• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Maliz
    tulip79 skrev 2013-11-03 19:41:25 följande:

Jag har ont på en punkt till höger om naveln. Det ömmar väldigt, till o från under dagen. Har varit så i minst en månad. Är i vecka 31 nu.
    Okej :/ har du fått något svar på vad de kan vara?

Ska ringa bm i morgon!!
  • c4trin
    Maliz skrev 2013-11-03 19:07:59 följande:
    Jag har skit ont precis vid naveln. De stramar något fruktansvärt och känns som ett stort skrapsår. De gör som mest ont när jag går mkt, ska resa mig upp och när jag ska vända mig i sängen. Något som känt liknande? :/

Jag har också det, på morgonen känns det typ som ett blåmärke men på kvällen gör det så ont att jag inte kan sträcka ut magen ens. Det är precis där han har huvudet och trycker utåt visade det sig, det lindrar väldigt om jag lägger mig på rygg men det kan jag inte göra en längre stund innan jag får andnöd. BM sa att det var väldigt vanligt att det gör ont där bebisarna tycker utåt
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • sandri88
    NorasMamma skrev 2013-11-03 10:24:26 följande:
    Grattis Sandri88!!! Hoppas han växer på sig snabbt så du får hålla honom!!

Jag kanske får hålla honom idag:) kommer precis ifrån honom personalen tala om att han andades helt själv:) är stolt över honom han gör framsteg hela tiden han är verkligen en liten kämpe
  • S1982
    sandri88 skrev 2013-11-04 05:54:45 följande:

Jag kanske får hålla honom idag:) kommer precis ifrån honom personalen tala om att han andades helt själv:) är stolt över honom han gör framsteg hela tiden han är verkligen en liten kämpe
    Vad underbart :)
  • Fru Persson

Åh vad mysigt att du kanske får hålla honom, grattis till pojken!
  • svalan

Grattis till killen Sandri88. Härligt att han gör såna framsteg redan :) 

• LeaveMeAlone

Härligt att höra! :) Hoppas du får hålla honom idag. Håller tummarna för att det fortsätter gå bra!
  • Josefine02

Grattis Sandri88! Hoppas att allt går som det ska nu! :)

Ni som har fött barn förut: Har ni prövat hallonbladste som sägs vara lugnande osv inför förlossningen? Funkade det bra för er? Ska nog pröva det längre fram. Behöver lugna mina nerver känner jag ;)

• Kattamaja

Ni som har fött barn förut: Har ni prövat hallonbladste som sägs vara lugnande osv inför förlossningen? Funkade det bra för er? Ska nog pröva det längre fram. Behöver lugna mina nerver känner jag ;)[/quote] Va roligt att du skriver om hallonbladste, sitter just nu och dricker den första koppen för den här graviditeten! Har druckit hallonbladste under mina två tidigare graviditeter och jag har haft två rätt lätta förlossningar med effektiva värkar. Om det beror på teet eller inte kan jag inte säga, men det kan ju aldrig skada iaf. Nu har jag börjat dricka lite för tidigt, (ska väl egentligen börja i v35) men såg att jag råkat köpa en lättare blandning med bara 50% hallonblad. Om det är lugnande kan jag inte säga något om, men det sägs stärka livmodern, främja mjölkproduktionen och mindre blödningar och avslag. Om det funkar eller inte låter jag vara osagt, men det är gott iaf

• c4trin

Har också precis hört talas om hallonbladsthe! Då kanske man ska prova det! Börja på nyår, hjälper det e de ju bara positivt! Dricker du det varje dag då?

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
Svar på tråden BF januari 2014