• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • youandme
    Siiran skrev 2013-11-05 19:40:20 följande:
    Det låter som ligamenten, brukar också få så och det gör förbannat ont!

Ska ringa min barnmorska imorgon (för säkerhetsskull)... Men riktigt ont gjorde det! Tur bebisen sprattlade på som vanligt efteråt, annars hade jag nog åkt in.
  • Siiran
    youandme skrev 2013-11-05 20:52:27 följande:
    Ska ringa min barnmorska imorgon (för säkerhetsskull)... Men riktigt ont gjorde det! Tur bebisen sprattlade på som vanligt efteråt, annars hade jag nog åkt in.

Gör det :) alltid lika bra att kolla upp om

man är orolig. Man vet ju aldrig liksom. Inte kul när det gör ont :(
  • Kattamaja

Ang leggings så har jag köpt fleecefodrade leggings på Åhlens. De är visserligen inte gravidleggings men för mig funkar det med en stl större, sen viker jag ned dem under magen. Jättesköna, som tjockare strumbyxor med fleece på insidan!

• Siiran
    Kattamaja skrev 2013-11-05 21:00:39 följande:
    Ang leggings så har jag köpt fleecefodrade leggings på Åhlens. De är visserligen inte gravidleggings men för mig funkar det med en stl större, sen viker jag ned dem under magen. Jättesköna, som tjockare strumbyxor med fleece på insidan!

Det lät helt underbart skönt! Ska kollas upp
  • Josefine02

V.29 imorgon och har gått upp ca 9 kg. Men känner mig inte så stor? Känns som om jag har gått upp massor jämfört med er andra :D haha!

• rumpeflin

V. 30 i morgon och har gått upp 3 kilo... Hoppas det fortsätter öka i den här takten :)

• tulip79

Oj, är i v 32 o har gått upp 14 kg. Det känns skönt att det inte är lika mycket som med storebror, då var jag uppe i 18 kg i samma vecka! Har dock inte gjort något för att gå upp i vikt, bara levt som vanligt. Fast att ta hand om en rörlig 2 åring ger väl lite extra vardagsmotion... !

• svalan
    Kattamaja skrev 2013-11-05 21:00:39 följande:

Tack för tipset, låter underbart med fleece-fodrade! :)
  • LeaveMeAlone

Jag har gått upp 16kg och är i v 30. Jag fattar dock faktiskt inte vart alla dessa kilon sitter. Har fått många kommentarer om att jag är slank, inte verkar bli så stor, skönt att du inte gått upp så mycket osv. Själv känner jag inte heller mig så stor. Gick upp 30 kg förra graviditeten men då var jag väldigt svullen och kände mig verkligen enorm, så jag förstår ingenting. Hoppas det går långsamt nu på slutet så det inte blir jättetungt. Har ju problem med aptiten så har verkligen inte ätit mig upp i vikt heller.

• kallemaja

Väldigt olika det där med vikt!

Själv är jag i v 31 och har gått upp 13 kg! Undrar vart det ska sluta när man har nästan 10 v kvar...

Är ju dock nästan bara sängliggandes pga foglossning så det är svårt att motionera...

Svar på tråden BF januari 2014