• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • svalan
    annadenise skrev 2013-11-05 13:29:21 följande:

det beror på vad du menar med tjocka leggings. Det finns nog inga som funkar om de är flera minus ute, men som vädret är nu så funkar det ju bra. Hm där jag bor har iaf långa gravidleggings, som är ganska tjocka.

kolla om bonprix har  
    Tänkte mig några lite tjockare än hm´s vanliga mammaleggings, dom är rätt tunna. Som man kan åka med till jobbet utan att frysa alltför mycket. Hon jag pratade med på hm visste inte om dom skulle få in några, men hon hade för sig att dom brukade ha tjockare varianter närmare vintern. Så jag kanske får hålla ut några veckor till.

Ska spana in bonprix, tack för tipset! 
  • Tokis
    sandri88 skrev 2013-11-04 05:54:45 följande:

Jag kanske får hålla honom idag:) kommer precis ifrån honom personalen tala om att han andades helt själv:) är stolt över honom han gör framsteg hela tiden han är verkligen en liten kämpe

UNDERBART!!!
  • sunshine93
    kallemaja skrev 2013-11-05 10:36:03 följande:
    Vilken vecka är ni i nu? Och hur många kg har ni gått upp totalt?
    Vecka 32(31+4) och jag har gått upp 5 kg  
  • sunshine93

Är det fler här som märkt att sparkarna har förändrats till rörelser nu i tredje trimestern?

T.ex när man började känna så var det fladder och sparkar men nu är det en massa rörelser och jag känner t.om den lilla foten eller knäet som trycker mot magen ,sedan så är min mage helt sne av att bebisen ligger med rumpan åt ena sidan. hahah ser roligt utSkrattande rörelserna är så starka att när bebisen får en fullträff mot revbenet eller urinblåsan då gör det ontTungan ute
    åhhh dessa rörelser och att känna bebisen och de olika delarna är underbaaartHjärtaHjärta jag har också blivit jättekänslig när det kommer till min lilla bebis att jag t.o.m börjar gråta när jag skriver här om  bebisen rörelser hahahah Drömmer

• Siiran
    sunshine93 skrev 2013-11-05 18:59:22 följande:
    Är det fler här som märkt att sparkarna har förändrats till rörelser nu i tredje trimestern?

T.ex när man började känna så var det fladder och sparkar men nu är det en massa rörelser och jag känner t.om den lilla foten eller knäet som trycker mot magen ,sedan så är min mage helt sne av att bebisen ligger med rumpan åt ena sidan. hahah ser roligt ut rörelserna är så starka att när bebisen får en fullträff mot revbenet eller urinblåsan då gör det ont

åhhh dessa rörelser och att känna bebisen och de olika delarna är underbaaart jag har också blivit jättekänslig när det kommer till min lilla bebis att jag t.o.m börjar gråta när jag skriver här om  bebisen rörelser hahahah 

Ja nu är det inte så mycket sparkar på samma sätt utan mer att den trycker och snurrar runt där inne. Syns tydligt på magen vad den håller på med där inne och var den ligger :)
  • Tokfrans

T.ex när man började känna så var det fladder och sparkar men nu är det en massa rörelser och jag känner t.om den lilla foten eller knäet som trycker mot magen ,sedan så är min mage helt sne av att bebisen ligger med rumpan åt ena sidan. hahah ser roligt utSkrattande rörelserna är så starka att när bebisen får en fullträff mot revbenet eller urinblåsan då gör det ontTungan ute
    åhhh dessa rörelser och att känna bebisen och de olika delarna är underbaaartHjärtaHjärta jag har också blivit jättekänslig när det kommer till min lilla bebis att jag t.o.m börjar gråta när jag skriver här om  bebisen rörelser hahahah Drömmer
    söt :D

Har just kommit in i tredje trimestern. Och ja livligare är han, men kan inte se vad som är knä rumpa osv än eller jag vet inte hur de ser ut xD Men han sparkar inte ovanför naveln än, men gillar sparka på urinblåsan den lilla tok ungen :P
    Ja jag har samma att de är en bula mer åt ena sidan ibland:) 
  • youandme

Uff... Satt i soffan och magen var lite spänd (inte riktigt som sammandragning dock), och skulle resa mig upp... Då var det som om någon körde in en kniv i buken! Skrek till av smärtan t.o.m.

Någon som haft så? Blev faktiskt lite oroad :/

• c4trin

Ja, speciellt på kvällarna känner jag ofta ett knä eller en fot när jag håller på magen. Dessutom känns det i hela magen när mini sträcker på sig, då blir de strechande rörelser både vid revbenen och nere vid höfterna, lite roligt! Men det är väldig skillnad på styrkan av rörelserna också den senaste tiden, blir starkare och starkare den lille <3
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Siiran
    youandme skrev 2013-11-05 19:23:45 följande:
    Uff... Satt i soffan och magen var lite spänd (inte riktigt som sammandragning dock), och skulle resa mig upp... Då var det som om någon körde in en kniv i buken! Skrek till av smärtan t.o.m.

Någon som haft så? Blev faktiskt lite oroad :/

Det låter som ligamenten, brukar också få så och det gör förbannat ont!
  • 84Johanna

Glukosbelastning idag som jag klarade galant. Bra värden=)
    Även bebiskoll. Enligt BM hade jag högt SFmått så nu har jag börjat googla lite om det. Är livrädd för att få en stor bebis då min första bara vägde 2500 och kom med snitt. Fasar för att trycka ut en stor fotboll =/

Mycket tankar dom snurrar i huvudet just nu 

Elin 101016
Svar på tråden BF januari 2014