släkting med tillgång till bil bor nästan 10 mil bort :/
    Sjukresa blir det med taxi :) Hoppas det går bra :)
  • Tokfrans

någon mer som har jäkligt ont när dom vaknar i magen?
    Jag har högg och stickningar som gör de svårt att gå upp eller vända på sig.
    Lite jobbigt att ha de VARJE morgon Obestämd 

• Maliz

Jag har skit ont precis vid naveln. De stramar något fruktansvärt och känns som ett stort skrapsår. De gör som mest ont när jag går mkt, ska resa mig upp och när jag ska vända mig i sängen. Något som känt liknande? :/

• tulip79
    Maliz skrev 2013-11-03 19:07:59 följande:
    Jag har skit ont precis vid naveln. De stramar något fruktansvärt och känns som ett stort skrapsår. De gör som mest ont när jag går mkt, ska resa mig upp och när jag ska vända mig i sängen. Något som känt liknande? :/

Jag har ont på en punkt till höger om naveln. Det ömmar väldigt, till o från under dagen. Har varit så i minst en månad. Är i vecka 31 nu.
  • tulip79
    Maliz skrev 2013-11-03 19:07:59 följande:

Jag har ont på en punkt till höger om naveln. Det ömmar väldigt, till o från under dagen. Har varit så i minst en månad. Är i vecka 31 nu.
Svar på tråden BF januari 2014